1,721,510 research outputs found
Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis
The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation
counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings
are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that
only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into
account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed
Variations on the Author
“Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship
Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis
We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis
Internet-based cognitive-behavioral therapy is effective in reducing depressive symptomatology in type 1 diabetes: results of a randomized controlled trial
Objective: Depression in people with diabetes is associated with poorer health outcomes. Although web programs integrating cognitive-behavioral therapy with diabetes education have shown good results, no similar approach has been implemented in Spain. This aim of this study was to administer an Internet-based cognitive-behavioral therapy program (CBT) for the treatment of mild-moderate depressive symptomatology in individuals with type 1 diabetes (WEB_TDDI1 study) and evaluate the efficacy of this program.
Research design and methods: A pre-post randomized controlled study was conducted. The sample comprised 65 people with type 1 diabetes and mild-moderate depressive symptoms: 35 treatment group (TG) and 30 control group (CG). The following effects of the nine-session program were analyzed: depression (Beck Depression Inventory Fast Screen, BDI-FS), metabolic variables (glycosilated hemoglobin, HbA1c), and other psychological variables including anxiety (State Trait Anxiety Inventory, STAI), fear of hypoglycemia (Fear of Hypoglycemia Questionnaire, FH-15), distress (Diabetes Distress Questionnaire (DDS), quality of life (Diabetes Quality of Life Questionnaire, DQOL),and treatment adherence (Diabetes Self-Care Inventory-Revised questionnaire, SCI-R).
Results: At the end of the treatment program, only 28 people were evaluated (TG=8; CG=20). However, a significant reduction was found in both groups in BDI-FS and STAI-T scores, which was significantly greater in the TG. Significant improvements were also found in the TG in DQOL, FH-15, DDS and SCI-R scores. The percentage change in these variables was also statistically significant in the TG versus the CG. However, no significant results were found in HbA1c.The University of Málaga contributed to the financing of this study through its Own Plan with two projects, providing material means for the design of the new treatment website for depression in people with type 1 diabetes (Proyecto Puente of the University of Málaga: Development of a telematic application for the treatment of depression in type 1 diabetes) and development of the same (Proyecto Puente B.5 of the University of Málaga: Evaluation of the effectiveness of a new telematic program for the treatment of depression in patients with type 1 diabetes) as well as personnel (postdoctoral contract). This study was also financed within the framework of the FEDER Andalusia Program 2014-2020 (Reference: UMA20-FEDERJA008)
Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts
We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued
use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation
counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more
sophisticated methods
koamabayili/VECTRON-author-checklist: VECTRON author checklist
We have done our best to complete the author checklist relating to the use of animals in the hut study. Note that the objective for the hut study was to evaluate the IRS treatment applications for residual efficacy against Anopheles mosquitoes, including the local An. coluzzii mosquito population. Cows were only used to attract mosquitoes into the huts and no tests were carried out directly on the cows. The author checklist is intended for use with studies where experiments are carried out on animals, which is why we have had such difficulty in completing this for the hut study, as many of the questions do not relate to how the cows were used
Fear of insulin therapy among type-2-diabetics
Bamberg, Univ., Diss., 2005Die erfolgreiche Behandlung eines Diabetes mellitus vom Typ 2 hängt nicht nur von medizinischen Gesichtspunkten des Stoffwechselgeschehens ab, sondern auch von der Compliance eines Patienten und seiner sozialen Situation. Der Verlauf der Krankheit bringt es mit sich, dass nach einigen Jahren eine zufrieden stellende Stoffwechsellage durch Tabletten und Diät meist nicht zu erreichen ist und viele Typ-2-Diabetiker dann auf eine Insulintherapie angewiesen sind. Mehr als die Hälfte der Patienten lehnt jedoch zunächst die Therapieumstellung aus den verschiedensten Gründen bzw. Vorurteilen ab. In der vorliegenden Studie wurde ein Fragebogen entwickelt, der reliabel und valide die Ängste und Vorurteile eines Betroffenen misst. 328 Patienten wurden mit diesem Messinstrument befragt. Die inhaltliche Auswertung der Daten erbrachte, dass die größten Bedenken und Einwände gegen eine Insulintherapie bei Typ-2-Diabetikern die Angst vor einer Gewichtszunahme und vor einem veränderten Krankheitserleben waren. Deutlich ausgeprägt war auch die Abneigung vor der täglichen Insulinspritze und die Angst vor Schmerzen. Es konnte zudem gezeigt werden, dass diese Ängste unmittelbar vor einer Therapieumstellung auf Insulin nochmals ansteigen und sich erst zurückbilden, wenn ein Patient langfristig die Insulintherapie konsequent durchführt. Für Therapeuten ist es äußerst wichtig, die Ängste und Vorurteile ihrer Patienten vor der Einführung einer Insulintherapie zu kennen, um diese erfolgreich abbauen zu können.It is a fact that a successful treatment of a type-2-diabetes is not only based on aspects of metabolism from a medical point of view but also on the patient´s compliance and his social situation. Diet and tablet-treated therapy in most cases fails to ensure a satisfying blood glucose level and the patient becomes insulin dependent after a number of years. Most of the patients who are advised by their therapist to inject insulin are reluctant to switch treatment and reject the idea because they are afraid of an insulin therapy due to misinformation, biases and prejudices. This thesis lists and examines all finds of fears, objections and biases of type-2-diabetics towards insulin. A survey among 328 diabetic patients has shown that the worst fear among patients is to gain weight under an insulin therapy. Further fears and objections were the feeling of having then reached a more serious stage of their disease and the discomfort of having to take injections every day and suffering from injection pain. The study has proved that those fears even increase among diabetics before they actually start an insulin therapy and decrease among patients who have been practising an insulin therapy for some time. A qualified questionnaire was developed for the survey that enables a therapist to find out quickly and effectively what kind of misinformation, fears and biases a patient holds
Assoziation von diabetesbezogener Belastung und Depressivität in Querschnitt- und Longitudinalanalysen : Relevanz diabetesbezogener Belastung für die Inzidenz und Persistenz von Depressivität bei Diabetes mellitus
Bamberg, Univ., Diss., 2013Diabetes mellitus ist eine der häufigsten chronischen Erkrankungen weltweit. Etwa 8 Millionen Menschen sind allein in Deutschland betroffen. Die Erkrankung erfordert aufgrund einer Störung des Glukosestoffwechsels eine kontinuierliche Selbstbehandlung. Doch trotz moderner Therapiemethoden und Hilfsmittel sind Morbiditäts- und Mortalitätsraten im Vergleich zur Allgemeinbevölkerung erhöht. Zudem kann Diabetes mit vielfältigen lebensqualitätmindernden Einschränkungen bzw. krankheitsspezifischen Belastungen, d.h. diabetesbezogener Belastung, einhergehen: beispielsweise durch die Anforderungen der Diabetestherapie und durch Ängste unter anderem vor möglichen Folgeerkrankungen sowie durch diabetesbedingte Konflikte im familiären oder beruflichen Umfeld.
