1,720,966 research outputs found

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

    Systematische Übersichtsarbeit: medikamentöse Therapie des Mammakarzinoms in der Schwangerschaft mit Fokus auf die embryofetale Fruchtschädigung

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    Das Mammakarzinom gehört zu den am häufigsten in der Schwangerschaft auftretenden Malignomen. Da Frauen zunehmend erst in fortgeschrittenem Alter gebären, ist anzunehmen, dass die Inzidenz schwangerschaftsassoziierter Mammakarzinome zukünftig weiter steigen wird. Aufgrund schwangerschaftsbedingter Veränderungen und zurückhaltender Diagnostik kommt es häufig dazu, dass diese Karzinome erst in fortgeschrittenen Stadien detektiert werden und somit meist einer systemischen adjuvanten Therapie bedürfen. Diesbezüglich verfügbare Daten sind derzeitig jedoch begrenzt. Ziel dieser Übersichtsarbeit ist es daher, die aktuell verfügbare Literatur zur Systemtherapie des Mammakarzinoms in der Schwangerschaft systematisch zusammenzufassen und diese unter pharmakologischen bzw. pharmakokinetischen Gesichtspunkten zu analysieren. Dazu wurde die medizinische Datenbank PubMed für den Zeitraum von 1970 bis 2017 mithilfe eines hierfür generierten Suchterms nach relevanten Publikationen durchsucht. Diese Ergebnisse wurden dann um zusätzliche Treffer, welche die Suche über die multidisziplinäre Web of Science Core Collection ergab, ergänzt. Zusätzlich wurden Referenzen relevanter Artikel berücksichtigt. Redundante Patientenkollektive wurden identifiziert und ausgeschlossen. Zum Einsatz von Anthrazyklinen besteht derzeit die meiste Evidenz. Daten zum Gebrauch anderer Chemotherapeutika wie Taxanen oder Vincaalkaloiden in der Schwangerschaft sind begrenz. Deshalb kann die Anwendung dieser hinsichtlich ihrer Sicherheitsprofils vielversprechend erscheinenden Wirkstoffe derzeit noch nicht uneingeschränkt empfohlen werden. Auf Methotrexat sollte zugunsten sichererer Alternativen in der Schwangerschaft verzichtet werden. Auch antihormonelle Therapien sollten erst nach der Entbindung eingesetzt werden. Target-Agents wie Trastuzumab oder Lapatinib sind heutzutage aus der Tumortherapie nicht mehr wegzudenkende Wirkstoffe, jedoch sollten diese aufgrund auftretender Schwangerschaftskomplikationen nach Möglichkeit erst postpartal gegeben werden. Es werden ständig neue Therapeutika, wie beispielsweise die Gruppe der PARP-Hemmer entwickelt, zu denen aber bezüglich ihrer Anwendbarkeit in der Schwangerschaft noch keine Aussagen getroffen werden können. Die Auswertung der Studien zeigt, dass die Durchführung einer Chemotherapie innerhalb des ersten Trimenons mit erhöhten Raten an Fehlbildungen sowie Spontanaborten einhergeht, eine chemotherapeutische Behandlung im zweiten und dritten Trimenon hingegen hinsichtlich teratogener Effekte als relativ sicher für das ungeborene Kind angesehen werden kann. In diesen späteren Phasen der Schwangerschaft steht hingegen ein gehäuftes Auftreten von intrauterinen Wachstumsrestriktionen, Frühgeburtlichkeit, niedrigem Geburtsgewicht sowie ein erhöhtes Risiko für die Entwicklung neonataler Komplikationen im Vordergrund. Das Management schwangerschaftsassoziierter Mammakarzinome ist komplex und verlangt demnach eine interdisziplinäre Herangehensweise. Ein Team aus Experten muss unter Berücksichtigung individueller Patientenwünsche Nutzen und Risiken einer antineoplastischen Therapie für Mutter und Kind abwägen. Ethische Fragestellungen spielen hierbei eine nicht zu vernachlässigende Rolle, da die applizierten Zytostatika einerseits die embryofetale Entwicklung negativ beeinflussen können, ein Therapieaufschub hingegen andererseits das mütterliche Leben gefährden kann. Aktuell verfügbare Daten suggerieren, vor allem hinsichtlich der neurokognitiven Entwicklung, keine negativen Langzeitauswirkungen für in utero gegenüber Chemotherapeutika exponierte Kinder. Da jedoch die derzeitig verfügbaren Informationen hauptsächlich aus Fallberichten oder kleineren retrospektiven Kohortenstudien stammen, sind zukünftig vor allem prospektiv erhobene Daten mit ausreichend langen Follow-Up Zeiträumen notwendig, um die Sicherheit einer Systemtherapie schwangerschaftsassoziierter Mammakarzinome für Betroffene und deren Kinder weiter verbessern zu können. Bezüglich der Auswertung solcher Daten ist es erforderlich, pharmakologische sowie pharmakokinetische Eigenschaften der Wirkstoffe, transplazentare Transportmechanismen sowie schwangerschaftsbedingte Besonderheiten zu beachten. Übergeordnetes Ziel dieser Bemühungen sollte es sein, langfristig evidenzbasierte Empfehlungen bezüglich der Systemtherapie des schwangerschaftsassoziierten Mammakarzinoms veröffentlichen zu können

