1,720,975 research outputs found

    Prädiktoren der Langzeitanfallsfreiheit nach epilepsiechirurgischen Eingriffen im posterioren Kortex bei Kindern und Jugendlichen

    No full text
    Einleitung: Bei ca. 10% der epilepsiechirurgischen Eingriffe bei Kindern und Jugendlichen mit pharmakoresistenten strukturellen Epilepsien handelt es sich um Resektionen im posterioren Kortex. Die prächirurgische Epilepsiediagnostik und operative Behandlung stellen in diesen Fällen aufgrund der engen Verbindungen zu anderen kortikalen Arealen sowie aufgrund der eloquenten Hirnregionen eine Herausforderung dar. Ziel der vorliegenden Studie war es, den Langzeitverlauf nach epilepsiechirurgischen Eingriffen bei Kindern und Jugendlichen mit pharmakoresistenter struktureller Epilepsie und Anfallsursprung im parietalen und occipitalen Kortex, ggf. unter Einschluss des posterioren temporalen Kortex zu analysieren und Prädiktoren für Anfallsfreiheit zu ermitteln. Methodik: Es wurden retrospektiv die Langzeitverläufe von 50 Kindern und Jugendlichen mit pharmakorefraktärer struktureller Epilepsie untersucht, bei denen im Epilepsiezentrum des Universitätsklinikums Freiburg Resektionen im posterioren Kortex durchgeführt worden waren. Ergebnisse: Im Beobachtungszeitraum von 1,5 bis 18 Jahren (mittlere Beobachtungszeit 8 Jahre) sind 60% der Patienten anfallsfrei geblieben; 30% hatten die antikonvulsive Therapie bereits beendet, 20% hatten sie reduziert. Die meisten Anfallsrezidive (71%) sind in den ersten 6 Monaten aufgetreten und nur in drei Fällen über zwei Jahre nach der Resektion. Resektionen im Parietallappen, linkssseitige Lateralisation der epileptogenen Zone und längere Epilepsiedauer haben sich als unabhängige Prädiktoren ungünstiger Anfallsergebnisse im Langzeitverlauf erwiesen. Schlussfolgerungen: Unsere Studie unterstreicht die Wirksamkeit der Epilepsiechirurgie im posterioren Kortex im Hinblick auf eine langfristige Anfallsfreiheit und das Absetzen der Antikonvulsiva bei der Mehrheit der Fälle. Darüber hinaus unterstützen unsere Befunde die frühzeitige prächirurgische Abklärung und ggf. epilepsiechirurgische Intervention bei Kindern und Jugendlichen mit therapierefraktärer Epilepsie im posterioren Kortex

    Prädiktoren der Langzeitanfallsfreiheit nach epilepsiechirurgischen Eingriffen im posterioren Kortex bei Kindern und Jugendlichen

    No full text
    Einleitung: Bei ca. 10% der epilepsiechirurgischen Eingriffe bei Kindern und Jugendlichen mit pharmakoresistenten strukturellen Epilepsien handelt es sich um Resektionen im posterioren Kortex. Die prächirurgische Epilepsiediagnostik und operative Behandlung stellen in diesen Fällen aufgrund der engen Verbindungen zu anderen kortikalen Arealen sowie aufgrund der eloquenten Hirnregionen eine Herausforderung dar. Ziel der vorliegenden Studie war es, den Langzeitverlauf nach epilepsiechirurgischen Eingriffen bei Kindern und Jugendlichen mit pharmakoresistenter struktureller Epilepsie und Anfallsursprung im parietalen und occipitalen Kortex, ggf. unter Einschluss des posterioren temporalen Kortex zu analysieren und Prädiktoren für Anfallsfreiheit zu ermitteln. Methodik: Es wurden retrospektiv die Langzeitverläufe von 50 Kindern und Jugendlichen mit pharmakorefraktärer struktureller Epilepsie untersucht, bei denen im Epilepsiezentrum des Universitätsklinikums Freiburg Resektionen im posterioren Kortex durchgeführt worden waren. Ergebnisse: Im Beobachtungszeitraum von 1,5 bis 18 Jahren (mittlere Beobachtungszeit 8 Jahre) sind 60% der Patienten anfallsfrei geblieben; 30% hatten die antikonvulsive Therapie bereits beendet, 20% hatten sie reduziert. Die meisten Anfallsrezidive (71%) sind in den ersten 6 Monaten aufgetreten und nur in drei Fällen über zwei Jahre nach der Resektion. Resektionen im Parietallappen, linkssseitige Lateralisation der epileptogenen Zone und längere Epilepsiedauer haben sich als unabhängige Prädiktoren ungünstiger Anfallsergebnisse im Langzeitverlauf erwiesen. Schlussfolgerungen: Unsere Studie unterstreicht die Wirksamkeit der Epilepsiechirurgie im posterioren Kortex im Hinblick auf eine langfristige Anfallsfreiheit und das Absetzen der Antikonvulsiva bei der Mehrheit der Fälle. Darüber hinaus unterstützen unsere Befunde die frühzeitige prächirurgische Abklärung und ggf. epilepsiechirurgische Intervention bei Kindern und Jugendlichen mit therapierefraktärer Epilepsie im posterioren Kortex

