1,721,172 research outputs found
Angststörungen
Angststörungen stellen in europäischen Ländern mit einer 1-Jahres-Prävalenz von ca. 14 % die häufigsten psychischen Erkrankungen in der Allgemeinbevölkerung dar (Wittchen et al. 2011). Sie umfassen gemäß der europäischen International Classification of Diseases (ICD-10) die Phobischen Störungen mit der Agoraphobie mit oder ohne Panikstörung, der Sozialen Angststörung und den Spezifischen Phobien sowie die Anderen Angststörungen mit der Panikstörung, der Generalisierten Angststörung und der Diagnose Angst und Depression gemischt. Das vorliegende Kapitel beschäftigt sich mit Besonderheiten und empirischen Befunden zu internet- und mobilbasierten Interventionen (IMIs) bei den genannten Angststörungen
Digitale Phänotypisierung und künstliche Intelligenz
Seit einigen Jahren kommt es zu rasanten Fortschritten in der Mobiltechnologie und auf dem Gebiet der künstlichen Intelligenz (KI)
Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis
The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation
counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings
are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that
only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into
account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed
Variations on the Author
“Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship
Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis
We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis
The Significance of Emotion Regulation for Development and Maintenance of Depression
Nachweise für die Annahme, dass Kindheitstraumata mit der Entstehung und Wiederkehr von depressiven Störungen assoziiert sind (Chapman et al., 2004; Ferguson & Dacey, 1997; Nanni, Uher, & Danese, 2012), gibt es viele. Was hingegen noch nicht ausreichend erforscht ist, sind deren kausale Mechanismen. Bis heute hat keine Studie die allgemeine Emotionsregulation als mediierenden Mechanismus zwischen Kindheitstraumata und Depressionsschwere sowie Depressionspersistenz in einer klinischen Stichprobe untersucht. Darüber hinaus hat sich die Forschung in diesem Zusammenhang bislang nur auf die allgemeine Emotionsregulation oder auf einzelne dysfunktionale Emotionsregulationsstrategien (z.B. Grübeln) fokussiert. Eine Vielzahl an unterschiedlichen Emotionsregulationskompetenzen sind noch nicht berücksichtigt worden.
Die Rückfallrate für Major Depression (engl. Major Depressive Disorder, MDD) ist sehr hoch (Vittengl, Clark, Dunn, & Jarrett, 2007; Westen & Morrison, 2001), weshalb ein dringender Bedarf besteht, potenzielle Faktoren zu identifizieren, welche die Wiederkehr von depressiven Symptomen verhindern und welche helfen, erzielte Behandlungserfolge aufrechtzuerhalten. Prospektive Studien haben gezeigt, dass es mithilfe von Emotionsregulation möglich ist, depressive Symptome vorherzusagen (Berking, Wirtz, Svaldi, & Hofmann, 2014; Radkovsky, McArdle, Bockting, & Berking, 2014; Wang et al., 2014). Unklar ist hingegen, ob Emotionsregulation nach erfolgter Psychotherapie wegen Depression ein Prädiktor für nachfolgende depressive Symptome bleibt. Des Weiteren gibt es noch keine Studien, die untersuchen, ob Emotionsregulation die Zeit bis zu einem Depressionsrückfall bei Remittierten nach Psychotherapie vorhersagt. Es gibt bislang keine Forschungsergebnisse bezüglich der potenziell unterschiedlichen Relevanz einer Vielzahl von spezifischen Emotionsregulationskompetenzen für die Vorhersage von depressiven Symptomen und für die Vorhersage der Zeit bis zu einem Depressionsrückfall nach einer Behandlung.
Ziel vorliegender Dissertation ist der Nachweis, dass allgemeine adaptive Emotionsregulation eine entscheidende Rolle für die Entstehung und Aufrechterhaltung der Depression spielt. Ein weiterer Schwerpunkt liegt bei der Relevanz spezifischer adaptiver Emotionsregulationskompetenzen.
In einer längsschnittlichen Studie untersuchten wir die Hypothese adaptiver Emotionsregulation als Prädiktor depressiver Symptome bis zu einem Jahr nach stationärer MDD-Behandlung (Studie 1). Effektivere allgemeine Emotionsregulation sagte nur unter den Therapie-Respondern weniger depressive Symptome drei Monate, jedoch nicht zwölf Monate nach der Behandlung vorher. Die effektive Emotionsregulationskompetenz Konfrontationsbereitschaft sagte weniger depressive Symptome zwölf Monate und die Emotionsregulationskompetenz Akzeptanz weniger depressive Symptome sowohl drei als auch zwölf Monate nach der Behandlung vorher.
In einer querschnittlichen Studie untersuchten wir die Hypothese von Emotionsregulation als Mediator des Effekts von Kindheitstraumata auf die Depressionsschwere sowie auf die Depressionspersistenz bei stationär behandelten Personen mit MDD (Studie 2). Die allgemeine Emotionsregulation sowie die Emotionsregulationskompetenz Konfrontationsbereitschaft erwiesen sich als partielle Mediatoren des Zusammenhangs zwischen Kindheitstraumata und späterer Depressionsschwere sowie bisheriger Depressionspersistenz.
