1,721,071 research outputs found

    Personalized infection prevention and control: a concept whose time has arrived

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    : Personalized medicine has been progressively implemented in several diagnostic and therapeutic patients' algorithms, based on the common assumption that tailoring interventions, practices, and/or therapies to individual patients' clinical, biological, epidemiological, and genetic characteristics would optimize their effectiveness and reduce adverse effects. The potential benefit of the precision medicine approach has been recently considered for possible implementation in the field of infection prevention and control. The commentary explores available evidence and assesses possible future scenarios where, through advanced modeling approaches, we would be able to provide personalized prediction algorithms identifying at-risk patients who deserve the implementation of tailored preventive measures

    Infection Risk in Sterile Operative Procedures

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    The main objective of hospital hygiene and infection prevention is to protect patients from preventable nosocomial infections. It was recently stated that the proper goal should be for zero infection rates in sterile surgical procedures. In this article, we attempt to determine whether this demand is supported by the available literature

    Ethanol is indispensable for virucidal hand antisepsis: memorandum from the alcohol-based hand rub (ABHR) Task Force, WHO Collaborating Centre on Patient Safety, and the Commission for Hospital Hygiene and Infection Prevention (KRINKO), Robert Koch Institute, Berlin, Germany

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    Background: The approval of ethanol by the Biocidal Products Regulation has been under evaluation since 2007. This follows concern over alcohol uptake from ethanol-based hand rubs (EBHR). If ethanol is classified as carcinogenic, mutagenic, or reprotoxic by the European Chemicals Agency (ECHA), then this would affect infection prevention and control practices. Aim: A review was performed to prove that ethanol is toxicological uncritical and indispensable for hand antisepsis because of its unique activity against non-enveloped viruses and thus the resulting lack of alternatives. Therefore, the following main points are analyzed: The effectiveness of ethanol in hand hygiene, the evidence of ethanol at blood/tissue levels through hand hygiene in healthcare, and the evidence of toxicity of different blood/tissue ethanol levels and the non-comparability with alcoholic consumption and industrial exposure. Results: EBHR are essential for preventing infections caused by non-enveloped viruses, especially in healthcare, nursing homes, food industry and other areas. Propanols are effective against enveloped viruses as opposed to non-enveloped viruses but there are no other alternatives for virucidal hand antisepsis. Long-term ingestion of ethanol in the form of alcoholic beverages can cause tumours. However, lifetime exposure to ethanol from occupational exposure < 500 ppm does not significantly contribute to the cancer risk. Mutagenic effects were observed only at doses within the toxic range in animal studies. While reprotoxicity is linked with abuse of alcoholic beverages, there is no epidemiological evidence for this from EBHR use in healthcare facilities or from products containing ethanol in non-healthcare settings. Conclusion: The body of evidence shows EBHRs have strong efficacy in killing non-enveloped viruses, whereas 1-propanol and 2-propanol do not kill non-enveloped viruses, that pose significant risk of infection. Ethanol absorbed through the skin during hand hygiene is similar to consumption of beverages with hidden ethanol content (< 0.5% v/v), such as apple juice or kefir. There is no risk of carcinogenicity, mutagenicity or reprotoxicity from repeated use of EBHR. Hence, the WHO Task Force strongly recommend retaining ethanol as an essential constituent in hand rubs for healthcare

    SARS-CoV-2 in Kindergärten : Eine die Kindergartenöffnungen begleitende longitudinale Prävalenzerhebung und Erarbeitung von präventiven Hygienemaßnahmen

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    Hintergrund und Fragestellung: Ende 2019 wurde erstmalig das Coronavirus SARS-CoV-2 als Auslöser einer Atemwegserkrankung festgestellt und breitete sich weltweit aus. Es kam zu starken Einschränkungen des privaten und öffentlichen Lebens, besonders Kinder waren betroffen, z. B. durch Schließung von KiTas. Die Rolle der Kinder in der Pandemie, deren Infektiosität und ein möglicher Effekt der KiTa-Öffnungen auf das Infektionsgeschehen waren zu Beginn 2020 unklar. Ziel der Arbeit ist beruhend auf den Ergebnissen der Studie die Beantwortung der Frage, ob die KiTa-Öffnungen einen Einfluss auf die Infektionszahlen der Kinder haben und ob diese dahingehend den richtigen Schritt darstellen. Auch weitere Faktoren wie die Folgen einer Isolation der Kinder zuhause gehen in die Diskussion ein. Hygienemaßnahmen stellen eine Grundlage zur Infektionsprävention dar. Sie sind daher auch als Grundlage für die Öffnung und Aufrechterhaltung eines KiTa-Betriebes unerlässlich. In der Arbeit werden daher als ein Schwerpunkt umsetzbare Hygienemaßnahmen bezogen auf die KiTa-Situation diskutiert. Methoden: Die prospektive longitudinale Beobachtungsstudie Studie "Kindergarten Risk assessment and Surveillance" untersuchte begleitend zu den KiTa-Öffnungen von Mai bis Juli 2020 die Prävalenz und Inzidenz von SARS-CoV-2-Infektionen. Bei 200 freiwillig teilnehmenden Kindern und Mitarbeitenden in zwei KiTas in Bonn wurden an drei Zeitpunkten insgesamt 435 tiefe Rachenabstriche entnommen und mittels PCR auf SARS-CoV-2 untersucht. Die Testungen begleitend füllten die Teilnehmenden Fragebögen aus zur Assoziation von PCR-Ergebnis und Symptomen sowie zur Betrachtung des Hygienebewusstsein der Teilnehmenden, des Erlebens der Situation und der Betreuung der Kinder zuhause. Ergebnisse: In diesem Zeitraum konnten wir keine SARS-CoV-2-Infektion bei teilnehmenden Kindern und Mitarbeitenden nachweisen, die Prävalenz und Inzidenz waren 0, übereinstimmend mit der Infektionslage in Bonn. Hohe Teilnahmequoten spiegelten das Interesse der Teilnehmenden an der Studie wider. Es ergaben sich in der Fragebogenauswertung Hinweise darauf, dass die Kinder sozialen Kontakte benötigt und vermisst haben. Im Fragenbogen konnte ein gesteigertes Hygienebewusstsein der Teilnehmenden nachgewiesen werden. Ein Großteil der Befragten hat seit Beginn der Pandemie persönliche Hygienemaßnahmen geändert, in den persönlichen Alltag integriert und beibehalten. Diskussion und Schlussfolgerung: Schlussfolgernd lässt sich zusammenfassen, dass die KiTa-Öffnungen zum Juni 2020 einen richtigen Schritt darstellten. Dies bestätigen die begleitenden Testungen der Kinder, bei denen sich keine positiven Fälle zeigten, in Übereinstimmung mit der damaligen Infektionslage, und kein die Öffnungen begleitender Anstieg des Infektionsgeschehens in Bonn und Deutschland sowie unter Berücksichtigung sozialer und psychischer Faktoren. Viele bekannte präventive Hygienemaßnahmen lassen sich, teilweise angepasst oder erweitert, gut in Kindergärten umsetzen. Das Hygienebewusstsein der Kinder sollte weiterhin im Kindergarten gefördert werden durch z.B. ein kindgerechtes Besprechen der aktuellen Maßnahmen und durch die Rolle der Mitarbeitenden als Vorbilder

