1,721,047 research outputs found
Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis
The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation
counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings
are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that
only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into
account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed
Methamphetamine-Related Disorders
Background: Methamphetamine is considered more dangerous than other stimulants because of its acute complications, long-term neurotoxicity, and potential for drug dependence. Until now, there have been no evidence-based guidelines for the treatment of methamphetamine-related disorders, either in Germany or abroad. Methods: A systematic literature search was performed on the treatment of methamphetamine-related disorders. Based on this literature review, a multi-disciplinary expert panel developed recommendations using the nominal group technique. Results: The evidence base for the treatment of methamphetamine-related disorders is sparse. The efficacy of psychotherapeutic techniques such as cognitive behavioral therapy and contingency management and the efficacy of complex, disorder-specific treatment programs have been proven in ran domized controlled trials, but it remains unclear which method is best. Persons carrying a diagnosis of substance abuse should be offered psychotherapy. Structured exercise programs, whether self-directed or professionally led, can improve addiction-specific endpoints as well as comorbid disorders and should, therefore, be offered as well. Pharmacotherapy has shown little to no effect in relatively low-quality clinical trials with low case numbers and high dropout rates, and therefore only a few weak recommendations were made. These include tranquilizers for the short-term treatment of agitation and atypical antipsychotics if necessary. Attempts to substitute other substances, such as methylphenidate or dexamphetamine, for methamphetamine have not yielded any robust evidence to date. Sertraline should not be administered due to serious adverse events. Conclusion: Many of the recommendations in the guideline are made with a weak grade of recommendation because of the poor evidence base and the modest size of the reported therapeutic effects. In acute situations, symptomoriented treatment is recommended. Psychotherapy and exercise should be offered as well
Variations on the Author
“Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship
Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis
We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis
Störung durch Glücksspielen : Entwicklung und Bewertung von Unterstützungsmöglichkeiten für Angehörige
Zugl.: Bamberg, Univ., kumulative Diss., 2015Hintergrund
In Deutschland ist das Angebot an Glücksspielen in den vergangenen zehn Jahren aufgrund der Änderung zahlreicher Rahmenbedingungen massiv gestiegen. Parallel dazu hat auch die Anzahl Hilfesuchender in Suchtberatungsstellen und stationären Einrichtungen stark zugenommen. Das Krankheitsbild Störung durch Glücksspielen (Disordered Gambling; DG) ist somit verstärkt in den Fokus von Forschung und Praxis gelangt.
Für mitbetroffene Angehörige gibt es nach wie vor nur wenige Unterstützungsmöglichkeiten und keine evaluierten Angebote. Dies trifft nicht nur auf den deutschsprachigen Raum zu, auch international besteht diese Lücke. Dabei ist es essentiell, auch dieser Gruppe adäquate Unterstützung anzubieten, denn die Betroffenen befinden sich häufig in hoch belastenden Lebensumständen. Das Ziel der hier vorliegenden Arbeit besteht darin, Unterstützungsmöglichkeiten für Angehörige von problematischen und pathologischen Glücksspielerinnen und Glücksspielern (PSG) zu entwickeln und zu bewerten.
Methode
Als Grundlage der Arbeit wurden Strukturmerkmale des Versorgungs-systems für PSG analysiert, da die Versorgung der Angehörigen grundsätzlich im gleichen System stattfindet. Ausgehend von aktuellen Erkenntnissen zur Angehörigenarbeit bei psychischen Erkrankungen im Allgemeinen und bei Suchterkrankungen im Speziellen wurden zwei Programme entwickelt, die jeweils auf einem psychoedukativen Konzept beruhen und explizit den Bedarf der Angehörigen fokussieren. Das Entlastungstraining für Angehörige von problematischen und pathologischen Glücksspielern – psychoedukativ“ (ETAPPE) wurde als Gruppenangebot in insgesamt sechs Standorten bayernweit getestet. Um vorhandene Zugangsbarrieren zum Hilfesystem abzubauen und möglichst vielen betroffenen Angehörigen eine Unterstützung anbieten zu können, wurde in der Folge das E-Mental-Health-Programm „Verspiel nicht mein Leben“ – Entlastung für Angehörige (EfA) entwickelt und die Erreichbarkeit der Zielgruppe in einer Machbarkeitsstudie untersucht.
