124 research outputs found

    Enhancing control of schistosomiasis in Niger : assessing morbidity in preschool-aged children, praziquantel treatment efficacy and cost implication for control

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    Background: Schistosomiasis, accounted among the neglected tropical diseases (NTDs), represents a major public health problem, particularly in Africa, where more than 95% of all the cases of the world are currently concentrated. The health consequences of Schistosoma infection are considerable. Apart from the known long-term complications of a chronic infection (e.g. portal hypertension, kidney failure, bladder cancer and sterility), schistosomiasis is a debilitating disease leading to anaemia, malnutrition, chronic abdominal and pelvic pain, and diarrhoea. In 2001, the World Health Assembly (WHA) adopted resolution 54.19, which urged member states to regularly treat at least 75% and up to 100% of all school-aged children at risk of schistosomiasis and other high-risk groups. Moreover, in 2006, the World Health Organization (WHO) launched the “preventive chemotherapy” (PCT) strategy, which relies on the regular administration of anthelminthic drugs to at-risk populations in an integrated manner. Following these international calls for action against NTDs, several African countries, including Niger, launched national control programmes based on PCT with support from partners. The aims of the present PhD thesis in epidemiology were (i) to assess the morbidity of schistosomiasis in infants and preschool-aged children currently not included in PCT; (ii) to evaluate praziquantel (PZQ) efficacy using different treatment schemes, including a detailed analysis of cost; and (iii) to enhance the control of schistosomiasis and other NTDs in Niger. Methods and principal finding: First, achievements and remaining challenges of schistosomiasis and soil-transmitted helminthiasis (STH) control in three countries of West Africa (i.e. Burkina Faso, Mali and Niger) that benefited from support of the Schistosomiasis Control Initiative (SCI) have been analysed. In the first 3 years of the control programmes, nearly 13.5 million doses of PZQ have been administrated against schistosomiasis and albendazole against STH with coverage rates varying between 67% and 94%. The PZQ treatments have resulted in a reduction of the prevalence and intensity of Schistosoma infection in sentinel cohorts that were set up to monitor and evaluate the national control programmes. Key challenges these national control programmes are currently facing include the ability to maintain the reduction in morbidity achieved so far and ensuring sustainability. Second, we assessed morbidity due to schistosomiasis in infants and preschool-aged children who are currently not included in PCT according to WHO guidelines, including risk factors for infection in early childhood. We carried out a cross-sectional epidemiological survey in two villages in Niger: Falmado that is endemic for Schistosoma haematobium only, and Diambala that is a mixed S. haematobium-S. mansoni focus. A total of 282 children were examined (149 girls, 133 boys; average age, 2.6 years) and 224 mothers (average age, 30.1 years). For S. haematobium diagnosis, two urine samples obtained over consecutive days were subjected to a standard filtration method, while the diagnosis of S. mansoni was based on a single stool sample using duplicate Kato-Katz thick smears. Additionally, in Diambala, a pre-tested questionnaire was administered to mothers, which recorded demographic data, recent treatment history with anthelminthic drugs, household sanitation and water supply and bathing practices for their children. Prevalence of egg-patent S. haematobium infection among young children and their mothers was, respectively, 51% and 56% in Falmado, and 61% and 72% in Diambala. The prevalence of S. mansoni infection in Diambala was 44% among children and 52% in mothers. Mixed egg-patent infections of S. haematobium and S. mansoni were revealed in 29% of the children and 37% of the mothers. Results from the questionnaire survey showed that 70% of the children were accompanied by their mothers to schistosomiasis transmission sites before reaching their first birthday, and that three-quarter of the mothers used water directly drawn from the irrigation canals to wash their children. Third, we