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    Analyse zirkulierender Tumorzellen bei Brustkrebspatientinnen unter Erhaltungstherapie mit Tamoxifen und bei der Therapieumstellung auf Aromatasehemmer

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    Die Krankheitsentität des Mammakarzinoms stellt die häufigste onkologische Erkrankung der Frau dar. Die Möglichkeit, die zirkulierenden Tumorzellen für eine an die Patientin angepasste, individualisierte Therapie zu nutzen, stellt die Grundlage dieser Arbeit dar

    koamabayili/VECTRON-author-checklist: VECTRON author checklist

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    We have done our best to complete the author checklist relating to the use of animals in the hut study. Note that the objective for the hut study was to evaluate the IRS treatment applications for residual efficacy against Anopheles mosquitoes, including the local An. coluzzii mosquito population. Cows were only used to attract mosquitoes into the huts and no tests were carried out directly on the cows. The author checklist is intended for use with studies where experiments are carried out on animals, which is why we have had such difficulty in completing this for the hut study, as many of the questions do not relate to how the cows were used

    Phase II study of fulvestrant 250 mg/month in patients with recurrent or metastatic endometrial cancer: A study of the Arbeitsgemeinschaft Gynakologische Onkologie

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    Objectives. The aim of this study is to evaluate the activity and toxicity of fulvestrant, a pure estrogen receptor antagonist in patients with advanced or recurrent endometrial cancer, expressing estrogen and/or progesterone receptors (ER/PR). Methods. Eligible patients with advanced or recurrent endometrial cancer not amenable to curative surgery and/or radiotherapy were treated with fulvestrant at a dose of 250 mg by IM injection every 4 weeks for at least 12 weeks. Therapy was continued until disease progression, death, intolerable side effects or end of study. Response was assessed in patients with at least one target lesion according to WHO-criteria. Results. Thirty-five patients were enrolled in this study and received at least one injection of fulvestrant (intention to treat-population, ITT). Twenty six patients received the intended 3 injections of fulvestrant (per protocol population, PP). There was no complete response but 4 partial responses (11.4% ITT) and 8 stable diseases. The median time to progression was 2.3 months (ITT). Overall survival was 13.2 months (ITT). Treatment was well tolerated. Conclusions. Fulvestrant at a dose of 250 mg IM every 4 weeks has marginal activity and good tolerability in patients with ER and/or PR positive advanced or recurrent endometrial cancer. A loading dose strategy and the use of 500 mg/4 weeks might improve the efficacy of this treatment. (C) 2013 Elsevier Inc. All rights reserved.Astra Zeneca German
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