Ergebnisse Studie 1: Analyse des stationären Versorgungssystems
In Deutschland findet die stationäre Rehabilitation von PSG je nach angenommener Ätiologie (Sucht versus Impulskontrollstörung) in einer Einrichtung mit einer Sucht- oder einer psychosomatischen Abteilung statt. Das Versorgungssystem ist strukturell ausdifferenziert und in das bestehende Hilfesystem eingebettet. Im Jahr 2011 wurden insgesamt 2.229 PSG stationär behandelt. Ein Großteil davon (90 %) war männlich, die meisten behandelten PSG (93 %) hatten mindestens eine komorbide Erkrankung. Der Zugang zur stationären Rehabilitation wurde zumeist über eine Beratungsstelle initiiert. Die Analyse zeigt, dass auf Sucht spezialisierte Einrichtungen weniger PSG pro Jahr behandeln als Ein-richtungen mit einer psychosomatischen Abteilung oder beiden Abtei-lungen (29,3 PSG versus 53,3 PSG versus 76,4 PSG). Einige Einrichtungen sind auf DG spezialisiert und behandeln dementsprechend mehr PSG, haben einen höheren Anteil an PSG an allen Patientinnen und Patienten und bieten spezialisierte Behandlungsprogramme an. Der Einfluss dieser Spezialisierung auf das Behandlungsergebnis ist derzeit allerdings unklar. Die Versorgung von Angehörigen findet bislang, wenn überhaupt, als ergänzendes Angebot im Rahmen von Rehabilitationsmaßnahmen für PSG statt.
Ergebnisse Studie 2: Entwicklung und Bewertung von ETAPPE
ETAPPE ist ein psychoedukatives Entlastungstraining, das als manualisiertes Gruppenangebot entwickelt und in einer Pilotstudie bayernweit getestet wurde. Das Angebot wird von den beteiligten Beraterinnen und Beratern als gut in bestehende Strukturen integrierbar eingeschätzt, die verwendeten Methoden wurden sehr gut bezüglich ihrer Handhabbarkeit sowie der Verständlichkeit, Inhalte, Umsetzbarkeit, Zielorientierung, Abwechslung/Vielfalt, Praxisrelevanz und Layout/Gestaltung eingestuft.
Unter Berücksichtigung der Einschlusskriterien konnten bei einer Ausschöpfungsquote von 89,7 % insgesamt 26 Teilnehmende, in erster Linie Frauen (92,3 %), in die an vier Standorten durchgeführte Pilotstudie aufgenommen werden. Die in ETAPPE aufgegriffenen Themen entsprechen den Bedürfnissen der Teilnehmenden. Durch das Angebot lässt sich die Belastung signifikant reduzieren. In der Katamneseerhebung, die Ergebnisse von 37 Teilnehmenden aus insgesamt sechs Standorten bayernweit umfasst, zeigt sich, dass die durch ETAPPE erreichte Reduktion der Belastung über drei Monate stabil bleibt und zusätzlich der chronische Stress abnimmt. Zudem geben die Teilnehmenden eine hohe Zufriedenheit mit den einzelnen Bausteinen sowie mit dem Angebot insgesamt an.
Zusammenfassend zeigen die Resultate der Prozess- und Ergebnis-evaluation, dass ETAPPE eine gute Möglichkeit bietet, Angehörige von PSG zu erreichen und sie in ihren Bedürfnissen adäquat zu unterstützen.
Ergebnisse Studie 3: Machbarkeitsstudie zur Adaption als E-Mental-Health-Programm EfA
Bei der Adaption des Angebots als E-Mental-Health-Programm EfA stellen sich zunächst folgende Fragen: (1) Wie kann die Zielgruppe auf das neu entwickelte Angebot aufmerksam gemacht werden? (2) Wie lange blieben Webseiten-Besucherinnen und -Besucher auf der Home-page und wie viele von ihnen meldeten sich für eine Programmteilnahme an? (3) Welche Charakteristika hatten die Teilnehmenden und in welcher Art und Weise nutzten sie das Programm?
Insgesamt wurden in neun Monaten 11.552 Seitenabrufe verzeichnet, wobei ein Großteil (82,5 %) die Seite über einen Direktaufruf erreichte. Als Suchtermini bei Internetsuchmaschinen dienten in erster Linie Begriffe aus Slogan und Motto des Programms. Bei einer durchschnittlichen Konversionsrate von 3,5 % registrierten sich monatlich im Mittel 16,1 neue Teilnehmende. Die finale Stichprobe bestand aus 126 Teil-nehmenden (88,9 % Frauen; 73,0 % Partnerinnen bzw. Partner). Zwei Drittel (67,5 %) aller Teilnehmenden hatten zuvor noch keine professionellen Hilfen oder Selbsthilfeangebote in Anspruch genommen.