evaluated the efficacy and safety of two closely spaced doses of PZQ against S. haematobium and S. mansoni in school-aged children, and characterised re-infection patterns over a 1-year period. The study was carried out in five villages in western Niger: Falmado, Seberi, Diambala, Namarigoungou and Libore. Parasitological examinations consisted of triplicate urine filtrations and triplicate Kato-Katz thick smears at each visit. Two 40 mg/kg oral doses of PZQ were administered 3 weeks apart. Follow-up visits were conducted 6 weeks, 6 months and 12 months after the first dose of PZQ. Adverse events were monitored within 4 hours after dosing by the survey team and 24 hours after treatment using a questionnaire. Our final study cohort comprised 877 children who were infected with either S. haematobium, or S. mansoni, or both species concurrently and received both doses of PZQ. At baseline, the geometric mean (GM) infection intensity of S. haematobium ranged from 3.6 (Diambala) to 30.3 eggs/10 ml of urine (Falmado). The GM infection intensity of S. mansoni ranged from 86.7 (Diambala) to 151.4 eggs/gram of stool (EPG) (Namarigoungou). Adverse events were reported by 33% and 1.5% of the children after the first and second dose of PZQ, respectively. We found cure rates in S. haematobium-infected children 3 weeks after the second dose of PZQ ranging between 49% (Falmado) and 98% (Namarigoungou) and high egg reduction rates (92-100%). Regarding S. mansoni, only moderate cure and egg reduction rates were found (52-59% in Diambala, 55-60% in Namarigoungou). Fourth, in order to generate additional evidence regarding the safety and efficacy of PZQ for schistosomiasis in infants and preschool-aged children, we pursued a drug efficacy trial using PZQ syrup (Epiquantel®) in children aged below 72 months. The study was carried out between May and August 2010 in three villages. Overall, 243 children infected with S. haematobium and/or S. mansoni were treated with PZQ syrup at a dose of 40 mg/kg after they had received a meal of millet porridge. Children were observed during 4 hours post-treatment and a questionnaire was administered to the mothers the following day to determine adverse events. Follow-up visits consisting of three urine filtrations and triplicate Kato-Katz thick smears were conducted 3 and 6 weeks post-treatment. The proportion of children having presented early adverse events during the 4-hour period post-treatment was 33% and the proportion of adverse events occurring within 24 hours after treatment was 6.2%. No serious adverse events were recorded. The most frequent symptoms were abdominal pains (31%), bloody diarrhoea (16.2%) and sleepiness (15.3%). Before treatment, 165 children were infected with S. haematobium among whom 87% presented a light infection (1-49 eggs/10 ml of urine) and 13% a heavy infection (?50 eggs/10 ml of urine). The overall cure rate against S. haematobium was 86% and 95% after 3 and 6 weeks post-treatment, respectively. Three and 6 months after treatment, the GM egg reduction rate for S. haematobium was 69% and 71%, respectively. With regard to S. mansoni, 96 infected children, were treated with PZQ. Among them, 39% had moderated to heavy infection intensities (?100 EPG). Observed cure rates were 75% and 50%, respectively, 3 and 6 weeks after treatment. The respective GM egg reduction rates were 67% and 19%. Fifth, in order to help countries in finding viable strategies that are financially acceptable to sustain schistosomiasis control activities, we conducted a cost-effectiveness study comparing a school-based and a community-based mass drug administration strategy for schistosomiasis and STH control in Niger. In 2006, we undertook a survey in four districts to estimate the economic cost per district, per treatment and per Schistosoma infection averted. The study compared the costs of treatment at start-up and in a subsequent year and identified the allocation of costs by activity, input and organization. The total economic cost of the programme, including programme-specific expenditures, national and local government costs and international technical support and programme co-ordination in four study districts, over a 2-year period, was US\$ 456,718, which translates to an economic cost per treatment of US\$ 0.58. The full economic delivery cost of school-based treatment in 2005/2006 was US\$ 0.76, while a