1,721,001 research outputs found
Restoration of the hip geometry after two-stage exchange with intermediate resection arthroplasty for periprosthetic joint infection
Abstract Two-stage exchange with intermediate resection arthroplasty (RA) is a well-established surgical procedure in the treatment of chronic periprosthetic joint infection (PJI), whereby a higher failure rate of final hip geometry restoration due to tissue contraction is controversially discussed. The aim was to evaluate radiographic changes of hip geometry parameters during PJI treatment and to determine the impact of the intermediate RA on the final joint restoration after reimplantation of a total hip arthroplasty (reTHA). Radiographic parameters (leg length (LL), femoral offset (FO), horizontal/vertical acetabular center of rotation distance (h/vCORD)) of 47 patients (mean age: 64.1 years) were measured on standard radiographs of the pelvis and compared between four different stages during PJI treatment (pre-replacement status (preTHA), primary total hip arthroplasty (pTHA), RA and reTHA). The RA duration (mean: 10.9 months) and the number of reoperations during this period (mean: n = 2.0) as well as their impact on hip geometry restoration were evaluated. Between preTHA and pTHA/reTHA an equivalent restoration was measured regarding the FO ( p < 0.001/ p < 0.001) and hCORD ( p = 0.016/ p < 0.001), but not regarding the LL and vCORD. In contrast, analysis revealed no influence of RA and an equivalent reconstruction of LL ( p = 0.003), FO ( p < 0.001), v/hCORD ( p = 0.039/ p = 0.035) at reTHA compared to pTHA. Furthermore, RA duration ( p = 0.053) and the number of reoperations after RA ( p = 0.134) had no impact on radiographic hip geometry restoration. The two-stage exchange with intermediate RA does not alter the preexisting hip joint parameters, whereby a good restoration of the final hip geometry, independent of the duration or the number of reoperations, can be achieved
Alters-, geschlechts- und subregionalspezifische Eigenschaften der Mikroarchitektur und simulierten Biomechanik der distalen Fibula
Das Ziel dieser Studie war es, alters-, geschlechts- und
subregionalspezifische Unterschiede in der Mikroarchitektur sowie der mechanischen Eigenschaften der distalen Fibula anhand von 30 Proben mit Hilfe der hochauflösenden peripheren quantitativen Computertomografie (HR-pQCT) einschließlich der Analyse mikrofiniter Elemente (µFEA) zu evaluieren. Die Scans
der distalen Fibula wurden in drei Subregionen nach der Danis-Weber Frakturklassifikation ausgewertet. Von distal nach proximal wurde eine Zunahme der kortikalen Parameter und eine Abnahme der trabekulären Parameter beobachtet. Bei Frauen wurde eine altersbedingte Abnahme der kortikalen Parameter in allen Subregionen (Typ-A, B und C) festgestellt. Während bei Frauen
eine stärkere Abnahme zu beobachten war, wiesen auch Männer bei einigen Parametern einen altersbedingten Abfall auf, beispielsweise bei der Kortikalisfläche und der Kortikalisdicke in der Subregion Typ-C. Die mechanische Knocheneigenschaften waren bei Frauen und bei Männern in der Typ-C Subregion am höchsten. Eine Erklärung für die hohe Inzidenz von Typ-B Frakturen bei älteren Frauen nach Niedrigrasanztraumata kann mit der beobachteten altersbedingten Abnahme der Knochenfestigkeitsparameter zumindest teilweise begründet werden. Zusammengefasst erweitern diese Ergebnisse das derzeitige Verständnis der Mikroarchitektur der distalen Fibula, bieten eine Erklärung der epidemiologischen Datenlage und unterstreichen die Notwendigkeit altersangepasster Behandlungsstrategien
Mice lacking plastin-3 display a specific defect of cortical bone acquisition
Although inactivating mutations of PLS3, encoding the actin-bundling protein plastin-3, have been identified to cause X-linked osteoporosis, the cellular and molecular influence of PLS3 on bone remodeling is poorly defined. Moreover, although a previous study has demonstrated moderate osteopenia in 12 week-old Pls3-deficient mice based on μCT scanning, there is no reported analysis of such a model on the basis of undecalcified histology and bone-specific histomorphometry. To fill this knowledge gap we applied a deep phenotyping approach and studied Pls3-deficient mice at different ages. Surprisingly, we did not detect significant differences between wildtype and Pls3-deficient littermates with respect to trabecular bone mass, and the same was the case for all histomorphometric parameters determined at 12 weeks of age. Remarkably however, the cortical thickness in both, tibia and femur, was significantly reduced in Pls3-deficient mice in all age groups. We additionally studied the ex vivo behavior of Pls3-deficient primary osteoblasts, which displayed moderately impaired mineralization capacity. Of note, while most osteoblastogenesis markers were not differentially expressed between wildtype and Pls3-deficient cultures, the expression of Sfrp4 was significantly reduced in the latter, a potentially relevant finding, since Sfrp4 inactivation, in mice and humans, specifically causes cortical thinning. We finally addressed the question, if Pls3-deficiency would impair the osteoanabolic influence of parathyroid hormone (PTH). For this purpose we applied daily injection of PTH into wildtype and Pls3-deficient mice and found a similar response regardless of the genotype. Taken together, our data reveal that Pls3-deficiency in mice only recapitulates the cortical bone phenotype of individuals with X-linked osteoporosis by negatively affecting the early stage of cortical bone acquisition