Das gesamte Angebot wurde von mehr als einem Drittel (37,3 %) genutzt. Weitere 31,0 % beteiligten sich an mehreren Modulen, die übrigen 31,7 % beendeten ihre Teilnahme im ersten Modul. Zwischen diesen drei Gruppen fanden sich keine signifikanten Unterschiede bezüglich der Beziehung zum bzw. zur PSG, einem gemeinsamen Haushalt oder vorheriger Unterstützung, aber bezüglich des Zeitraums, der zwischen der Nutzung des ersten und zweiten Moduls lag.
Die Ergebnisse zeigen, dass grundsätzlich Angehörige mit einem E-Mental-Health-Angebot erreicht werden können. Insbesondere werden davon auch Personen angesprochen, die keine vorherigen Hilfen oder Selbsthilfeangebote in Anspruch genommen hatten. Dies unterstreicht die Bedeutung des webbasierten Ansatzes. Somit kann auf diesem Weg ein weiterer Beitrag zu einer adäquaten Versorgung dieser Klientel geleistet werden.
Schlussfolgerung
Die vorliegende Arbeit beleuchtet erstmalig das Versorgungssystem für PSG und ihre Angehörigen in Deutschland und identifiziert vorhandene Lücken in der Versorgung. Als wesentlicher Bestandteil werden innovative zielgruppenspezifische Angebote für Angehörige von PSG entwickelt und bewertet. Die erhobenen Daten zeigen, dass es sich bei hilfe-suchenden Angehörigen tatsächlich um eine hoch belastete, zum Teil im klinisch relevanten Bereich belastete, Klientel handelt. Dies spricht für einen hohen Hilfebedarf und die Notwendigkeit adäquater Angebote. Das Entlastungstraining ETAPPE kann gut in das vorhandene Hilfesystem integriert werden, lässt sich von Beraterinnen und Beratern effizient anbieten und zeigt signifikante, zum Zeitpunkt der Katamnese anhaltende, positive Ergebnisse. Das E-Mental-Health-Programm EfA bietet unter Nutzung neuer Medien einen niedrigschwelligen Zugang zum Hilfesystem und stellt als mögliche Ergänzung traditioneller Angebote eine gute Erweiterung des Portfolios zur Unterstützung dieser Klientel dar. Mit diesen Studien ist eine Basis für die Arbeit mit Angehörigen von PSG geschaffen. Perspektivisch gilt es, die Angebote auszubauen und weitere Lücken in der Versorgung dieser Klientel zu schließen.Background
In recent years, the German gambling market has undergone numerous changes and as a consequence there has been an increase in gambling opportunities. Simultaneously, the number of people seeking help in addiction counselling centres and inpatient treatment centres has risen considerably. Therefore, Disordered Gambling (DG) has been brought to attention both in research and clinical practice.
Still, there is only little support and no evaluated programmes for the families and friends of disordered gamblers, the so-called affected others. This is not only true for the German-speaking regions, but also in an international context. It is very important to support affected others adequately, because they often suffer from highly stressful living conditions. Therefore, the objective of this research is to develop and evaluate means of support for affected others of disordered gamblers.
Methods
As a basis, the structural characteristics of the care system for disordered gamblers were analysed, because support for affected others is fundamentally rooted in the same system. Starting from current findings regarding working with affected others of people with mental illnesses in general and of people with substance use disorders in specific, two sup-port programmes were developed. Both programmes are based on a psycho-educative concept and explicitly focus on the needs of affected others. The Easement Training for Affected Others of Problem and Pathological Gamblers – Psycho-Educative (ETAPPE) is a group programme which was tested in a total of six Bavarian facilities. In order to reduce existing barriers to treatment and to be able to support as many affected others as possible, the e-mental health programme “Don’t gamble away your life“ – Easement for Affected Others (EfA) was developed and a feasibility study was conducted to find out whether the target group could be reached.