somewhat lower cost was observed for community distribution (US\$ 0.46). If only costs to the programme were included, the respective figures were US\$ 0.47 and US\$ 0.41. In the study district over a 2-year period, the average cost per Schistosoma infection averted was US\$ 0.76 for children with one treatment and the cost was US\$ 6.7 for adults. Conclusion: Sustainability of schistosomiasis and STH control programmes in sub-Saharan Africa remains a grand challenge. Integration with other existing health interventions, particularly those targeting NTDs and strengthening of health systems is a way to ensure continued distribution of anthelminthic drugs and other interventions. At an average cost per treatment of US\$ 0.58, control could be handled by the countries. A substantive proportion of preschool-aged children had egg-patent Schistosoma infection, inclusive of co-infection with S. haematobium and S. mansoni. Hence, in highly endemic areas, more attention should be paid on preschool-aged children and women of childbearing age, so that they can benefit from PCT, thus, increasing effective coverage of those infected. PZQ syrup is well tolerated in infants and preschool-aged children. The cure and eggs reduction rates were high against S. haematobium infection, but additional studies are warranted to determine the efficacy against S. mansoni. In school-aged children, PZQ given in two closely spaced doses is efficacious against S. haematobium. However, low egg reduction rate observed against S. mansoni raises concern about mounting PZQ tolerance. ---------- Zusammenfassung: Hintergrund: Schistosomiasis ist eine vernachlässigte tropische Krankheit, welche ein bedeutendes Problem für die öffentliche Gesundheit darstellt, vor allem in Afrika, wo aktuell mehr als 95% aller weltweit auftretenden Fälle konzentriert sind. Die gesundheitlichen Auswirkungen der Schistosomiasis sind beträchtlich. Abgesehen von den bekannten Langzeit Komplikationen einer chronischen Infektion (wie Pfortaderhochdruck, Leberversagen, Blasenkrebs und Unfruchtbarkeit) ist Schistosomiasis eine kräftezehrende Erkrankung welche zu Anämie, Mangelernährung, chronischen Unterleibsschmerzen sowie Diarrhö führen kann. Im Mai 2001 wurde an der ‘‘World Health Assembly“ (WHA) die Resolution Nummer 54.19 ins Leben gerufen. Diese Resolution hält Mitgliederstaaten dazu an regelmässig mindestens 75% und bis 100% aller Kinder im Schulalter, welche dem Risiko einer Schistosomen Infektion ausgesetzt sind, sowie andere Gruppen mit hohem Risiko, regelmässig mit Praziquantel zu behandeln. Desweiteren führte die Weltgesundheitsorganisation (WHO) eine Strategie der „präventiven Chemotherapie“ (PCT) ein, welche sich auf eine regelmässige, integrative Verabreichung von Entwurmungsmitteln stützt. Diesen internationalen Aufrufen für die Bekämpfung der Schistosomiasis und anderer vernachlässigter Tropenkrankheiten folgend, lancierten einige afrikanische Länder, einschliesslich Niger, mit Hilfe von Partnern, PCT-basierte, nationale Kontrollprogramme. Die Ziele dieser Dissertation in Epidemiologie waren (i) die Morbidität durch Schistosomiasis in Klein- und Vorschulkindern, welche derzeit nicht in die PCT Strategie eingeschlossen sind, zu ermessen; (ii) die Wirksamkeit und Verträglichkeit von Praziquantel bei verschiedenen Behandlungsschemata zu evaluieren, einschliesslich einer detaillierten Kostenanalyse; und (iii) die Kontrolle der Schistosomiasis und anderer vernachlässigter Tropenkrankheiten in Niger zu stärken. Methoden und wichtigste Ergebnisse: Zuerst wurden die bisherigen Leistungen und verbleibenden Herausforderungen der Schistosomiasis und der vom Boden-übertragenen Wurminfektionen in drei Ländern Westafrikas (nämlich Burkina Faso, Mali und Niger), welche von der Unterstützung der “Schistosomiasis Control Initiative“ (SCI) profitierten, analysiert. In den ersten drei Jahren des Kontrollprogramms wurden annähernd 13.5 Millionen Dosen Praziquantel gegen Schistosomiasis, und Alendazole gegen von Boden-übertragenen Wurminfektionen verabreicht mit einer Deckungsrate zwischen 67% und 94%. Die Praziquantel Behandlungen führten zu einer Reduktion der Prävalenz und Intensität von Schistosomen Infektionen in den Beobachtungskohorten welche zur Überwachung und Bewertung der nationalen Kontrollprogramme etabliert worden waren. Die Schlüsselherausvorderungen welchen diese nationalen Kontrollprogramme