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    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Prognostic impact of immunophenotypic variation in subcapsular sinus endothelium of sentinel lymph nodes in invasive breast carcinoma

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    "immunophenotypic_variation_SEC.csv" is a minimal data set, containing the data at the basis of the results reported in Frontiers of Immunology. Data including calendary dates can additionally be requested via data_UMR or email at trafo@[1] or westhoff@[2] (upon reasonable request). [1]uni-marburg.de [2]med.uni-marburg.de To request the data via data_UMR, please click on the data and send a request via the appearing template.Anneliese-Pohl-Habilitationsförderung

    Retrospective analysis of Brain Based Image Therapy (Lösungsorientierte Maltherapie – LOM®) for the treatment of patients with severe and long-term distress

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    Mittlerweile gehören künstlerische Therapien vermehrt den multimodalen Therapieansätzen medizinischer Fachbereiche an, was sich in einigen S3-Leitlinien widerspiegelt. Ein Forschungsinteresse an der Kunsttherapie besteht schon seit langem, jedoch mangelt es in der Studienlage an standardisierter Berichtserstattung und oft sind nur vage Beschreibungen der zugrunde liegenden Behandlungsmaßnahmen angegeben, was die Bestimmung der Studienverfahren deutlich erschwert. Eine therapeutische Wirksamkeit der Kunsttherapie wird häufig in der nichtsprachlichen, emotionalen Kommunikation und Expression vermutet. Im Kontrast dazu steht die hier untersuchte „Lösungsorientierte Maltherapie – LOM®“, welche von Fr. Dr. Bettina Egger und Jörg Merz seit 1980 entwickelt wurde. LOM besitzt ein klar nachvollziehbares Therapiemanual mit sehr strukturierten Flowcharts zur Behandlung verschiedenster Anliegen mit Belastungen. Bei der LOM findet keine klassische Analyse oder Interpretation der Bilder statt. Die Lösung des Anliegens steht im Zentrum. Ein weiterer wesentlicher Unterschied ist die Beschäftigung mit dem Eindruck, den das gemalte Bild beim Patienten erzeugt und nicht dem Ausdruck oder der Expression von Emotionen. Die vermutete Wirkungsweise der LOM liegt darin, dass neu gemalte nicht belastendende Bilder abgespeichert werden und die emotional belasteten Erinnerungen durch einen strukturiert geführten Malprozess „übermalt“ werden. Neurobiologische Forschungsergebnisse zu dem Einfluss von emotionalen Belastungssituationen auf den Menschen unterstützen diesen Erklärungsansatz. Ziel dieser Arbeit ist die Analyse des kurzfristigen und langfristigen Outcomes der LOM anhand eines Patientenkollektives von 60 Patienten mit starken und langfristigen Belastungssituationen. Frau Dr. Egger bearbeitete alle Fälle selbst im Einzelsetting in ihrer Praxis. Die Patienten malten mit der nicht dominanten Hand, stehend an der Wand. Die Datenerhebung erfolgte mit Hilfe von standardisierten Fragebögen und detaillierter Dokumentation der Therapiestunden sowie mit Nachkontrollen nach Beendigung der Therapie. Zur Einschätzung des Ausmaßes der Belastung wurde das Ausmaß der Belastung = Subjective Units of Distress (SUD nach Wolpe), die positive Annäherung (PA nach Egger und Merz) an das gewünschte Ziel und die Stimmigkeit der positiven Kognition = Validity of Cognition (VoC nach Shapiro) abgefragt. Die Parameter wurden zu vier Messzeitpunkten erhoben: direkt vor und nach der maltherapeutischen Intervention, zeitnah nach Therapieende und mindestens 7 Monate bis hin zu 57 Monaten nach Therapieende. Es wurden die Durchschnittswerte und die Standardabweichung (in Klammern) für das Kollektiv ermittelt. Zu den vier Messzeitpunkten wurden folgende Werte erhoben: SUD - Reduktion der Belastung 8,5 (1,3); 1,6 (1,7); 1,4 (1,4); 0,8 (1,2), PA - positive Annäherung an das formulierte Therapieziel 3,2 (2,2); 8,2 (1,7); 8,4 (1,5); 9,0 (1,7) und VoC - positive Kognition 2,9 (1,5); 6,0 (0,9); 6,0 (1,0); 6,5 (0,8). Die Differenz zwischen den Ausgangswerten und den Werten bei Therapieende sowie den Werten bei der Langzeit-Verlaufskontrolle zeigten eine signifikante Belastungsreduktion (SUD: -7,0 (2,2); 0,8 (1,2); p=<0,0001), eine signifikant positive Annäherung an das formulierte Therapieziel (PA: 4,9 (2,6); 9,0 (1,7); p=<0,0001) und eine signifikant gesteigerte positive Kognition (VoC: 3,1 (1,9); 6,5 (0,8); p=<0,0001). Diese erste Beobachtungsstudie evaluierte ein standardisiertes Verfahren einer kunsttherapeutischen Intervention, noch nicht randomisiert und ohne Kontrollgruppe. Das Ergebnis zeigt sehr viele Anhalte für eine kurz- und