Hinsichtlich psychischer Probleme weisen Diabetespatienten im Vergleich zur Allgemeinbevölkerung ein etwa doppelt so hohes Depressionsrisiko auf. Als mögliche Ursachen werden physiologische bzw. biochemische und psychosoziale Ursachen diskutiert, wobei eher ein multi- denn ein unifaktorielles Kausalitätsmodell zugrunde gelegt werden muss.
Eine wichtige Frage betrifft die Ursache-Wirkungsbeziehung zwischen Diabetes und Depression. Zunehmende Evidenz belegt, dass Depression zu einem erhöhten Typ 2 Diabetesrisiko führt. Andererseits führt Diabetes wie eingangs aufgeführt zu zahlreichen Belastungen, die möglicherweise eine depressogene Wirkung entfalten.
Zentrale Fragestellung dieser Arbeit ist daher die Analyse des Einflusses diabetesbezogener Belastung auf die Entstehung und Aufrechterhaltung von Depressivität und zu prüfen, inwieweit auch eine umgekehrte Wirkrichtung besteht, d.h. Depressivität die Entwicklung und Persistenz erhöhter diabetesbezogener Belastung begünstigt.
In dieser Arbeit wurde erstmalig der prospektive Zusammenhang zwischen diabetesbezogener Belastung und Depressivität hinsichtlich beider Wirkrichtungen geprüft. Dazu wurden 512 Typ 1 und Typ 2 Diabetespatienten im Längsschnitt bzw. 1229 Patienten im Querschnitt im Alter von 18 bis 77 Jahren in ambulantem und stationärem Rahmen untersucht. Depressivität wurde mittels einer deutschen Übersetzung des CES-D und diabetesbezogene Belastung mit dem Problem Areas in Diabetes (PAID)-Fragebogen erfasst. In beiden Fällen handelt es sich um etablierte, reliable und valide Verfahren.
In dieser Untersuchung zeigt sich in Übereinstimmung mit bisherigen Ergebnissen eine hohe Prävalenz von Depressivität und diabetesbezogener Belastung. Zur Baseline liegt die Punktprävalenz für leichte Depressivität bei 37.4%, die für schwere Depressivität bei knapp 19.9% und für diabetesbezogene Belastung bei 35.2%.
Sowohl im Längs- als auch im Querschnitt erweist sich diabetesbezogene Belastung als wichtiger Prädiktor der Depressivität. Unter Berücksichtigung weiterer Faktoren (Geschlecht, Gesundheitszustand, Diabetestyp und -therapie) führen (multinomiale) logistische Regressionsmodelle zu dem Schluss, dass diabetesbezogene Belastung einen bedeutenden Risikofaktor für die Depressivitätsentwicklung darstellt und umgekehrt aber auch Depressivität das Risiko diabetesbezogener Belastung erhöht. Patienten, die zu Beginn der Untersuchung und nach einem halben Jahr eine erhöhte diabetesbezogene Belastung aufweisen, zeigen ein 5- bis 6-fach höheres Risiko eine depressive Symptomatik neu zu entwickeln im Vergleich zu Patienten, die zu keinem Zeitpunkt durch den Diabetes belastet sind. Umgekehrt zeigt sich bei Patienten, die zu beiden Zeitpunkten eine erhöhte depressive Symptomatik aufweisen, ein 4- bis 5-fach höheres Risiko eine erhöhte diabetesbezogene Belastung neu zu entwickeln, verglichen mit Patienten, die nie eine depressive Symptomatik aufweisen. Eine gemeinsame faktorenanalytische Auswertung der ADS- und PAID-Items belegt, dass sich diese Befunde nicht auf eine inhaltliche Überschneidung beider Maße zurückführen lassen.
Die hier berichteten Ergebnisse legen nahe, dass in der klinischen Praxis verstärkt auf diabetesbezogene Belastung geachtet werden sollte um gegebenenfalls frühzeitg Präventionsmaßnahmen einleiten zu können. Zu diesem Zweck wurde eine ökonomisch einsetzbare Fragebogenkurzform abgeleitet, die sowohl wichtige Aspekte diabetesbezogener Belastung als auch Depressionssymptome mit lediglich sechs Fragen erfasst
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