    Contact Precautions for Preventing Nosocomial Transmission of Extended-Spectrum β Lactamase-Producing Escherichia coli: A Point/Counterpoint Review

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    Contact precautions have been recommended for hospitalized patients colonized or infected with extended-spectrum β-lactamase-producing Escherichia coli (ESBL-EC). Despite such recommendations, a steady, worldwide increase of ESBL-EC has been reported. We discuss arguments in favor of and against contact precautions for ESBL-EC carriers. Healthcare settings with high ESBL-EC colonization pressure, extended hospital stay, and close contact between patients may serve as amplification platforms, further accelerating transmission. However, the evidence base for justifying the implementation of contact precautions for all ESBL-EC carriers remains weak. Until more high-level evidence is available, we support the attitude that hospitals and countries should carefully evaluate their decision on whether to implement contact precautions for ESBL-EC carriers. It is likely that a majority of patients and wards do not need to rely on contact precautions for preventing nosocomial ESBL-EC transmission in nonepidemic settings, without harming patient safety, providing sufficient compliance with standard precautions and ongoing surveillance

    Der Einfluss der SARS-CoV-2-Pandemie und behördlichen Maßnahmen auf Angstsymptome und depressive Symptome bei psychiatrischen Erkrankungen

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    Eine Stichprobe von 115 erwachsenen Proband*innen wurde prospektiv über drei Zeiträume im ersten Jahr der SARS-CoV-2-Pandemie untersucht. Mithilfe etablierter Skalen wurde der Einfluss der medial kommunizierten Pandemie und behördlicher nicht-pharmakologischer Maßnahmen auf Depressions- und Angstsymptome erfasst. Untersucht wurden eine Patient*innengruppe, die nach PTBS-Screening-Status weiter unterteilt wurde, und eine Kontrollgruppe. Die Symptome für Depression und Angst waren zu Beginn der Pandemie in allen Gruppen am höchsten. Im Studienverlauf sanken Angst- und Depressionswerte besonders stark bei Patient*innen ohne PTBS, gefolgt von jenen mit PTBS. Die Kontrollgruppe zeigte hingegen nur minimale Veränderungen. Patient*innen unterlagen damit stärkeren Schwankungen als die Kontrollgruppe. Über das gesamte Proband*innenkollektiv hinweg zeigte sich, dass eine Reduktion nicht-pharmakologischer Maßnahmen mit einer signifikanten Abnahme der Depressionssymptome einherging. Dies legt nahe, dass strengere Maßnahmen zu Beginn der Pandemie höhere Depressionswerte begünstigten. Im Gegensatz dazu wurde für die Entwicklung der Angstsymptome kein vergleichbarer Einfluss festgestellt. Ebenso erwies sich die medial kommunizierte 7-Tage-Inzidenz in keiner Gruppe als signifikanter Faktor für die Entwicklung von Angst- oder Depressionssymptomen. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass Menschen mit psychiatrischen Vorerkrankungen in NRW im ersten Pandemiejahr hinsichtlich Angst- und Depressionssymptomen vulnerabler waren als gesunde Personen. Zudem scheint ein direkter Zusammenhang zwischen Maßnahmenintensität und depressiven Symptomen zu bestehen, was bei zukünftigen Krisen berücksichtigt werden sollte. Obwohl im gegebenen Kontext die Publikation weiterer aussagekräftiger Meta-Analysen wünschenswert wäre, sind zusätzliche empirische Studien aufgrund der Einzigartigkeit der SARS-CoV-2-Pandemiesituation nicht mehr umsetzbar. Umso wichtiger ist es, ggf. vorhandene Daten, auch in Bezug auf eine vorbestehende PTBS als besonderen Vulnerabilitätsfaktor, möglichst vollständig zu analysieren und zu veröffentlichen

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed
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