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    International Social Survey Programme: Health and Health Care II - ISSP 2021

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    Satisfaction with life (happiness); confidence in the national health care system; justification of better health care for people with higher incomes; agreement with various statements on the healthcare system (People use health care services more than necessary, the government should provide only limited health care services, in general, the health care system in the country is inefficient); willingness to pay higher taxes to improve the level of health care for all people in the country; attitude towards the access to publicly funded health care for people without citizenship of the country and even if they behave in ways that damage their health; in the country it is easier or harder to get access to health care for rich people than for poor people, for old people than for young people, for women than for men, for citizens of the country than for people who do not hold country´s citizenship); opinion on causes why people suffer from severe health problems (because they behaved in ways that damaged their health, because of the environment they are exposed to at work or where they live, because of their genes, because they are poor); alternative/ traditional or folk medicine provides better solutions for health problems than mainstream/ Western traditional medicine; assessment of doctors in general in the country (doctors can be trusted, the medical skills of doctors are not as good as they should be, doctors care more about their earnings than about their patients); frequency of internet use on any device (such as computers, tablets and smartphones) to look for health or medical information during the past 12 months; frequency of internet use to look for information on the following topics during the past 12 months: information on healthy lifestyle, information related to anxiety, stress, or similar problems, information on vaccinations; agreement with the following statements: During the past 12 months, information on the internet affected my health behaviour in a positive way, information on the internet helped me understand what a doctor tried to explain to me; the internet is useful to help people decide if their symptoms are serious enough to go to the doctor, the internet is useful to check that the doctor is giving people appropriate advice, it is not easy to distinguish between reliable and unreliable health information on the internet; attitude towards vaccinations (overall, vaccinations do more harm than good, it is better to develop immunity by getting ill than having a vaccination); frequency of difficulties with work or household activities because of health problems, bodily aches or pains, unhappiness and depression, loss of self-confidence and insuperable problems in the past four weeks; frequency of visits to/ by a doctor and an alternative/ traditional/ folk health care practitioner during the past 12 months; reasons why the respondent did not receive needed medical treatment (could not pay for it, could not take the time off work or because of other commitments, the waiting list was too long); likelihood of getting the best treatment available in the country in the case of seriously illness; satisfaction with the health care system in the country; satisfaction with treatment at the last visit to a doctor and to an alternative health care practitioner; smoker status and number of smoked cigarettes per day; frequency of drinking four or more alcoholic drinks on the same day, of strenuous physical activity for at least 20 minutes, and of eating fresh fruit or vegetables; assessment of personal health status; respondent has a long-standing illness, a chronic condition, or a disability; respondent’s height (in cm) and weight (in kg); attitude towards government’s rights in times of severe epidemics (shut down businesses and places of employment, demand that people stay at home, use digital (mobile phone) surveillance to track infected people, require people to wear face masks, and ban public gatherings); kind of personal health insurance. Optional items: Attitude towards government’s rights in times of severe epidemics (place people known to carry the disease in isolation, suspend compulsory education and close schools and kindergartens, and close