langfristige Wirksamkeit der LOM zur signifikanten Reduktion von langandauernden und schweren Belastungen unterschiedlicher Genese und bildet somit eine sehr gute Grundlage für die weitere wissenschaftliche Evaluation. Studien mit entsprechend ausgebildeten unterschiedlichen LOM-Therapeuten, Hinzunahme weiterer klinischer Messinstrumente, größere Patientenkollektive und ein prospektives, randomisiertes kontrolliertes Studiendesign wären anzustreben, um diese Ergebnisse zu überprüfen. Von weiterem wissenschaftlichem Interesse wäre die Wirkung der LOM bei Patienten mit anderen psychischen Belastungen bei beispielsweise Tumorleiden oder chronischen Erkrankungen.By now art therapies are more frequently included into multi-modal therapy concepts in medicine and implemented in some of the S3 guidelines. A research interest in art therapies exists for a long time but there is a lack of standardized reporting and often only vague descriptions of the treatment interventions are provided. Therefore it is difficult to compare different study procedures. The therapeutic efficacy of art therapies are often assumed in the non-verbal, emotional communication and expression. The “Brain Based Image Therapy” („Lösungsorientierte Maltherapie – LOM®“) stands in contrast to this assumptions. It is developed by Dr. Bettina Egger und Jörg Merz, M.Sc. since 1980. LOM has a comprehensible therapy manual with very structured flowcharts for treatments of different concerns combined with distress. No classical analysis or interpretation of the images takes place. The main focus is on the solution of the concern. Another major difference is the preoccupation with the impression produced by the painted picture and not the expression or non-verbal, emotional communication. The assumed effects of LOM are the replacement or “repainting” of distress sourced emotional memories and images through a structured guided painting process with newly painted not stressful simple images. This hypothesis is supported by neurobiological research on the influence of emotional distress in certain situations. The aim of this thesis is to analyze the outcome short-term and long-term of LOM on the basis of a group of 60 patients with severe and long-term distress. Dr. B. Egger treated all patients personally in her atelier in a single setting. The patients painted with their non-dominant hand, in standing position in front of a board. Data were collected using standardized questionnaires and detailed documentation of the therapy sessions. Additionally, the therapeutic effect was evaluated after completion of therapy and short- as well as long-term follow-up. Subjective units of distress (SUD by Wolpe), positive approach (PA by Egger and Merz) to attain a defined goal and the Validity of Cognition (VoC by Shapiro) were evaluated to assess the extent of the distress. These parameters were analyzed at four points of time: immediately before and after the intervention, shortly after the end of treatment and at least 7 months to 57 months after the end of the treatment. For this group of patients average values and standard deviations were calculated (in parenthesis). Following results are provided at the four points of time: SUD - reduction of distress 8,5 (1,3); 1,6 (1,7); 1,4 (1,4); 0,8 (1,2), PA - positive approach to the defined goal of therapy 3,2 (2,2); 8,2 (1,7); 8,4 (1,5); 9,0 (1,7) and VoC - positive cognition 2,9 (1,5); 6,0 (0,9); 6,0 (1,0); 6,5 (0,8). The difference between the basic values and the values at the end of treatment as well as the values in the long-term follow-up showed a significant reduction of distress (SUD: -7,0 (2,2); 0,8 (1,2); p =<0,0001), a significant positive approach to the defined goal of therapy (PA: 4,9 (2,6); 9,0 (1,7); p =<0.0001) and a significant increased positive cognition (VoC: 3,1 (1,9); 6,5 (0,8); p =<0.0001). This first observational study evaluated a standardized intervention of art therapy, not yet randomized and without a control group. The result showed a variety of hints that LOM is effective to reduce short- and long-term severe and long-lasting distress caused by various reasons and creates therefore a perfect foundation to build on with further research. Further studies with appropriate therapists trained therapists in LOM, additional clinical instruments to enlarge the evaluation, larger patient cohorts and a prospective randomized and controlled study design recommended to verify these results. Of further scientific interest would be the effect of LOM on patients with different psychological distress induced by cancer or chronical disorders