derzeit gegenüber stehen, sind das Vermögen, diesen Rückgang der Morbidität welcher bisher erreicht wurde beizubehalten sowie die Sicherung der Nachhaltigkeit. Zweitens ermassen wir die Morbidität von Schistosomiasis in Klein- und Vorschulkindern, welche zur Zeit nicht in der PCT wie von der WHO empfohlen eingeschlossen sind, einschliesslich der Risikofaktoren einer Infektion in der frühen Kindheit. Wir führten eine Querschnittsstudie in zwei Dörfern in Niger durch: Falmado welches endemisch nur für Schistosoma haematobium ist und Diambala welches ein Brennpunkt sowohl für S. haematobium wie auch S. mansoni ist. Insgesamt wurden 282 Kinder (149 Mädchen, 133 Jungen; durchschnittliches Alter: 2.6 Jahre) und 224 Mütter (durchschnittliches Alter: 30.1 Jahre) untersucht. Für die Diagnose von S. haematobium wurden zwei Urinproben an zwei aufeinanderfolgenden Tagen mit der Standard Filtrationsmethode untersucht, während die Diagnose von S. mansoni auf der Untersuchung einer einzelnen Stuhlprobe mittels zweier Kato-Katz Ausstriche beruhte. Desweiteren wurden vorgetestete Fragebögen, welche demographische Daten, kürzliche Behandlungsgeschichten mit Entwurmungsmitteln, die sanitäre Situation des Haushalts und Wasserversorgung sowie Badepraktiken für die Kinder aufnahmen, mit den Müttern in Diambala durchgeführt. Die Prävalenz von Ei-patenten S. haematobium Infektionen bei jungen Kindern und deren Mütter war 51% und 56% in Falmado, sowie 61% und 72% und Diambala. Die Prävalenz von S. mansoni in Diambala war 44% unter den Kindern und 72% unter den Müttern. Gemischte, Ei-patente Infektionen von S. haematobium und S. mansoni zeigten sich in 29% der Kinder und 37% der Mütter. Die Auswertung der Fragebogenstudie zeigte, dass 70% aller Kinder von ihren Müttern zu Schistosomiasis Übertragungsstellen begleitet wurden, bevor sie ein Jahr alt waren und dass drei-Viertel der Mütter Wasser welches sie direkt aus den Bewässerungskanälen bezogen benutzten um ihre Kinder zu waschen. Drittens evaluierten wir die Wirksamkeit und Sicherheit zweier eng aufeinanderfolgender Dosen Praziquantel gegen S. haematobium und S. mansoni bei Kindern im Schulalter und charaktisierten die Re-infektionsmuster über einen Zeitraum von einem Jahr. Die Studie wurde in den folgenden fünf Dörfern im Westen Nigers durchgeführt: Falmado, Seberi, Diambala, Namarigoungou und Libore. Parasitologische Untersuchungen bestanden aus drei Urinfiltrationen und drei Kato-Katz Ausstrichen bei jedem Besuch. Zwei 40 mg/kg Praziquantel Dosen wurden in einem Abstand von drei Wochen verabreicht. Folgebesuche wurden 6 Wochen, 6 Monate und 12 Monate nach der ersten Praziquantel Dosis durchgeführt. Nebenwirkungen wurden während vier Stunden nach der Medikamentenverabreichung vom Studienteam, und 24 Stunden danach mittels eines Fragebogens überwacht. Unsere letztendliche Studienkohorte bestand aus 877 Kindern die entweder mit S. haematobium oder S. mansoni oder mit beiden parasitären Wurmarten zugleich infiziert waren und beide Dosen Praziquantel erhalten hatten. Bei der Basisstudie reichte der geometrische Mittelwert (GM) der Infektionsintensität von S. haematobium von 3.6 (Diambala) bis 30.3 Eier pro 10 ml Urin (Falmado). Der GM der Infektionsintensität von S. mansoni reichte von 86.7 (Diambala) bis 151.4 Eier pro Gramm Stuhl (EPG) (Namarigoungou). Nebenwirkungen wurden bei 33% bzw. 1.5% der Kinder nach der ersten bzw. zweiten Dosis Praziquantel berichtet. Wir fanden Heilungsraten zwischen 49% (Falmado) und 98% (Namarigoungou) sowie hohe Ei Reduktionsraten (92-100%) bei S. haematobium-infizierten Kindern drei Wochen nach Verabreichung der zweiten Praziquantel Dosis. Für S. mansoni wurden lediglich mittelmässige Heilungs- und Ei Reduktionsraten gefunden (52-59% in Diambala, 55-60% in Namarigoungou). Viertens führten wir, um weitere Befunde bezüglich der Verträglichkeit und Wirksamkeit von Praziquantel gegen Schistosomiasis bei Klein- und Vorschulkindern zu erhalten, eine Wirksamkeitsstudie mit einem Praziquantel Sirup (Epiquantel® ) bei Kindern mit einem Alter von bis zu 72 Monaten durch. Die Studie wurde zwischen Mai und August 2010 in drei Dörfern in Niger durchgeführt. Insgesamt wurden 243 Kinder welche mit S. haematobium und/oder S. mansoni infiziert waren, mit einer Dosis von 40 mg/kg des Praziquantel Sirups behandelt, nachdem ihnen eine Mahlzeit aus Hirsebrei verabreicht worden war. Nach der