borders to other countries); increased or decreased confidence in the health care system and in the government by the way the Covid-19 pandemic was handled in the country; employment situation considering own work activity before the Covid-19 pandemic and at present (e.g. I have the same job as before the pandemic, I lost my job due to the pandemic and now have a new job, I lost my job due to the pandemic and could not find a new job, etc.); change of household income since the Covid-19 pandemic; frequency of meeting extended family and friends in person compared with the time before the Covid-19 pandemic; agreement with the following statements: Most people become very overweight because they are lazy, most people who tested positive for Covid-19 contracted the virus because they were careless. Demography: Sex; age; year of birth; years of full-time schooling; education (country specific): highest completed degree of education (ISCED 2011); work status (currently, formerly, or never in paid work); hours worked weekly; employment relationship; supervision of other employees; number of other employees supervised; type of organization: for-profit vs. non-profit and public vs. private; occupation (ISCO 2008); current main status; living in steady partnership; trade union membership; religious affiliation or denomination (country specific); comparative: groups of religious affiliations; frequency of the respondent’s attendance at religious services; Top-Bottom self-placement; participation in the last general election; party the respondent voted for in the last general election (country-specific); placement of party the respondent voted for in the last general election on a left-right scale; ethnic group (country-specific); household size; composition of household: number of adults in the household; number of children above school entry age in household; number of children below school age in household; respondent’s personal income (country-specific); household income (country-specific); legal partnership status; migration background: father’s country of birth; mother’s country of birth; place of living: urban – rural; region (country-specific). Information about spouse/ partner on: work status (currently, formerly or never in paid work); hours worked weekly; employment relationship; supervision of other employees, occupation (ISCO 2008); current main status. Additionally encoded: respondent ID, case substitution flag; date of interview (year, month, day); language of the interview; mode of data collection; weight; flag variable indicating partially completed interviews; Country ISO 3166 Code; Country/ Sample ISO 3166 Code; Country/ Sample Prefix ISO 3166 Code - alphanumeric.The International Social Survey Programme (ISSP) is a continuous programme of cross-national collaboration running annual surveys on topics important for the social sciences. The programme started in 1984 with four founding members - Australia, Germany, Great Britain, and the United States – and has now grown to almost 50 member countries from all over the world. As the surveys are designed for replication, they can be used for both, cross-national and cross-time comparisons. Each ISSP module focuses on a specific topic, which is repeated in regular time intervals. Please, consult the documentation for details on how the national ISSP surveys are fielded. The present study focuses on questions about individual health and the health care system.Lebenszufriedenheit (Glück); Vertrauen in das nationale Gesundheitssystem; Rechtfertigung einer besseren Gesundheitsversorgung für Menschen mit höherem Einkommen; Zustimmung zu verschiedenen Aussagen über das Gesundheitssystem (Die Menschen nehmen Gesundheitsdienste mehr als nötig in Anspruch, die Regierung sollte nur begrenzte Gesundheitsdienste zur Verfügung stellen, im Allgemeinen ist das Gesundheitssystem im Land ineffizient); Bereitschaft, höhere Steuern zu zahlen, um das Niveau der Gesundheitsversorgung für alle Menschen im Land zu verbessern; Einstellung zum Zugang zur öffentlich finanzierten Gesundheitsversorgung für Menschen, die nicht die Staatsbürgerschaft des Landes besitzen, und auch dann, wenn sie sich gesundheitsschädigend verhalten; im Land ist es für reiche Menschen einfacher oder schwieriger, Zugang zur Gesundheitsversorgung zu erhalten als für arme Menschen, für alte Menschen als für junge Menschen, für Frauen als für