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Compared rating of axillary micro- and makrometastases in sentinel and non-sentinel lymph nodes in women with breast cancer

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    Die SLN-Biopsie hat sich als diagnostische Möglichkeit bei Patienten mit Mammakarzinom und klinisch unauffälligem Lymphknotenstatus etabliert. Mit einer zunehmend detaillierten Aufarbeitung ist es möglich, histopathologisch kleinste Lymphknotenmetastasen zu detektieren. Der Lymphknotenstatus hat einen wichtigen Stellenwert für die weitere Prognose des Krankheitsverlaufs und die Therapieplanung. Unter anderem ist er beispielsweise für die Wahl der adjuvanten Chemotherapie entscheidend. Sowohl die klinische Relevanz, als auch die prognostische Bedeutung insbesondere von sehr kleinen Metastasen im axillären SLN sind weiterhin diskussionswürdig. In der vorliegenden Dissertation mit dem mit dem Titel „Vergleichende Wertung von Mikro- und Makrometastasen in axillären Sentinel- und non-Sentinel Lymphknoten bei Frauen mit Mammakarzinom“ handelt es sich um eine retrospektive Analyse von 599 Patientinnen mit Mammakarzinom, bei denen eine SLN-Biopsie durchgeführt wurde. Die detektierten Mikro- und Makrometastasen in SLN und in non-SLN wurden in ihrer Häufigkeit deskriptiv mit spezifischen Patientinnen- und Tumorcharakteristika analysiert. Mit Hilfe dieser Daten erscheint es möglich, das Risiko für eine weitergehende Metastasierung in den axillären Lymphknoten einzugrenzen und diese Erkenntnis in das individuelle Therapiekonzept für die Patientin einzubinden. Abschließend kann festgestellt werden, dass Prognosen für das Auftreten von unterschiedlichen Größen der Metastasen in SLN existieren.Mit den ausgewerteten Daten konnten signifikante Häufigkeiten erarbeitet werden, mit denen es möglich ist, das Risiko für eine Metastasierung besser vorherzusagen. Dabei scheinen einige der erhobenen Patientencharakteristika signifikant häufig nachweisbar. Mikrometastasen lassen sich signifikant häufiger bei den Patientinnen in der jüngeren Altersgruppe von 36 bis 49 Jahren nachweisen. Zeigt sich ein erhöhtes Vorliegen von Östrogenrezeptoren, treten signifikant häufiger SLN mic auf. Im Stadium GII des Primärtumors besteht ein signifikant hohes Risiko für SLN mic. Außerdem findet sich ein signifikant hohes Risiko für SLN mic im Stadium T1b des Primärtumors. Das Auftreten von Mikrometastasen im SLN nimmt bis zum Stadium T1c des Primarius zu, es wird jedoch dann, bei weiterer Größenzunahme des Primärtumors, durch das erhöhte Vorkommen von Makrometastasen abgelöst. Dies kann durch ein signifikant erhöhtes Auftreten für SLN mak im Stadium T2 des Primärtumors übereinstimmend bestätigt werden. Abschließend kann festgehalten werden, dass GII und lobuläre Primärtumore rein statistisch die höchste Wahrscheinlichkeit für Mikrometastasen haben. GI und GII differenzierte Tumore zeigen eher Mikrometastasen als GIII Tumore und diese eher eine Makrometastasierung. Je größer die Metastasen im SLN sind, desto höher ist das Risiko für weitere Metastasen in der SAD. Mit einer 17 prozentigen Metastasierungswahrscheinlichkeit nach SLN mic gegenüber einer 46,8 prozentigen Metastasierungswahrscheinlichkeit nach SLN mak ist das Risiko für weitere Metastasen nach Makrometastasen im SLN signifikant erhöht. Dieses Ergebnis stimmt mit den aktuellen Therapieleitlinien überein.Breast cancer is, as the most common tumor disease, a big challenge for diagnosticians and therapists. Many scientific efforts were made to evaluate the prediction with mathematic analyses called nomograms. In this dissertation we compare the axillary micro- and makrometastases in sentinel and non-sentinel lymph nodes in women with breast cancer. Till now the description of the metastasis size of axillary lymph nodes is not include in the nomograms of today. It could be possible to improve existing nomograms by using the following results. Therefore we analyzed 599 patients with primary carcinoma of the mamma. In the age from 36-49 years we find significant higher rates of SLN with micrometastases when positive estrogen receptors could be found and when primary cancer staged pT1b and/or G2. The frequency of micrometatasis in the SLN rises till the staging pT1c, than it is replaced by axillary makrometastases. The less frequent breast cancer of the lobular type in grading G2 shows the highest chance for a further finding of micrometastases in the SLN. More micrometastases could be found in G1 and G2 tumors compared to G3 tumors, here is a higher confidence of makrometastases. An essential notice is the massage, the bigger the size of the metastases, the higher the risk for further metastases in non-SLN lymph nodes. The risk of further metastases after micrometastases is 17%, compared to 47% after makrometastases. Studies about axillary dissection after positive SLN are still heterogenic. On one hand studies focused the frequency of metastases after positive SLN and residues in aftercare. The conclusion here is, radiation after breast conserving therapy in cases with two or less lymphatic metastases is sufficient and axillary dissection is not necessary. In contrast groups focused the axillary dissection after molecular analyses. In the future there will be more results by actual running studies and adaptive therapies could be developed. Nomograms could be developed by using the grading and histology from different types of cancer to invent individual therapies. Especially analyses of the metastases size in axillary SLN in primary carcinoma of the mamma should be recognized and involved in new models of nomograms, although the impact of survival and disease-free survival in literature seems small

