1,720,964 research outputs found

    Perioperative analgesia with nonopioid analgesics

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    Hintergrund Nichtopioidanalgetika werden bei vielen Patienten zur perioperativen Analgesie eingesetzt. Zu einigen praktischen Fragen beim Einsatz von Nichtopioidanalgetika liegen z. T. nur wenig Informationen aus Studien vor, und in Krankenhäusern existieren häufig keine Konzepte zum Vorgehen, z. B. zur Patientenaufklärung und zum Zeitpunkt der perioperativen Gabe. Methodik Eine Expertengruppe der beteiligten Fachgesellschaften hat konsensbasierte Empfehlungen zum perioperativen Einsatz von Nichtopioidanalgetika erarbeitet und in einem strukturierten formalen Konsensusprozess verabschiedet. Ergebnisse Die Arbeitsgruppe stimmt überein, dass Nichtopioidanalgetika Bestandteil eines perioperativen multimodalen Analgesiekonzepts sein sollen und Patienten präoperativ über Nutzen, Risiken und alternative Behandlungsmöglichkeiten aufgeklärt werden sollen. Die präoperative Patienteninformation und -edukation soll auch eine Schmerz- und Analgetikaanamnese umfassen und Patienten mit Risikofaktoren für starke Schmerzen und eine Schmerzchronifizierung sollen identifiziert werden. Unter Berücksichtigung von Kontraindikationen können Nichtopioidanalgetika abhängig von der Operationsdauer auch schon prä- oder intraoperativ gegeben werden, um nach Beendigung der Anästhesie ausreichende Plasmakonzentrationen zu erzielen. Nichtopioidanalgetika oder Kombinationen von (Nichtopioid‑)Analgetika sollen nur für einen begrenzten Zeitraum gegeben werden. Ein gemeinsam erarbeiteter abteilungsübergreifender Behandlungsstandard mit dem Nichtopioidanalgetikum erster Wahl, weiteren Therapieoptionen sowie adäquaten Dosierungen, ergänzt durch eingriffsspezifische Konzepte, soll schriftlich hinterlegt werden. Bei Entlassung aus dem Krankenhaus soll der nachbehandelnde Arzt zu perioperativ gegebenen und aktuell noch eingenommenen Analgetika schriftliche Informationen erhalten. Patienten sollen zu möglichen Nebenwirkungen der Analgetika und ihrer Symptome, die auch nach Krankenhausentlassung auftreten können, und die befristete Einnahmedauer informiert werden

    Effects of paracetamol on NOS, COX, and CYP activity and on oxidative stress in healthy male subjects, rat hepatocytes, and recombinant NOS.

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    Paracetamol (acetaminophen) is a widely used analgesic drug. It interacts with various enzyme families including cytochrome P450 (CYP), cyclooxygenase (COX), and nitric oxide synthase (NOS), and this interplay may produce reactive oxygen species (ROS). We investigated the effects of paracetamol on prostacyclin, thromboxane, nitric oxide (NO), and oxidative stress in four male subjects who received a single 3 g oral dose of paracetamol. Thromboxane and prostacyclin synthesis was assessed by measuring their major urinary metabolites 2,3-dinor-thromboxane B2 and 2,3-dinor-6-ketoprostaglandin F(1α), respectively. Endothelial NO synthesis was assessed by measuring nitrite in plasma. Urinary 15(S)-8-iso-prostaglanding F(2α) was measured to assess oxidative stress. Plasma oleic acid oxide (cis-EpOA) was measured as a marker of cytochrome P450 activity. Upon paracetamol administration, prostacyclin synthesis was strongly inhibited, while NO synthesis increased and thromboxane synthesis remained almost unchanged. Paracetamol may shift the COX-dependent vasodilatation/vasoconstriction balance at the cost of vasodilatation. This effect may be antagonized by increasing endothelial NO synthesis. High-dosed paracetamol did not increase oxidative stress. At pharmacologically relevant concentrations, paracetamol did not affect NO synthesis/bioavailability by recombinant human endothelial NOS or inducible NOS in rat hepatocytes. We conclude that paracetamol does not increase oxidative stress in humans

    Therapeutisches Drug Monitoring (TDM) von Meropenem mittels Dried Blood Spots (DBS) auf der Intensivstation

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    Therapeutisches Drug Monitoring (TDM) von Meropenem auf Intensivstationen ist empfehlenswert, um den gewünschten therapeutischen Effekt zu erzielen und Über- oder Unterdosierungen und somit Resistenzentwicklung zu vermeiden. Problematisch für Kliniken ohne entsprechendes Laborequipment ist die chemische Instabilität von Meropenem, die ein Versenden der Patientenproben auf Trockeneis notwendig macht. Messungen in Dried Blot Spots (DBS) haben den Vorteil leichter Probengewinnung und Versendung bei Raumtemperatur. Unser Ziel war es deshalb, den praktikablen Einsatz von DBS für die Messanalytik von Meropenem zu untersuchen. Es wurde ein LC-MS/MS Messverfahren für Meropenem in DBS entwickelt und validiert. Besonderes Augenmerk lag auf den Stabilitätsmessungen und der klinischen Anwendung. Im Rahmen dieser Arbeit wurden weiterhin DBS von 33 kritisch kranken Patienten der Intensivstation der Universitätsklinik Magdeburg zusätzlich zur routinemäßigen Bestimmung von Meropenem aus Plasma untersucht. Die Ergebnisse der beiden Messmethoden wurden mittels Intra-Klassen- Korrelation (ICC) für absolute Übereinstimmung miteinander verglichen. Meropenem lässt sich mit guter Präzision (relative Standardabweichung <11,6 % bei 1 µg/ml) und Richtigkeit (Abweichung vom Sollwert: 1,78 % bei 1 µg/ml) aus DBS quantifizieren. Die Intra- Klassen-Korrelation zwischen aus DBS errechnetem Plasmaspiegel und dem gemessenen Plasmaspiegel von Meropenem ergab einen ICC von 0,985. Der Bland-Altman-Plot zeigte ein vernachlässigbares Bias mit akzeptablen Limits of Agreement. Die Stabilität von Meropenem in DBS ist hoch; bei Raumtemperatur zerfallen < 15 % Meropenem in 24 h. Nach drei Tagen sind noch mehr als 80 % nachweisbar. Die Bestimmung von Meropenem aus DBS ist eine geeignete Alternative zur Messung von Plasmaspiegeln im Rahmen des Routine -TDM. Aus den DBS Ergebnissen lassen sich Plasmaspiegel mit guter Richtigkeit reproduzieren. Aufgrund der wesentlich verbesserten Haltbarkeit von Meropenem in DBS im Vergleich zu Plasma, ist ein einfacher und kostengünstiger Versand von den Kliniken zum Labor möglich

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

    Author Index

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