Männer, für Staatsbürger des Landes als für Menschen, die nicht die Staatsbürgerschaft des Landes besitzen); Meinung zu den Ursachen, warum Menschen unter schweren Gesundheitsproblemen leiden (gesundheitsschädigendes Verhalten, wegen der Umwelt, der sie bei der Arbeit oder am Wohnort ausgesetzt sind, wegen ihrer Gene, Armut); alternative/traditionelle oder volkstümliche Medizin bietet bessere Lösungen für Gesundheitsprobleme als die Schulmedizin/westliche traditionelle Medizin; allgemeine Beurteilung der Ärzte im Land (Ärzten kann man vertrauen, die medizinischen Fähigkeiten von Ärzten sind nicht so gut, wie sie sein sollten, Ärzte kümmern sich mehr um ihren Verdienst als um ihre Patienten); Häufigkeit der Internetnutzung auf einem beliebigen Gerät (wie Computer, Tablets und Smartphones) für die Suche nach Gesundheits- oder medizinischen Informationen in den letzten 12 Monaten; Häufigkeit der Internetnutzung um in den letzten 12 Monaten für die Informationssuche zu folgenden Themen: Informationen über gesunde Lebensweise, Informationen im Zusammenhang mit Angst, Stress oder ähnlichen Problemen, Informationen über Impfungen; Zustimmung zu den folgenden Aussagen: In den letzten 12 Monaten haben sich Informationen im Internet positiv auf mein Gesundheitsverhalten ausgewirkt; Informationen im Internet haben mir geholfen, zu verstehen, was ein Arzt mir zu erklären versuchte; das Internet ist nützlich, um Menschen bei der Entscheidung zu helfen, ob ihre Symptome ernst genug sind, um zum Arzt zu gehen; das Internet ist nützlich, um zu überprüfen, ob der Arzt den Menschen angemessene Ratschläge gibt; es ist nicht einfach, zwischen zuverlässigen und unzuverlässigen Gesundheitsinformationen im Internet zu unterscheiden; Einstellung zu Impfungen (insgesamt schaden Impfungen mehr als sie nützen, es ist besser, eine Immunität zu entwickeln, indem man krank wird, als sich impfen zu lassen); Häufigkeit von Schwierigkeiten bei der Arbeit oder im Haushalt aufgrund von Gesundheitsproblemen, körperlichen Beschwerden oder Schmerzen, Unzufriedenheit und Depressionen, Verlust des Selbstvertrauens und unüberwindbaren Problemen in den letzten vier Wochen; Häufigkeit von Arztbesuchen und Besuchen bei alternativen/traditionellen/volkstümlichen Heilpraktikern in den letzten 12 Monaten; Gründe, warum der Befragte die erforderliche medizinische Behandlung nicht in Anspruch genommen hat (konnte sie nicht bezahlen, konnte sich nicht von der Arbeit freinehmen oder hatte andere Verpflichtungen, die Warteliste war zu lang); Wahrscheinlichkeit, im Falle einer schweren Erkrankung die beste im Land verfügbare Behandlung zu erhalten; Zufriedenheit mit dem Gesundheitssystem im Land; Zufriedenheit mit der Behandlung beim letzten Arztbesuch und beim Besuch eines Heilpraktikers; Raucherstatus und Anzahl der gerauchten Zigaretten pro Tag; Häufigkeit des Konsums von vier oder mehr alkoholischen Getränken am selben Tag, von anstrengender körperlicher Betätigung von mindestens 20 Minuten und des Verzehrs von frischem Obst oder Gemüse; Einschätzung des persönlichen Gesundheitszustands; befragte Person leidet seit langem an einer Krankheit, einem chronischen Leiden oder einer Behinderung; Größe (in cm) und Gewicht (in kg); Einstellung zu den Rechten der Regierung in Zeiten schwerer Epidemien (Schließung von Geschäften und Arbeitsplätzen, Aufforderung an die Menschen, zu Hause zu bleiben, digitale (Handy )Überwachung, um infizierte Menschen aufzuspüren, Aufforderung an die Menschen, Gesichtsmasken zu tragen, und Verbot öffentlicher Versammlungen); Art der persönlichen Krankenversicherung. Optionale Items: Einstellung zu den Rechten der Regierung in Zeiten schwerer Epidemien (Isolierung von Personen, die bekanntermaßen Träger der Krankheit sind, Aussetzung der Schulpflicht und Schließung von Schulen und Kindergärten sowie Schließung der Grenzen zu anderen Ländern); gestiegenes oder gesunkenes Vertrauen in das Gesundheitssystem und in die Regierung durch die Art und Weise, wie die Covid-19-Pandemie im Land gehandhabt wurde; Beschäftigungssituation unter Berücksichtigung der eigenen Arbeitstätigkeit vor der Covid-19-Pandemie und jetzt (z. B. Ich habe denselben Job wie vor der Pandemie, ich habe meinen Job aufgrund der Pandemie verloren und habe jetzt einen neuen Job, ich habe meinen Job aufgrund der Pandemie verloren und konnte keinen neuen Job finden usw.); Veränderung des Haushaltseinkommens seit der