Behandlung wurden die Kinder über 4 Stunden beobachtet und am darauffolgenden Tag ein Fragebogen mit den Müttern durchgeführt um Nebenwirkungen zu ermitteln. Folgeuntersuchungen bestehend aus 3 Urinfiltrationen und 3 Kato-Katz Ausstrichen wurden 3 und 6 Wochen nach der Behandlung durchgeführt. Der Anteil Kinder, der frühe Nebenwirkungen während der ersten 4 Stunden nach Behandlung zeigte, lag bei 33% und der Anteil Nebenwirkungen welche innerhalb von 4-24 Stunden nach der Behandlung auftraten bei 6.1%. Es wurden keine ernsten Nebenwirkungen berichtet. Die am häufigsten auftretenden Symptome waren Unterleibsschmerzen (31%) sowie blutiger Durchfall und Schläfrigkeit (16%). Vor der Behandlung waren 166 Kinder mit S. haematobium infiziert, von welchen 87% eine leichte Infektion (1-49 Eier pro 10 ml Urin) und 13% eine schwere Infektion (?50 Eier pro 10 ml Urin) aufwiesen. Die Heilungsrate für S. haematobium betrug im Gesamten 86% drei Wochen, bzw. 95% sechs Wochen nach Behandlung. Der GM der Ei Reduktionsrate für S. haematobium betrug 71% drei, bzw. 77% sechs Wochen nach Behandlung. Gegen S. mansoni wurden 96 infizierte Kinder mit Praziquantel behandelt. Unter diesen hatten 39% eine mittlere bis schwere Infektion (?100 EPG). Die beobachtete Heilungsrate lag bei 75% drei, bzw. 50% sechs Wochen nach Behandlung. Die entsprechenden GM der Ei Reduktionsraten waren 67% und 19%. Fünftens, um den Ländern dabei zu helfen durchführbare Strategien dafür zu finden die Schistosomiasis Kontrollstrategien langfristig zu gewährleisten, führten wir eine Kosteneffizienzstudie durch in welcher wir eine schulbasierte mit einer gemeindebasierten Massenbehandlungsstrategie gegen die Schistosomiasis und von Boden-übertragener Wurminfektionen verglichen. Unsere Studie wurde im Jahr 2006 durchgeführt in vier Distrikten von Niger um die wirtschaftlichen Kosten pro Distrikt, pro Behandlung und pro abgewendeter Schistosomen Infektion abzuschätzen. In der Studie wurden die Behandlungskosten beim Start und im darauffolgenden Jahr verglichen und die Kostenverteilung auf die Aktivitäten, den Einsatz und die Organisation identifiziert. Die gesamten wirtschaftlichen Kosten des Programms, einschliesslich programmspezifischer Ausgaben, nationaler und lokaler Regierungskosten und internationaler technischer Unterstützung sowie Programmkoordination von vier Distrikten betrugen 456,718 US\$ über einen Zeitraum von zwei Jahren, was einem Kostenpunkt von 0.58 US\$ pro Behandlung entspricht. Die vollen wirtschaftlichen Kosten für eine schulbasierte Behandlung in Jahr 2005/2006 betrugen 0.76 US\$ während für die gemeindebasierte Behandlung etwas niedrigere Kosten beobachtet wurden (0.46 US\$). Wenn man für die jeweiligen Grafiken ausschliesslich die Kosten des Programms berücksichtigt, handelt es sich um 0.47 US\$ bzw. 0.41US\$. Die durchschnittlichen Kosten pro abgewandter Schistosomen Infektion im Studiengebiet über den Zeitraum von zwei Jahren betrugen 0.76 US\$ für Kinder mit einer Behandlung und 6.7 US\$ für Erwachsene. Schlussfolgerungen: Die Nachhaltigkeit von Kontrollprogrammen gegen die Schistosomiasis und anderer vernachlässigter Tropenkrankeiten in Subsahara-Afrika bleibt eine gewaltige Herausforderung. Die Eingliederung in andere Gesundheitsinterventionen, vor allem jener welche auf vernachlässigte Tropenkrankheiten und die Stärkung von Gesundheitssystemen abzielen, stellt einen Weg dar, um die kontinuierliche Verteilung von Entwurmungsmedikamenten und anderer Interventionen sicher zu stellen. Wir spekulieren, dass die durchschnittlichen Kosten von 0.58 US\$ pro Behandlung von den Ländern gehandhabt werden können. Ein bedeutender Anteil Vorschulkinder hatte eine Ei-patente Schistosomen Infektion, inklusive Co-Infektion zwischen S. haematobium und S. mansoni. Daher sollte in hochendemischen Gebieten Vorschulkindern und Frauen im gebährfähigen Alter mehr Aufmerksamkeit geschenkt werden, damit sie von der PCT profitieren und so die effektive Abdeckung der Infizierten erhöht wird. Praziquantel Sirup wird von Klein- und Vorschulkindern gut vertragen. Gute Heilungsraten und hohe Ei Reduktionsraten wurden bei der S. haematobium gefunden, doch weitere Studien sind angebracht um die Wirksamkeit gegen S. mansoni zu bestimmen. Bei Kindern im Schulalter ist Praziquantel in zwei eng beieinanderliegenden Dosen verabreicht, wirksam gegen S. haematobium. Jedoch erweckt die niedrige Ei

