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    Analyse von Indikationen, ophthalmologischen Parametern, Implantationsverfahren und Komplikationen bei retropupillärer Irisklauenlinsenimplantation

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    Bei nicht vorhandenem Kapselsupport ist die retropupilläre Irisklauenlinse ein geeignetes Mittel zur Aphakiekorrektur. Ziel dieser Studie ist eine groß angelegte Auswertung von prä-, intra- und postoperativen Parametern mit besonderer Konzentration auf Indikationen, Visus, Refraktion und Komplikationen. Retrospektiv ausgewertet wurden die Daten von 342 Augen, die zwischen den Jahren 2013 und 2022 operiert wurden. Der Nachbeobachtungszeitraum betrug 9 Monate. Das PEX-Syndrom zeigte sich in dieser Studie als häufigster Vorbefund. In den Augen mit der Ausgangssituation einer dislozierten IOL war es signifikant häufiger zu finden. Insgesamt zeigte sich eine jeweils signifikant ansteigende Verschlechterung des Astigmatismus und eine ansteigende Verbesserung des Visus von prä- zu postoperativ über die Zeit bis einschließlich des vierten Monats. Ab dem fünften bis neunten Monat konnte keine signifikante Änderung der mittleren Astigmatismus- und der Visuswerte beobachtet werden. Die postoperative mittlere Abweichung des sphärischen Äquivalents von der Zielrefraktion betrug 1,37 dpt. Bemerkenswerterweise verzeichneten Augen mit kürzerer Schnittlänge mehr Zunahme des Astigmatismus als solche mit längerer Schnittsetzung. Eine signifikant höhere Astigmatismuszunahme zeigte sich zudem bei Augen mit kornealem Tunnel im Vergleich zum sklerokornealen Zugang. Früh postoperativ zeigte sich zudem ein signifikant erniedrigter mittlerer IOD im Vergleich zum Ausgangswert. Der häufigste postoperative Befund war eine Ovalisierung der Pupille (33,3 %). Weitere bedeutende postoperative Komplikationen waren die okuläre Hypotonie (6,1 %), die okuläre Hypertonie (5,6 %), das ZMÖ (4,1 %), eine Hornhautdekompensation (3,5 %), ein Hyphäma (2,6 %), eine Amotio (2 %) und eine IOL-Luxation (0,9 %). Es zeigten sich signifikant mehr postoperative Hypertoniephasen bei Vorhandensein einer präoperativer Papillenexkavation (>0,6) und/oder eines diagnostizierten Glaukoms, signifikant mehr Hypotoniephasen bei selbstverschließendem Tunnel im Vergleich zu genähten Schnitten und signifikant mehr postoperative zystoide Makulaödeme bei intraoperativer vollständiger Vitrektomie. Das vergleichsweise geringe Komplikationsprofil in Kombination mit einer schnellen und unkomplizierten Implantation macht die retropupilläre Irisklauenlinse zu einer guten Linsenalternative.In the absence of capsular support, the retropupillary iris claw lens is a suitable means of correcting aphakia. The aim of this study is a large-scale evaluation of pre-, intra- and postoperative parameters with a special focus on indications, visual acuity, refraction and complications. The data of 342 eyes operated on between 2013 and 2022 were retrospectively evaluated. The follow-up period was 9 months. PEX syndrome was the most common preliminary finding in this study. It was significantly more common in eyes with the initial situation of a dislocated IOL. Overall, there was a significantly increasing worsening of astigmatism and an increasing improvement in visual acuity from pre- to postoperative up to and including the fourth month. From the fifth to the ninth month, no significant change in the mean astigmatism and visual acuity values was observed. The postoperative mean deviation of the spherical equivalent from the target refraction was 1.37 dpt. Remarkably, eyes with a shorter incision length showed a greater increase in astigmatism than those with a longer incision length. A significantly higher increase in astigmatism was also seen in eyes with a corneal tunnel compared to the sclerocorneal approach. Early postoperatively, a significantly lower mean IOP was found compared to baseline. The most common postoperative finding was ovalization of the pupil (33.3 %). Other significant postoperative complications were ocular hypotony (6.1 %), ocular hypertension (5.6 %), CME (4.1 %), corneal decompensation (3.5 %), hyphema (2.6 %), amotio (2 %) and IOL dislocation (0.9 %). There were significantly more postoperative hypertension episodes in the presence of preoperative optic disc excavation (>0.6) and/or diagnosed glaucoma, significantly more hypotony episodes with self-closing tunnel compared to sutured incisions and significantly more postoperative cystoid macular edema with intraoperative complete vitrectomy. The comparatively low complication profile in combination with a fast and uncomplicated implantation makes the retropupillary iris claw lens a good lens alternative

    Analyse von Indikationen, ophthalmologischen Parametern, Implantationsverfahren und Komplikationen bei retropupillärer Irisklauenlinsenimplantation