Covid-19-Pandemie; Häufigkeit der persönlichen Treffen mit der erweiterten Familie und Freunden im Vergleich zur Zeit vor der Covid-19-Pandemie; Zustimmung zu den folgenden Aussagen: Die meisten Menschen werden sehr übergewichtig, weil sie faul sind, die meisten Menschen, die positiv auf Covid-19 getestet wurden, haben sich das Virus zugezogen, weil sie unvorsichtig waren. Demographie: Geschlecht; Alter; Geburtsjahr; Jahre der Vollzeitschulbildung; Bildung (länderspezifisch): höchster abgeschlossener Bildungsgrad (ISCED 2011); Arbeitsstatus (derzeit, früher oder nie in bezahlter Arbeit); Wochenarbeitsstunden; Beschäftigungsverhältnis; Vorgesetztenfunktion; Anzahl der beaufsichtigten Mitarbeiter; Art der Organisation: gewinnorientiert vs. gemeinnützig und öffentlich vs. privat; Beruf (ISCO 2008); derzeitiger Hauptstatus; Leben in fester Partnerschaft; Gewerkschaftszugehörigkeit; Häufigkeit: Gruppen religiöser Zugehörigkeit oder Konfessionszugehörigkeit (länderspezifisch) Beruf (ISCO 2008); derzeitiger Hauptstatus; Leben in fester Partnerschaft; Gewerkschaftsmitgliedschaft; Religionszugehörigkeit oder Konfession (länderspezifisch); vergleichend: Gruppen von Religionszugehörigkeiten; Häufigkeit des Besuchs von Gottesdiensten durch den Befragten; Top-Bottom-Selbsteinstufung; Teilnahme an der letzten Parlamentswahl; Partei, für die der Befragte bei der letzten Parlamentswahl gestimmt hat (länderspezifisch); Einstufung dieser Partei auf einer Links-Rechts-Skala; ethnische Gruppe (länderspezifisch); Haushaltsgröße; Zusammensetzung des Haushalts: Anzahl der Erwachsenen im Haushalt; Anzahl der Kinder über dem Schuleintrittsalter im Haushalt; Anzahl der Kinder unter dem Schulalter im Haushalt; persönliches Einkommen des Befragten (länderspezifisch); Haushaltseinkommen (länderspezifisch); Status der rechtlichen Partnerschaft; Migrationshintergrund: Geburtsland des Vaters; Geburtsland der Mutter; Wohnort: Stadt - Land; Region (länderspezifisch). Informationen über den Ehegatten/Partner in Bezug auf: Arbeitsstatus (derzeit, früher oder nie erwerbstätig); wöchentlich geleistete Arbeitsstunden; Beschäftigungsverhältnis; Vorgesetztenfunktion; Beruf (ISCO 2008); derzeitiger Hauptstatus. Zusätzlich verkodet: Befragten-ID, Case substitution flag; Datum des Interviews (Jahr, Monat und Tag); Interviewsprache; Art der Datenerhebung; Gewicht; Flag-Variable für teilweise abgeschlossene Interviews; Land ISO 3166 Code; Land/ Stichprobe ISO 3166 Code; Land/ Stichprobenpräfix ISO 3166 Code – alphanumerisch.Das International Social Survey Programme (ISSP) ist ein länderübergreifendes, fortlaufendes Umfrageprogramm, das jährlich Erhebungen zu Themen durchführt, die für die Sozialwissenschaften wichtig sind. Das Programm begann 1984 mit vier Gründungsmitgliedern - Australien, Deutschland, Großbritannien und den Vereinigten Staaten - und ist inzwischen auf fast 50 Mitgliedsländer aus aller Welt angewachsen. Da die Umfragen auf Replikationen ausgelegt sind, können die Daten sowohl für länder- als auch für zeitübergreifende Vergleiche genutzt werden. Jedes ISSP-Modul konzentriert sich auf ein bestimmtes Thema, das in regelmäßigen Zeitabständen wiederholt wird. Details zur Durchführung der nationalen ISSP-Umfragen entnehmen Sie bitte der Dokumentation. Die vorliegende Studie konzentriert sich auf Fragen zu individueller Gesundheit und dem Gesundheitssystem

    International Social Survey Programme: Family and Changing Gender Roles V - ISSP 2022

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    Attitude towards the employment of women resp. mothers (A working mother can establish just as warm and secure a relationship with her children as a mother who does not work, a pre-school child is likely to suffer if his or her mother works, all in all, family life suffers when the woman has a full-time job, a job is all right, but what most women really want is a home and children, being a housewife is just as fulfilling as working for pay, a man's job is to earn money; a woman's job is to look after the home and family); opinion about how much responsibility women and men should have for the home and family; opinion about how well mothers and fathers are suited to look after their children; preferred extent of employment for women during different stages of child raising (when there is a child under school age, after the youngest child starts school); attitudes towards children in