    Spatial modeling of forage production in Niger's pastoral zone

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    This work was carried out on the pastoral zone of Niger, the main objective was to contribute to the improvement of the methods of forage yields predicting mainly in the Sahel and especially in Niger. This is specifically to validate the model BIOMASAH of ARC; test the MEIA model; to establish a reference model by multiple linear regression; test the similarity method and finally compare the methods. The work was carried out on the one hand with the data measured on the ground by the MEIA from 2001 to 2012, reel rainfall of Niger observations network, meteorological parameters from ECMWF and also with satellite images as SPOT NDVI VEGETATION and MODIS, RFE2 of FEWS NET. Validation of BIOMASAH model was made by t and Wilcoxon tests to compare reel biomass and outputs of the model. Pearson, Kendall and Spearman correlation testing was also made. The MEIA model performance was tested by confronting the results between and within SPOT VEGETATION and MODIS sensors, by comparing R² and RMSE from the integral and maximum NDVI as a predictor of forage yield. Average comparisons by parametric and nonparametric tests were also made to compare the results. The reference model (RM) was produced by multiple linear regression with stepwise method. The selection of variables was based on adjusted R² and RMSE and the LOOCV leave one out cross validation to calculate R² for validation, we made also systematic diagnosis of residues for better characterization of the model. The similarity method was performed using the R², MAD and RMSE as a criterion, the profile of the vegetation growth period of each pixel was plotted for all years. Then we compare the profile of the target year with those of other years to identify the similar year. One hand the results of similarity were compared with actual data with the Pearson correlation test, Spearman and Kendall and secondly using t and Wilcoxon tests to compare means. Comparison of models was made on the basis of R², Adjusted R² and RMSE. Model BIOMASAH result on significant difference between average (p <0.001). Pearson correlations, Kendall and Spearman are low. Regarding the MEIA model, globally R² (0.56) is best, there’s no difference to use MODIS NDVI or SPOT vegetation, the RMSE is 367 kg.ha-1. R² and RMSE vary greatly from one year to another. On a global scale the multiple linear model gave a good R² adjusted (0.69) and RMSE (282 kg / ha) the difference between the calculated and the RMSE of validation is 2.72 kg. Comparing averages of the similarity to the real ones showed that there are no significant differences (p <0.001) for R² with the differences are significant against the same threshold for the MAD and RMSE. The Comparison of the models shows that the multiple linear regression one (reference model) is the best. Research should continue with index like LAI, FARAR and EVI

    PIGMENTATION ANALYSIS REVEALS PYOCYANIN AS THE PREDOMINANT PIGMENT PRODUCED BY Pseudomonas aeruginosa COLONIZING WOUNDS-ULCERS