    No full text
    Bei nicht vorhandenem Kapselsupport ist die retropupilläre Irisklauenlinse ein geeignetes Mittel zur Aphakiekorrektur. Ziel dieser Studie ist eine groß angelegte Auswertung von prä-, intra- und postoperativen Parametern mit besonderer Konzentration auf Indikationen, Visus, Refraktion und Komplikationen. Retrospektiv ausgewertet wurden die Daten von 342 Augen, die zwischen den Jahren 2013 und 2022 operiert wurden. Der Nachbeobachtungszeitraum betrug 9 Monate. Das PEX-Syndrom zeigte sich in dieser Studie als häufigster Vorbefund. In den Augen mit der Ausgangssituation einer dislozierten IOL war es signifikant häufiger zu finden. Insgesamt zeigte sich eine jeweils signifikant ansteigende Verschlechterung des Astigmatismus und eine ansteigende Verbesserung des Visus von prä- zu postoperativ über die Zeit bis einschließlich des vierten Monats. Ab dem fünften bis neunten Monat konnte keine signifikante Änderung der mittleren Astigmatismus- und der Visuswerte beobachtet werden. Die postoperative mittlere Abweichung des sphärischen Äquivalents von der Zielrefraktion betrug 1,37 dpt. Bemerkenswerterweise verzeichneten Augen mit kürzerer Schnittlänge mehr Zunahme des Astigmatismus als solche mit längerer Schnittsetzung. Eine signifikant höhere Astigmatismuszunahme zeigte sich zudem bei Augen mit kornealem Tunnel im Vergleich zum sklerokornealen Zugang. Früh postoperativ zeigte sich zudem ein signifikant erniedrigter mittlerer IOD im Vergleich zum Ausgangswert. Der häufigste postoperative Befund war eine Ovalisierung der Pupille (33,3 %). Weitere bedeutende postoperative Komplikationen waren die okuläre Hypotonie (6,1 %), die okuläre Hypertonie (5,6 %), das ZMÖ (4,1 %), eine Hornhautdekompensation (3,5 %), ein Hyphäma (2,6 %), eine Amotio (2 %) und eine IOL-Luxation (0,9 %). Es zeigten sich signifikant mehr postoperative Hypertoniephasen bei Vorhandensein einer präoperativer Papillenexkavation (>0,6) und/oder eines diagnostizierten Glaukoms, signifikant mehr Hypotoniephasen bei selbstverschließendem Tunnel im Vergleich zu genähten Schnitten und signifikant mehr postoperative zystoide Makulaödeme bei intraoperativer vollständiger Vitrektomie. Das vergleichsweise geringe Komplikationsprofil in Kombination mit einer schnellen und unkomplizierten Implantation macht die retropupilläre Irisklauenlinse zu einer guten Linsenalternative.In the absence of capsular support, the retropupillary iris claw lens is a suitable means of correcting aphakia. The aim of this study is a large-scale evaluation of pre-, intra- and postoperative parameters with a special focus on indications, visual acuity, refraction and complications. The data of 342 eyes operated on between 2013 and 2022 were retrospectively evaluated. The follow-up period was 9 months. PEX syndrome was the most common preliminary finding in this study. It was significantly more common in eyes with the initial situation of a dislocated IOL. Overall, there was a significantly increasing worsening of astigmatism and an increasing improvement in visual acuity from pre- to postoperative up to and including the fourth month. From the fifth to the ninth month, no significant change in the mean astigmatism and visual acuity values was observed. The postoperative mean deviation of the spherical equivalent from the target refraction was 1.37 dpt. Remarkably, eyes with a shorter incision length showed a greater increase in astigmatism than those with a longer incision length. A significantly higher increase in astigmatism was also seen in eyes with a corneal tunnel compared to the sclerocorneal approach. Early postoperatively, a significantly lower mean IOP was found compared to baseline. The most common postoperative finding was ovalization of the pupil (33.3 %). Other significant postoperative complications were ocular hypotony (6.1 %), ocular hypertension (5.6 %), CME (4.1 %), corneal decompensation (3.5 %), hyphema (2.6 %), amotio (2 %) and IOL dislocation (0.9 %). There were significantly more postoperative hypertension episodes in the presence of preoperative optic disc excavation (>0.6) and/or diagnosed glaucoma, significantly more hypotony episodes with self-closing tunnel compared to sutured incisions and significantly more postoperative cystoid macular edema with intraoperative complete vitrectomy. The comparatively low complication profile in combination with a fast and uncomplicated implantation makes the retropupillary iris claw lens a good lens alternative

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

    Author Index

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    koamabayili/VECTRON-author-checklist: VECTRON author checklist

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    We have done our best to complete the author checklist relating to the use of animals in the hut study. Note that the objective for the hut study was to evaluate the IRS treatment applications for residual efficacy against Anopheles mosquitoes, including the local An. coluzzii mosquito population. Cows were only used to attract mosquitoes into the huts and no tests were carried out directly on the cows. The author checklist is intended for use with studies where experiments are carried out on animals, which is why we have had such difficulty in completing this for the hut study, as many of the questions do not relate to how the cows were used
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