life, marriage, and cohabitation without marriage (Having children interferes too much with the freedom of parents, having children increases people’s social standing in society, people who want children ought to get married, It is all right for a couple to live together without intending to get married); attitudes towards single-parenting and childcare by same sex female and male couples (alternative family forms); opinion about which parent in a family with a five year old child should do the following: provide for the family financially, take care of the child on a daily basis, play with the child, and take part in his/her leisure activities, teach the child how to behave, take time to listen to and advise the child if he/she has problems, try to be a role model for the child; attitude towards paid parental leave for full-time working parents and preferred duration of paid parental leave (in months); preferred division of this paid parental leave period between the mother and the father; best way of organization of family and work life for a family with a child under school age and the least desirable option; who should primarily provide childcare for children under school age (family members, government agencies, non-profit organizations (e.g. charitable organizations, churches/ religious organizations), private childcare providers (e.g. private crèche, nanny, babysitter), employers); who should primarily cover the costs of childcare for children under school age (the family, the government/ public funds, the employers); who should primarily provide support for the elderly who need some help in their everyday lives (family members, government agencies, non-profit organizations (e.g. charitable organizations, churches/ religious organizations), private providers of this kind of help); who should primarily cover the costs of this help to these elderly people (the elderly people themselves or their family, the government/ public funds); time budget (hours a week) of both partners for household work and looking after family members (e.g. children, elderly, ill or disabled family members ); organization of the income that one or both of the partners receive in marriage or partnership; allocation of duties in the household and in family matters (laundry, planning and organizing social and family activities, care for sick family members, shopping for groceries, household cleaning, preparing the meals); estimation of fair share of the household work between the partners; frequency of difficulties caused by family, work, and household duties during the past three months (I have come home from work too tired to do the chores which need to be done, It has been difficult for me to fulfil my family responsibilities because of the amount of time I spent on my job, I have arrived at work too tired to function well because of the household work I had done, I have found it difficult to concentrate at work because of my family responsibilities); definition of close relatives of a person living with a partner and their children (e.g. children and partner only, children and partner but also parents and siblings); opinions about responsibilities towards relatives in different situations (A sibling of one of the couple needs a place to stay for a few months, ask the recently widowed and lonely father of one of the couple to come and live with them permanently, financial help for a grandchildren in need of temporary financial help because the company he/she worked for closed down recently); rely more on close relatives vs. on close friends; close relatives vs. close friends should be the most important people in one’s life; general feeling of happiness in life; opinion about whether women or men are best suited to serve in certain leadership positions (Cabinet minister in the national government, head of a university, senior executive of a large company); assessment of household’s total income (difficult or easy to make ends meet); comparison of the current financial situation of the household with the financial situation 12 months ago. Optional questions: respondent provides help or care on a daily basis to family member(s) who may or may not be living in the household (child(ren) below school age, child(ren) of school age, up to 18 years, elderly person(s), long term sick/ disabled person(s), other person); parent who was more involved in upbringing when the respondent