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    &lt;p&gt;&lt;strong&gt;&lt;span&gt;ABSTRACT&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt; &lt;p&gt;&lt;em&gt;&lt;span&gt;Pigment production is an important factor in the pathogenesis of Pseudomonas spp infection and could affect its prognosis. In addition to aiding a pathogen to evade the immune system and resist the antagonistic effect of antimicrobial drugs, pigments can induce tissue necrosis in infected wounds and disrupt the wound healing process. In this study, the infection of wounds/ulcers by Pseudomonas spp. and characterization of the type of pigment produced by isolates were analysed. Four hundred and twenty (420) wound swab samples were collected via the Levine technique, from patients attending various health centers in Maiduguri, Borno State, Nigeria. Samples were processed using standard microbiological procedure for the identification of Pseudomonas spp and suspect colonies were further confirmed using biochemical tests. Pigmentation was examined by the growth of Pseudomonas spp on Cetrimide agar. Seventy-two (72) samples yielded the growth of Pseudomonas spp, which gives a bacterial recovery rate of 17.1%. Three Pseudomonas spp were identified: P. aeruginosa (94.4%), P. putida (2.8%) and P. fluorescens (2.8%). Majority of Pseudomonas spp identified were Pyocyanin pigment producers (93.0%) followed by Pyoverdine (5.6%) and Pyomelanin (1.4%). Pigmentation across the three species revealed that 94.4% of P. aeruginosa were Pyocyanin producers and only one isolate produced Pyomelanin. All P. putida and P. fluorescens identified were Pyoverdine producers (p&lt;0.01). Thus, analyzing pigment production in clinical isolates of Pseudomonas spp. can be an important tool that can provide an insight to their virulence status, and the disruption of pathways for the synthesis of these pigments can improve the prognosis of infections caused by Pseudomonas spp.&lt;/span&gt;&lt;/em&gt;&lt;/p&gt; &lt;p&gt;&lt;strong&gt;&lt;span&gt;Keywords&lt;/span&gt;&lt;/strong&gt;&lt;span&gt;: Wound infection; &lt;em&gt;Pseudomonas&lt;/em&gt; spp; Pigment; &lt;em&gt;P&lt;/em&gt;. &lt;em&gt;aeruginosa&lt;/em&gt;; Pyocyanin&lt;/span&gt;&lt;/p&gt

    THE IMPACT OF CYBERSECURITY STANDARD GUIDELINES ON THE CULTURE OF CYBERSECURITY

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    Abstract: This paper examines factors that significantly affect the use of cybersecurity culture by banks in Nigeria. One of these factors was the cybersecurity standard guidelines. This study adopted a quantitative approach to reaching its objectives by using questioner that provides a framework for building hypotheses. Fifty participants from different banks in Nigeria participated in the study. After reviewing several relevant studies, a five-point Likert scale questionnaire was designed to collect the required data, which was analyzed using SPSS. Hypotheses were tested to see which results could then be generalized. The result showed the regression coefficients of the variable cybersecurity standard guidelines explain (79.2%) of the variance in the culture of cybersecurity this interpretation is statistically significant at the level (0.05), and the table shows that the values of the regression coefficients were positive and statistically significant between the cybersecurity standard guidelines and culture of cybersecurity (β = 0.813; t = 26.356; p = 0.000); The square of the overall correlation coefficient R2 between cybersecurity standard guidelines and culture of cybersecurity was (0.792), which means that the independent variable affects 79.2% of the variance in the culture of cybersecurity as the dependent variable. Thus, we accept the H1 hypothesis. The researchers recommend the use of new variables and factors in studying the relationships that affect cybersecurity and studying the extent of culture that people have about this concept in different environments and countries, in addition to different sectors. Keywords: Cybersecurity Culture, Cybersecurity standard guidelines. Title: THE IMPACT OF CYBERSECURITY STANDARD GUIDELINES ON THE CULTURE OF CYBERSECURITY Author: Jamilu Garba, Jasber Kaur International Journal of Interdisciplinary Research and Innovations ISSN 2348-1218 (print), ISSN 2348-1226 (online) Vol. 10, Issue 4, October 2022 - December 2022 Page No: 68-72 Research Publish Journals Website: www.researchpublish.com Published Date: 26-December-2022 DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7484002 Paper Download Link (Source) https://www.researchpublish.com/papers/the-impact-of-cybersecurity-standard-guidelines-on-the-culture-of-cybersecurityInternational Journal of Interdisciplinary Research and Innovations, ISSN 2348-1218 (print), ISSN 2348-1226 (online), Research Publish Journals, Website: www.researchpublish.co