In einer längsschnittlichen Studie untersuchten wir den prospektiven Zusammenhang zwischen adaptiver Emotionsregulation und der Zeit bis zu einem Rückfall in die MDD nach erfolgreicher stationärer Behandlung (Studie 3). Die effektivere allgemeine Emotionsregulation sowie die effektiveren spezifischen Emotionsregulationskompetenzen emotionale Akzeptanz und Toleranz, mitfühlende Selbstunterstützung, zielbezogene Konfrontationsbereitschaft mit belastenden Situationen sowie die Fähigkeit zur Modifikation negativer Affekte sagten eine längere Zeit bis zu einem MDD-Rückfall vorher.
Zukünftige Untersuchungen wie beispielsweise randomisierte, kontrollierte Studien werden zeigen müssen, inwieweit gezielte Interventionen zur Verbesserung der Emotionsregulation bei ehemals depressiven sowie missbrauchten Personen zu einer Verringerung des nachfolgenden Depressionsrisikos beitragen können. Des Weiteren müssten zukünftige Studien zeigen, inwieweit gezielte Interventionen zur Verbesserung der Emotionsregulation bei ehemals Depressiven zu einem Schutz vor Rückfällen in die Depression beitragen können.Ample evidence exists for the assumption that childhood trauma is associated with the onset and recurrence of depressive disorders (Chapman et al., 2004; Ferguson & Dacey, 1997; Nanni et al., 2012). However, the causal mechanisms between childhood trauma and the subsequent develop-ment of depression have not been sufficiently studied. To date, no studies have investigated gen-eral emotion regulation as the mediating mechanism between childhood trauma and depression severity as well as depression persistency in a clinical sample. Moreover, research on this topic has been focused thus far on only general emotion regulation or single dysfunctional emotion regula-tion strategies (i.e., rumination), not taking a variety of different emotion regulation skills into account.
Since the relapse rate for Major Depressive Disorder (MDD) is very high (Vittengl et al., 2007; Westen & Morrison, 2001), there is a pressing need to identify potential factors that prevent re-currence of depressive symptoms and that help maintain treatment success once it is achieved. Prospective studies have indicated that emotion regulation is capable of predicting depressive symptoms (Berking et al., 2014; Radkovsky et al., 2014; Wang et al., 2014). However, it is not known whether emotion regulation remains a predictor for subsequent depressive symptoms fol-lowing psychotherapy for depression. Furthermore, there are yet no studies analyzing whether emotion regulation predicts time to MDD relapse in depression remitters after psychotherapy. There is yet no research on the potentially different relevance of a variety of specific emotion regu-lation skills in predicting depressive symptoms and time to MDD relapse following treatment.
This dissertation aims to identify general adaptive emotion regulation as a crucial factor for devel-opment and maintenance of depression. Another emphasis was put on the relevance of specific emotion regulation skills.
In a longitudinal study, we tested the hypothesis of adaptive emotion regulation as a predictor of depressive symptoms up to one year after inpatient depression treatment (Study 1). Among treat-ment responders only, higher general emotion regulation predicted lower depressive symptoms three months, but not twelve months after treatment. The specific emotion regulation skill will-ingness to confront predicted lower depressive symptoms twelve months after treatment and the emotion regulation skill acceptance predicted lower depressive symptoms three and twelve months after treatment.
In a cross-sectional study, we tested the hypothesis of emotion regulation as a mediator of the effect of childhood trauma on depression severity and depression lifetime persistency in inpatient treated persons with MDD (Study 2). General emotion regulation and the emotion regulation skills willingness to confront were partial mediators of the association between childhood trauma and later depression severity as well as depression lifetime persistency.
In a longitudinal study, we investigated prospective effects of adaptive emotion regulation and the time to relapse into depression after successful inpatient treatment (Study 3). More effective gen-eral emotion regulation as well as the specific emotion regulation skills emotional acceptance and tolerance, compassionate self-support, willingness to confront challenging situations as well as the ability to modify negative affects predicted longer time to MDD relapse.
Future studies such as randomized controlled studies on formerly depressed and maltreated per-sons will have to examine whether increasing adaptive emotion regulation with specific interven-tions can help to reduce the subsequent depression risk. Furthermore, future studies on formerly depressed will have to show whether increasing adaptive emotion regulation can contribute to a protection against a relapse into Depression
Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts
We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued
use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation
counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more
sophisticated methods
koamabayili/VECTRON-author-checklist: VECTRON author checklist
We have done our best to complete the author checklist relating to the use of animals in the hut study. Note that the objective for the hut study was to evaluate the IRS treatment applications for residual efficacy against Anopheles mosquitoes, including the local An. coluzzii mosquito population. Cows were only used to attract mosquitoes into the huts and no tests were carried out directly on the cows. The author checklist is intended for use with studies where experiments are carried out on animals, which is why we have had such difficulty in completing this for the hut study, as many of the questions do not relate to how the cows were used
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