was a child; acceptance of the parents when the respondent was planning to work for pay; respondent or spouse/ partner has been more involved in the children’s upbringing. Demography: sex; year of birth; age; years of full-time schooling; education (country specific): highest completed degree of education (ISCED 2011); currently, formerly, or never in paid work; hours worked weekly; employment relationship; respondent supervises other employees; number of other employees supervised; type of organization: for-profit vs. non-profit; and public vs. private; occupation (ISCO 2008); current main status; living in steady partnership; current or former trade union membership; religious affiliation (country-specific); comparative: groups of religious affiliations; frequency of attendance at religious services; Top-Bottom self-placement; voted in the last general election; party voted for in the last general election (country-specific: party affiliation); assessment of the ideological position of the political party the respondent has voted for, placed on an ideological left-right continuum by expert judgment on party positions; ethnic group (country-specific); number of people in the household (household size); composition of household: number of adults in the household; number of children above school entry age in household; number of children below school age in household; personal income (country-specific); household income (country-specific); legal partnership status; migration background: father’s country of birth; mother’s country of birth; place of living: urban – rural; region (country-specific). Information about spouse/ partner: currently, formerly, or never in paid work; hours worked weekly; employment relationship; spouse/ partner supervises other employees; occupation (ISCO 2008); current main status. Additional compulsory background questions: education of current spouse/ partner (ISCED); number of children. Additionally coded: respondent ID; case substitution flag; date of interview (year, month, day); language of the interview; weighting factors; administrative mode of data-collection; flag variable indicating partially completed interviews; ISCED 2011: highest completed degree of education (merged variable); ISCED 2011 simplified: highest completed/pursued degree of education.The International Social Survey Programme (ISSP) is a continuous programme of cross-national collaboration running annual surveys on topics important for the social sciences. The programme started in 1984 with four founding members - Australia, Germany, Great Britain, and the United States – and has now grown to almost 50 member countries from all over the world. As the surveys are designed for replication, they can be used for both, cross-national and cross-time comparisons. Each ISSP module focuses on a specific topic, which is repeated in regular time intervals. Please, consult the documentation for details on how the national ISSP surveys are fielded. The present study focuses on questions about family and changing gender roles.Einstellung zur Erwerbstätigkeit von Frauen bzw. Müttern (Eine berufstätige Mutter kann eine ebenso herzliche und sichere Beziehung zu ihren Kindern aufbauen wie eine nicht berufstätige Mutter, ein Kind im Vorschulalter leidet wahrscheinlich darunter, wenn seine Mutter arbeitet, insgesamt leidet das Familienleben, wenn die Frau einer Vollzeitbeschäftigung nachgeht, eine Arbeit ist in Ordnung, aber was die meisten Frauen wirklich wollen, ist ein Heim und Kinder, Hausfrau zu sein ist genauso erfüllend wie eine bezahlte Arbeit, die Aufgabe des Mannes ist es, Geld zu verdienen; die Aufgabe der Frau ist es, sich um Haus und Familie zu kümmern); Meinung darüber, wie viel Verantwortung Frauen und Männer für Haus und Familie haben sollten; Meinung darüber, wie gut Mütter und Väter geeignet sind, sich um ihre Kinder zu kümmern; bevorzugtes Ausmaß der Erwerbstätigkeit von Frauen in verschiedenen Phasen der Kindererziehung (wenn das Kind noch nicht schulpflichtig ist, nach der Einschulung des jüngsten Kindes); Einstellungen zu Kindern im Leben, zur Ehe und zum nichtehelichen Zusammenleben (Kinder zu haben schränkt die Freiheit der Eltern zu sehr ein, Kinder zu haben erhöht das soziale Ansehen in der Gesellschaft, Menschen, die Kinder wollen, sollten heiraten, es ist in Ordnung, wenn ein Paar zusammenlebt, ohne die Absicht zu heiraten); Einstellungen zu