    Praziquantel coverage in schools and communities targeted for the elimination of urogenital schistosomiasis in Zanzibar: a cross-sectional survey

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    © 2015 Knopp et al. Open Access This article is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided you give appropriate credit to the original author(s) and the source, provide a link to the Creative Commons license, and indicate if changes were made. The Creative Commons Public Domain Dedication waiver (http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/) applies to the data made available in this article, unless otherwise stated. The attached file is the published version of the article.NHM Repositor

    Suivi-évaluation des parcours

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    Les 6 pays du PRAPS ont une expérience de l'évaluation des ressources pastorales sur le terrain. Cependant, même ceux qui ont un système national de suivi rencontrent des difficultés financières, techniques et de personnel à le maintenir. - Les méthodes du suivi-évaluation des ressources pastorales sur le terrain doivent tenir compte de la très forte dynamique saisonnière et interannuelle des quantités et qualités de ressources, associée à une forte hétérogénéité spatiale multi-échelle. - Les 6 pays du PRAPS ont une expérience de l'évaluation des ressources pastorales par télédétection. Ils sont néanmoins inégalement équipés pour la réception et le traitement des données d'observation satellite. Tous bénéficient des services et des produits fournis par le Centre Régional AGRHYMET (CRA) du CILSS et d'autres produits largement distribués par le FEWS et des ONG comme Action Contre la Faim (ACF). Cependant, les produits pastoraux restent peu utilisés par les services techniques malgré les efforts de diffusion rapide. Des efforts restent à fournir pour mieux cerner les besoins d'information des acteurs et organiser leur participation à l'élaboration des outils de suivi. - De nombreux efforts de recherche, ainsi que de nouvelles données d'observation satellite ont fait récemment progresser la pertinence des produits de télédétection, l'estimation des productions végétales, herbacées et ligneuses, celle des masses de paille, des eaux de surface sont de plus en plus résolues et robustes. - Une information précise sur la distribution spatiale et temporelle du bétail reste un point faible des systèmes d'alerte précoce pastoraux. Des progrès pourraient être obtenus en valorisant les informations disponibles localement auprès des acteurs à l'aide de réseaux de télécommunication (Expérience ACF au Mali et Niger)

    The Development of Concepts of ‘Author’ and ‘Authorship’ in Hausa Culture

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    Hausa literature is one of the well-studied African literatures. This paper explores Hausa creative writing, focusing both on the figure of author, marubuci, and the changes the concept of ‘author’ has undergone, motivated by social perceptions and demands. Modern mass media call attention in different ways to writers and their creative writing. Therefore, interviews with authors may provide valuable information, that has before now remained unexplored by the researchers, as well as some unique insights into the world of Hausa creating writing. Interviews constitute a particular genre in media industry contributing social communication and discussion. They also serve as a reliable source for understanding writer’s self-perception, and the perception of creative writing and authorship in the context of social and literary change. This paper explores interviews with several prominent Hausa language authors; among them are Shu’aibu Makarfi, Bilkisu Funtuwa, Binta Salma Mohammed, Hafsatu Ahmad Abdulwaheed, Ismail Bala Garba, Rahma A. Majid, and Bashir Abubakar Umar. The study seeks to prove that the nature of interaction between a writer’s self-perception and social expectations/ social perceptions for both creative writing and marubuci is a significant factor, that defines the development of Hausa literary movement. Moreover, that the development of Hausa literature in Northern Nigeria has been determined mostly by the self-perception of the authors, who aimed to improve literary tradition, and thus introduced new experimental trends, attitudes and forms into the literature. The study concludes that the contribution of modern Northern Nigerian writers to shaping the future development of Nigerian literature will definitely grow

    Mauritania - the other apartheid? [Elektronisk resurs]

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    A report on the racial and cultural conflict in Mauritania. The author argues that the black population is being discriminated by the ruling Arab population.</p
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