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

    Full text link
    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

    Full text link
    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

    Full text link
    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

    Full text link
    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

    Author Index

    No full text
    Nao informado

    Predictors of long-term seizure freedom following posterior cortex epilepsy surgery in childhood and adolescence

    No full text
    Objective: We aimed to investigate the long-term seizure outcome of children and adolescents undergoing epilepsy surgery in the parieto-occipital cortex and determine their predictive factors. Methods: We retrospectively analyzed the data of 50 consecutive patients aged 11.1 ± 5.1 years at surgery. All patients but one had an MRI-visible lesion. Resections were parietal in 40%, occipital in 32%, and parieto-occipital in 28% cases; 24% patients additionally underwent a resection of the posterior border of the temporal lobe. Etiology included focal cortical dysplasia in 44%, benign tumors (dysembryoplastic neuroepithelial tumor, ganglioglioma, angiocentric glioma, pilocystic astrocytoma) in 32%, peri- or postnatal ischemic lesions in 16% and tuberous sclerosis in 8% cases. Results: At last follow-up of mean eight years (range 1.5-18), 60% patients remained seizure free (Engel I): 30% had discontinued and 20% had reduced antiepileptic drugs. Most seizure recurrences (71%) occurred within the first 6 months and only three patients presented with seizures two years or longer after surgery. Independent predictors of seizure recurrence included left-sided as well as parietal epileptogenic zones and resections. Longer epilepsy duration to surgery was identified as the only modifiable independent predictor of seizure recurrence. Significance: Our study demonstrates that posterior cortex epilepsy surgery is highly effective in terms of lasting seizure control and antiepileptic drug cessation in selected pediatric candidates. Most importantly, our data supports the early consideration of surgical intervention in children and adolescents with refractory posterior cortex epilepsy.Στόχος: Σκοπός μας ήταν να διερευνήσουμε τη μακροπρόθεσμη έκβαση των επιληπτικών κρίσεων παιδιών και εφήβων που υποβλήθηκαν σε χειρουργική επέμβαση επιληψίας στον βρεγματοϊνιακό φλοιό και να προσδιορίσουμε τους προγνωστικούς παράγοντες. Μέθοδοι: Αναλύσαμε αναδρομικά τα δεδομένα 50 διαδοχικών ασθενών ηλικίας 11,1 ± 5,1 ετών κατά τη χειρουργική επέμβαση. Όλοι οι ασθενείς, εκτός από έναν, είχαν ορατή βλάβη με μαγνητική τομογραφία. Οι εκτομές ήταν βρεγματικές στο 40%, ινιακές στο 32% και βρεγματοϊνιακές στο 28% των περιπτώσεων. 24% των ασθενών υποβλήθηκαν επιπλέον σε εκτομή του οπίσθιου ορίου του κροταφικού λοβού. Η αιτιολογία περιελάμβανε εστιακή δυσπλασία του φλοιού σε ποσοστό 44%, καλοήθεις όγκους (δυσεμβρυοπλαστικός νευροεπιθηλιακός όγκος, γαγγλιογλοίωμα, αγγειοκεντρικό γλοίωμα, πιλοκυστικό αστροκύττωμα) σε ποσοστό 32%, περι- ή μεταγεννητικές ισχαιμικές βλάβες σε ποσοστό 16% και οζώδη σκλήρυνση σε ποσοστό 8%. Αποτελέσματα: Κατά την τελευταία παρακολούθηση κατά μέσο όρο οκτώ ετών (εύρος 1,5-18), το 60% των ασθενών παρέμεινε ελεύθερο επιληπτικών κρίσεων (Engel I): Το 30% είχε διακόψει και το 20% είχε μειώσει τα αντιεπιληπτικά φάρμακα. Οι περισσότερες υποτροπές επιληπτικών κρίσεων (71%) εμφανίστηκαν εντός των πρώτων 6 μηνών και μόνο τρεις ασθενείς παρουσίασαν επιληπτικές κρίσεις δύο χρόνια ή περισσότερο μετά την επέμβαση. Ανεξάρτητοι προγνωστικοί παράγοντες υποτροπής των επιληπτικών κρίσεων περιλάμβαναν αριστερόπλευρες καθώς και βρεγματικές επιληπτογόνες ζώνες και εκτομές. Η μεγαλύτερη διάρκεια της επιληψίας μέχρι τη χειρουργική επέμβαση προσδιορίστηκε ως ο μόνος τροποποιήσιμος ανεξάρτητος προγνωστικός παράγοντας υποτροπής των επιληπτικών κρίσεων. Συμπέρασμα: Η μελέτη μας καταδεικνύει ότι η χειρουργική επέμβαση επιληψίας στον οπίσθιο φλοιό είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική όσον αφορά τον διαρκή έλεγχο των επιληπτικών κρίσεων και τη διακοπή των αντιεπιληπτικών φαρμάκων σε επιλεγμένους παιδιατρικούς υποψηφίους. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα δεδομένα μας υποστηρίζουν την έγκαιρη εξέταση της χειρουργικής επέμβασης σε παιδιά και εφήβους με ανθεκτική επιληψία οπίσθιου φλοιού
    corecore