Alleinerziehung und Kinderbetreuung durch gleichgeschlechtliche weibliche und männliche Paare (alternative Familienformen); Meinung darüber, welcher Elternteil in einer Familie mit einem fünfjährigen Kind die folgenden Aufgaben übernehmen sollte: die Familie finanziell versorgen, sich täglich um das Kind kümmern, mit dem Kind spielen und an seinen Freizeitaktivitäten teilnehmen, dem Kind Benehmen beibringen, sich Zeit nehmen, um dem Kind zuzuhören und es zu beraten, wenn es Probleme hat, versuchen, ein Vorbild für das Kind zu sein; Einstellung zum bezahlten Erziehungsurlaub für vollzeitarbeitende Eltern und bevorzugte Dauer des bezahlten Erziehungsurlaubs (in Monaten); bevorzugte Aufteilung dieses bezahlten Erziehungsurlaubs zwischen Mutter und Vater; beste Art der Organisation des Familien- und Arbeitslebens für eine Familie mit einem Kind im Schulalter und die am wenigsten wünschenswerte Option; wer sollte in erster Linie die Kinderbetreuung für Kinder im Schulalter übernehmen (Familienmitglieder, staatliche Stellen, gemeinnützige Organisationen (z. B. Wohlfahrtsverbände, Kirchen/ religiöse Organisationen), private Anbieter von Kinderbetreuung (z. B. private Kinderkrippe, Kindermädchen, Babysitter), Arbeitgeber); wer sollte in erster Linie die Kosten für die Betreuung von Kindern im Schulalter übernehmen (die Familie, die Regierung/ öffentliche Mittel, die Arbeitgeber); wer sollte in erster Linie Unterstützung für ältere Menschen leisten, die Hilfe im Alltag benötigen (Familienmitglieder, staatliche Stellen, gemeinnützige Organisationen (z. B. Wohlfahrtsverbände, Kirchen/ religiöse Organisationen), private Anbieter dieser Art von Hilfe); wer soll in erster Linie die Kosten für diese Hilfe für ältere Menschen tragen (die älteren Menschen selbst oder ihre Familie, die Regierung/öffentliche Mittel); Zeitbudget (Stunden pro Woche) beider Partner für die Arbeit im Haushalt und die Betreuung von Familienmitgliedern (z.B. Kinder, ältere, kranke oder behinderte Familienmitglieder); Organisation des Einkommens, das einer oder beide Partner in der Ehe oder Partnerschaft erhalten; Aufteilung der Aufgaben im Haushalt und in Familienangelegenheiten (Wäsche waschen, Planung und Organisation sozialer und familiärer Aktivitäten, Pflege kranker Familienmitglieder, Einkaufen von Lebensmitteln, Haushaltsreinigung, Zubereitung der Mahlzeiten); Einschätzung der gerechten Aufteilung der Haushaltsarbeit zwischen den Partnern; Häufigkeit von Schwierigkeiten, die durch Familien-, Arbeits- und Haushaltspflichten in den letzten drei Monaten verursacht wurden (ich bin zu müde von der Arbeit nach Hause gekommen, um die anfallenden Aufgaben zu erledigen, es war schwierig für mich, meinen familiären Pflichten nachzukommen, weil ich zu viel Zeit mit meiner Arbeit verbracht habe, ich bin zu müde zur Arbeit gekommen, um gut arbeiten zu können, weil ich die Hausarbeit erledigt hatte, es fiel mir schwer, mich bei der Arbeit zu konzentrieren, weil ich familiäre Pflichten hatte); Definition der nahen Verwandten einer Person, die mit einem Partner und ihren Kindern zusammenlebt ( z. B. nur Kinder und Partner, Kinder und Partner, aber auch Eltern und Geschwister); Meinungen über die Verantwortung gegenüber Verwandten in verschiedenen Situationen (ein Geschwister eines Paares braucht eine Unterkunft für ein paar Monate; den kürzlich verwitweten und einsamen Vater eines Paares bitten, auf Dauer bei ihnen zu wohnen; finanzielle Hilfe für ein Enkelkind, das vorübergehend finanzielle Unterstützung braucht, weil das Unternehmen, für das es gearbeitet hat, vor kurzem geschlossen wurde); sich mehr auf enge Verwandte als auf enge Freunde verlassen; enge Verwandte bzw. enge Freunde sollten die wichtigsten Personen im Leben sein; allgemeines Glücksgefühl im Leben; Meinung darüber, ob Frauen oder Männer am besten für bestimmte Führungspositionen geeignet sind (Kabinettsminister in der nationalen Regierung, Leiter einer Universität, leitender Angestellter eines großen Unternehmens); Einschätzung des Gesamteinkommens des Haushalts (schwer oder leicht über die Runden zu kommen); Vergleich der aktuellen finanziellen Lage des Haushalts mit der finanziellen Lage vor 12 Monaten. Optionale Fragen: Die befragte Person leistet täglich Hilfe oder Pflege für Familienmitglieder, die im Haushalt leben oder außerhalb (Kind(er) unter dem Schulalter, Kind(er) im Schulalter bis 18 Jahre, ältere Person(en), Langzeitkranke/behinderte