    Inzidenz von psychischen Erkrankungen wie Depressionen, Angststörungen, Anpassungsstörungen sowie somatoformen Störungen im Kontext von induzierten Schwangerschaftsabbrüchen in Deutschland

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    Die vorliegende Arbeit hat gezeigt, wie komplex die langfristigen Auswirkungen eines Schwangerschaftsabbruchs auf die psychische Gesundheit von Frauen sein können. Im Rahmen der beiden durchgeführten Studien konnte dargelegt werden, dass ein positiver Zusammenhang zwischen einem indu-zierten Schwangerschaftsabbruch und der Entstehung von drei der vier der hier untersuchten psychiatrischen Erkrankungen im Verlauf von zehn Jahren in Deutschland besteht. Bei der Analyse von mehr als 35.000 Frauen konnte belegt werden, dass die Inzidenz einer Depression und einer somatoformen Störung höher war als bei Frauen mit Lebendgeburten. Mit Hilfe von Cox-Regressionsmodellen konnte infolgedessen verdeutlicht werden, dass induzierte Schwangerschaftsabbrüche positiv mit Depressionen, Anpassungsstörungen und somatoformen Störungen assoziiert waren. In einer weiteren Fall-Kontroll-Studie mit fast 58.000 Frauen in Deutschland konnte außerdem gezeigt werden, dass sowohl ein spontaner Abbruch einer Schwangerschaft als auch eine bestehende Unfruchtbarkeit bei Frauen ein er-hebliches Risiko bergen, die o.g. vier untersuchten psychiatrischen Erkrankun-gen zu entwickeln. Darüber hinaus konnte diese Analyse herausarbeiten, dass die Stärke des Zusammenhangs zwischen Schwangerschaftsabbruch und der psychiatrischen Erkrankungen abhängig war von dem Kontext, in dem ein Abbruch der Schwangerschaft stattfand. Unterschiedlich stark ausgeprägt zeigten sich die Zusammenhänge von einem Schwangerschaftsabbruch und psychiatrischen Erkrankungen bei a) kinderlo-sen Frauen, b) bei Frauen, bei denen ein Schwangerschaftsabbruch einer Le-bendgeburt vorausging, c) bei Frauen, bei denen der Schwangerschaftsabbruch einer Lebendgeburt folgte. Überraschend ist: Auch Frauen, die bereits ein Kind hatten und weder einen spontanen noch einen induzierten Schwan-gerschaftsabbruch vorher oder nachher hatten bzw. an Infertilität erkrankt wa-ren, wiesen ein erhöhtes Risiko auf eine der psychiatrischen Störungen zu entwickeln (vgl. Kapitel 7.5). Zurückgegriffen wurde in der vorliegenden Arbeit auf Daten der landesweiten Datenbank Disease Analyser (IQVIA), die diese direkt und in voll-anonymisierter Form aus Computersystemen von Praxen der Gynäkologie und Allgemeinmedizin erhält. Die Auswahl der Praxen basiert auf deren bundesweiten Ver-teilung nach Region und Fachgebieten. IQVIA bewertet regelmäßig die Quali-tät der Informationen und deren Repräsentativität für die medizinische Grund-versorgung. Aus den Erkenntnissen der Arbeit lässt sich folgern, dass nach der Diagnose einer Schwangerschaft und vor allem vor einem geplanten Schwangerschafts-abbruch umfangreich und transparent informiert werden sollten, damit die be-troffenen Frauen letztendlich eine wohlüberlegte Entscheidung für ihre psychi-sche Gesundheit treffen können. Dies gilt insbesondere für diejenigen Frauen, die bereits ein hohes Risiko haben eine Depression oder eine andere psychische Erkrankung zu entwickeln. Weitere Untersuchungen sind nötig, um mög-liche Zusammenhänge zwischen einem Schwangerschaftsabbruch und der psychischen Gesundheit bei Frauen ohne Kinder und bei Frauen, die bereits Kinder haben, zu untersuchen. Zudem ist weitere Forschung erforderlich, um die Rolle potenzieller negativer Einflussfaktoren, wie beispielsweise eine sexuelle Dysfunktion, eine ungünstige intime Beziehung oder aber auch rezidivierende Harnwegsinfekte im Zusammenhang mit einem induzieren oder spontanem Schwangerschaftsabbruch bzw. einer Infertilität und sich daraus entwickelnden langfristigen Folgen für die psychische Gesundheit von Frauen besser verstehen zu können. Schlussendlich trägt diese Arbeit dazu bei, mehr Sensibilität, Aufmerksamkeit und Transparenz für das Thema des Schwangerschaftsabbruchs und dessen mögliche langfristigen Folgen auf die psychische Gesundheit zu lenken. Es