Results study 1: Analysis of the inpatient treatment system
In Germany, inpatient treatment facilities focusing on addiction or on psychosomatic illness offer treatment to disordered gamblers depending on the assumed aetiology (impulse control disorder versus addiction). The care system for treatment-seeking disordered gamblers is structurally differentiated and embedded in the existing treatment system. In 2011, a total of 2,229 disordered gamblers were treated in inpatient facilities. Most of them (90 %) were male; 93 % of all treated disordered gamblers had at least one comorbid disorder. Access to treatment was mostly gained via psychosocial counselling centres. The analysis shows that facilities specialising in addiction treat less disordered gamblers per year than facilities with a psychosomatic department or both departments (29.3 disordered gamblers versus 53.3 disordered gamblers versus 76.4 disordered gamblers). Some facilities specialize on DG and treat more disordered gamblers, have a higher rate of disordered gamblers of all patients, and offer specific treatment programmes. The impact of this specialization on treatment outcome is still unclear. Support for affected family members, if any, is an add-on during rehabilitation of disordered gamblers.
Results study 2: Development and evaluation of ETAPPE
ETAPPE is a manualized psycho-educational training programme which was developed and tested in an explorative pilot study in Bavaria. Assessments by the participating counsellors suggested it could be easily integrated into existing treatment structures. Methods used were rated as very good concerning manageability, comprehensibility, content, practicability, target orientation, variety, practical relevance, and layout/design.
Taking inclusion criteria into account, a total of 26 people (completion rate: 89.7 %) participated in the pilot study which was conducted in four Bavarian facilities. Most of the participants were female (92.3 %). Results show that issues addressed in ETAPPE are relevant for the participants and that ETAPPE contributes to the reduction of distress. The three-month follow-up study (37 participants in six Bavarian facilities) showed that the reduction of distress, achieved through participation in ETAPPE, persists; chronic stress is further reduced. Furthermore, participants reported a high level of satisfaction with the different modules and the programme as a whole.
All in all, results of the process evaluation and the outcome evaluation show that ETAPPE is a good opportunity to reach affected others and to support their needs adequately.
Results study 3: Feasibility study of the adapted e-mental health programme EfA
There are several questions when adapting means of support for affected others as an e-mental health programme: (1) How can the target group be made aware of the newly developed programme EfA?, (2) How long did visitors remain on the website and how often did they become participants?, and (3) What were the participants’ characteristics and how did they use the programme?
In 9 months, 11,552 page views were counted, with a majority (82.5 %) of all visitors arriving on the website via direct access. Those who used search engines most often used search terms including the name of the website, programme or the slogan used in print and online promotion. The mean conversion rate was 3.5 %, with 16.1 registrations per month. The final sample consisted of 126 participants (88.9 % female; 73.0 % partners). Two-thirds (67.5 %) of all participants had not used any prior professional support or self-help.
More than one third (37.3 %) finished all modules, 31.0 % finished some modules, and 31.7 % stopped using the programme in the first training module. There were no significant differences between the three groups regarding their relationships with disordered gamblers, living in joint households or prior support, but there were differences regarding the time span between Modules 1 and 2.
Results show that affected others can be reached by an e-mental health programme. Furthermore, people can be reached who had never had any professional support or self-help before. This stresses the importance of a webbased approach. Therefore, this programme can contribute further to adequate care for this group.
Conclusion
The present work examines the treatment system for disordered gamblers and affected others in Germany for the first time and identifies existing gaps in the care system. The key components are the development and evaluation of innovative means of support for affected others. Collected data shows that help-seeking affected others are indeed highly stressed, some in a clinically relevant extent. This indicates a high need of help and the necessity of adequate means of support. The easement training ETAPPE can be easily integrated into the existing treatment system, efficiently offered by counsellors, and shows persisting significant positive effects in the follow-up study. The e-mental health programme EfA offers low-threshold access to the treatment system by using new media and is a potential addition to existing means of support. These studies are a valuable foundation for working with affected others of disordered gamblers. In the long term, it is important to expand means of support for this group and fill existing gaps in the care system
Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts
We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued
use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation
counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more
sophisticated methods
koamabayili/VECTRON-author-checklist: VECTRON author checklist
We have done our best to complete the author checklist relating to the use of animals in the hut study. Note that the objective for the hut study was to evaluate the IRS treatment applications for residual efficacy against Anopheles mosquitoes, including the local An. coluzzii mosquito population. Cows were only used to attract mosquitoes into the huts and no tests were carried out directly on the cows. The author checklist is intended for use with studies where experiments are carried out on animals, which is why we have had such difficulty in completing this for the hut study, as many of the questions do not relate to how the cows were used
Author-wise bibliometric analysis based on entropy.
Author-wise bibliometric analysis based on entropy.</p
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