Person(en), andere Person(en)); Elternteil, der mehr an der Erziehung beteiligt war, als die befragte Person ein Kind war; Akzeptanz der Eltern, als die befragte Person plante, gegen Bezahlung zu arbeiten; die befragte Person oder der Ehegatte/Partner war mehr an der Erziehung der Kinder beteiligt. Demografie: Geschlecht; Geburtsjahr; Alter; Jahre der Vollzeitschulbildung; Bildung (länderspezifisch): höchster abgeschlossener Bildungsgrad (ISCED 2011); derzeit, früher oder nie erwerbstätig; wöchentliche Arbeitsstunden; Beschäftigungsverhältnis; Vorgesetztenfunktion; Anzahl der beaufsichtigten Mitarbeiter; Art der Organisation: gewinnorientiert vs. gemeinnützig und öffentlich vs. privat; Beruf (ISCO 2008); derzeitiger Hauptstatus; Leben in fester Partnerschaft; derzeitige oder frühere Mitgliedschaft in einer Gewerkschaft; Religionszugehörigkeit (länderspezifisch); vergleichend: Gruppen von Religionszugehörigkeiten; Häufigkeit des Besuchs von Gottesdiensten; Oben-Unten-Selbsteinstufung; Teilnahme an der letzten Parlamentswahl; Partei, für die die befragte Person bei der letzten Parlamentswahl gestimmt hat (länderspezifisch: Parteizugehörigkeit); Einschätzung der ideologischen Position der politischen Partei, für die die befragte Person gestimmt hat, eingeordnet auf einem ideologischen Links-Rechts-Kontinuum durch Expertenurteil zu Parteipositionen; ethnische Gruppe (länderspezifisch); Anzahl der Personen im Haushalt (Haushaltsgröße); Zusammensetzung des Haushalts: Anzahl der Erwachsenen im Haushalt; Anzahl der Kinder über dem Schuleintrittsalter im Haushalt; Anzahl der Kinder unter dem Schulalter im Haushalt; persönliches Einkommen (länderspezifisch); Haushaltseinkommen (länderspezifisch); Status der rechtlichen Partnerschaft; Migrationshintergrund: Geburtsland des Vaters; Geburtsland der Mutter; Wohnort: Stadt - Land; Region (länderspezifisch). Informationen über den Ehepartner/Partner: derzeit, früher oder nie erwerbstätig; wöchentliche Arbeitsstunden; Beschäftigungsverhältnis; Vorgesetztenfunktion; Beruf (ISCO 2008); derzeitiger Hauptstatus. Zusätzliche obligatorische Hintergrundfragen: Bildung des derzeitigen Ehegatten/Partners (ISCED); Anzahl der Kinder. Zusätzlich verkodet: Befragten-ID; Case substitution flag; Datum des Interviews (Jahr, Monat und Tag); Interviewsprache; Gewichtungsfaktoren; administrative Art der Datenerhebung; Flagvariable für teilweise abgeschlossene Interviews; ISCED 2011: höchster abgeschlossener Bildungsgrad (zusammengefasste Variable); ISCED 2011 vereinfacht: höchster abgeschlossener/verfolgter Bildungsgrad.Das International Social Survey Programme (ISSP) ist ein länderübergreifendes, fortlaufendes Umfrageprogramm, das jährlich Erhebungen zu Themen durchführt, die für die Sozialwissenschaften wichtig sind. Das Programm begann 1984 mit vier Gründungsmitgliedern - Australien, Deutschland, Großbritannien und den Vereinigten Staaten - und ist inzwischen auf fast 50 Mitgliedsländer aus aller Welt angewachsen. Da die Umfragen auf Replikationen ausgelegt sind, können die Daten sowohl für länder- als auch für zeitübergreifende Vergleiche genutzt werden. Jedes ISSP-Modul konzentriert sich auf ein bestimmtes Thema, das in regelmäßigen Zeitabständen wiederholt wird. Details zur Durchführung der nationalen ISSP-Umfragen entnehmen Sie bitte der Dokumentation. Die vorliegende Studie konzentriert sich auf Fragen zu Familie und sich verändernde Geschlechterrollen

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

    Author Index

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    Nao informado

    koamabayili/VECTRON-author-checklist: VECTRON author checklist

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    We have done our best to complete the author checklist relating to the use of animals in the hut study. Note that the objective for the hut study was to evaluate the IRS treatment applications for residual efficacy against Anopheles mosquitoes, including the local An. coluzzii mosquito population. Cows were only used to attract mosquitoes into the huts and no tests were carried out directly on the cows. The author checklist is intended for use with studies where experiments are carried out on animals, which is why we have had such difficulty in completing this for the hut study, as many of the questions do not relate to how the cows were used
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