hat sich gezeigt, dass ein medizinisch sicherer und sehr häufig durchgeführter Eingriff für viele Frauen eine enorme psychische Belastung im Verlauf der folgenden Lebensjahre darstellen kann. Insofern lässt sich aus den Ergebnissen schließen, dass es mehr Transparenz und vor allem mehr Wissen über die potenziellen Folgen eines solchen Eingriffs bedarf, sodass eine gut informierte Patientin eine wohlüberlegte Entscheidung für sich und ihr weiteres Leben treffen kann.The present work has shown how complex the long-term effects of abortion on women's mental health can be. Within the framework of the two studies con-ducted, it was shown that there is a positive correlation between induced abor-tion and the development of three of the four psychiatric disorders investigated over the course of ten years in Germany. Using Cox regression models with more than 35.000 women, it was evident that the incidence of depression and somatoform disorder was higher for women with abortion than in women with live-births. This shows that induced abortions were positively associated with depression, adjustment disorders, and somatoform disorders. In a further case-control study including almost 58.000 women in Germany, it was evident that both a spontaneous termination of a pregnancy and existing infertility in women carry a considerable risk of developing the above-men-tioned four investigated psychiatric disorders. In addition, this analysis was able to show that the strength of the association was dependent on the con-stellation surrounding abortion. The strength of the association between abor-tion and psychiatric disorders varied among a) childless women, b) women whose abortion preceded an uncomplicated birth, and c) women whose abor-tion followed an uncomplicated birth. Surprisingly, women who already gave birth and never had a spontaneous nor an induced abortion, or infertility, also show an increased risk of developing one of the psychiatric disorders. In the present work data from the nationwide Disease Analyser (IQVIA) were used. The data was obtained directly and in anonymized form from the computer systems of practitioners of gynecology and general medicine. The selection of medical practices is based on their nationwide distribution by region and spe-cialty. IQVIA regularly evaluates the quality of the information and its repre-sentativeness for primary care. The study findings shows that extensive and transparent information should be provided after the diagnosis of pregnancy; especially before a planned abortion, so that the women concerned can ultimately make a well-considered decision for their mental health. This is particularly of high importance for those women who are already at high risk of developing depression or other mental illnesses. Further research is needed to examine possible differences in the relationship between abortion and mental health among women without chil-dren and women who already have children. In addition, further research is needed to better understand the role of potential negative influencing factors, such as sexual dysfunction, unfavorable intimate relationship, recurrent urinary tract infections associated with induced or spontaneous abortion, infertility, and the resulting long-term mental health consequences for women. Ultimately, this work reflects sensitivity, commits to transparency, and contrib-utes by shedding light on abortion and its possible long-term consequences on mental health. Evidence shows that the supposedly medically safe and very frequently performed intervention represents an enormous psychological bur-den for many women over the course of many years. In this respect, it can be concluded from the results that there is a need for more transparency, and, above all, more knowledge about the potential consequences of the induced abortion intervention, so that a well-informed patient can make a well-consid-ered decision for herself and her future life

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

    Author Index

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