Multiskalige Charakterisierung des Incus bei Patienten mit Cholesteatom
Das Cholesteatom ist eine chronisch entzündliche, gutartige, aber destruierende verhornende Plattenepithelläsion im Mittelohr, die zu einer fortschreitenden Zerstörung der Gehörknöchelchen (Ossikel) führen kann. Genaue Daten über die Integrität und Zusammensetzung der betroffenen Gehörknöchelchen auf mikroskaliger Ebene sind jedoch kaum verfügbar. Ziel dieser Studie war es, die knochenqualitativen Merkmale von Amboss- Präparaten (Incudes), die von Cholesteatompatienten entnommen wurden, eingehend zu charakterisieren und mit den makroskopisch intraoperativen Befunden zu korrelieren. Die Studienkohorte umfasste 14 Patienten mit Cholesteatom, 9 mit chronischer Otitis media mesotympanalis ohne Cholesteatom und 8 Kontrollen. Während die Ossikel der ersten beiden Gruppen intraoperativ entnommen wurden, handelte es sich bei der Kontrollgruppe um Ossikel von skelettal intakten Spendern, die bei rechtsmedizinischen Autopsien entnommen wurden. Demografische, klinische und krankheitsspezifische Daten wurden aus den Krankenakten entnommen. Alle Proben wurden mittels Mikro-Computertomographie, Histomorphometrie an nicht entkalkten Schnitten, Rasterelektronenmikroskopie (qBEI) und Nanoindentation untersucht. Unsere Ergebnisse zeigten, dass die Porosität der Incudes bei vorliegendem Cholesteatom signifikant höher war als bei chronischer Otitis media vom mesotympanalen Typ (p<0,05). Die histologische Beurteilung ergab einen höheren Osteoidanteil und mehr Osteozyten sowie Osteoklasten, jedoch unveränderte Osteoblastenindices. Die Amboss- Präparate von Patienten mit Cholesteatom wiesen im Vergleich zu den Kontrollen (p<0,0001) und der chronischen Otitis media mesotympanalis (p<0,05) eine geringere Matrixmineralisation (CaMean) auf und auch die biomechanischen Parameter zeigten sich durch ein erhöhtes Elastizitätsmodul-zu-Härte-Verhältnis verändert. Die Incusporosität war bei Patienten mit intraoperativem, makroskopischem Befall von >1 Gehörknöchelchen höher, was möglicherweise als Referenzparameter für die Ausbreitung des chronisch entzündlichen Geschehens gewertet werden kann. Zusammenfassend lässt sich sagen, dass unsere Studie eine erhöhte resorptionsassoziierte Porosität, eine gestörte Matrixmineralisation und veränderte biomechanische Parameter als eindeutige Merkmale von Gehörknöchelchen bei Cholesteatomen nachweist. Weitere Forschung ist erforderlich, um die genauen Mechanismen hinter diesen Befunden besser zu verstehen und herauszufinden, wie sie zu der zerstörerischen Natur des Cholesteatoms beitragen und wie eine gestörte ossikuläre Knochenqualität den konduktiven Hörverlust mitbedingt. Ein fundiertes Verständnis der mikrostrukturellen Veränderungen in den Gehörknöchelchen von Cholesteatompatienten könnte zur Entwicklung gezielterer und wirksamerer Behandlungsmethoden für diese Erkrankung führen
Measurement of the Posterior Tibial Slope using the Mechanical Axis on lateral X-rays is beneficial
Mutation Causing Gnathodiaphyseal Dysplasia With High Bone Turnover Osteosclerosis
Gnathodiaphyseal dysplasia (GDD) is a rare skeletal syndrome that involves an osteopetrosis-like sclerosis of the long bones and fibrous dysplasia-like cemento-osseous lesions of the jawbone. Although the genetic analysis of the respective patients has revealed mutations in the ANO5 gene as an underlying cause, there is still no established consensus regarding the bone status of GDD patients. We report a new case of GDD in a 13-year-old boy with recurrent diaphyseal fractures of the femur, in whom we identified a novel de novo missense mutation in the ANO5 gene, causing a p.Ser500Phe substitution at the protein level. After confirming the presence of GDD-characteristic abnormalities within the jaw bones, we focused on a full osteologic assessment using dual-energy X-ray absorptiometry (DXA), high-resolution peripheral quantitative computed tomography (HR-pQCT), and serum analyses. We thereby identified increased trabecular bone mass accompanied by elevated serum markers of bone formation and bone resorption. The high turnover bone pathology was further confirmed through the analysis of an iliac crest biopsy, where osteoblast and osteoclast indices were remarkably increased. Taken together, our findings provide evidence for a critical and generalized role of anoctamin-5 (the protein encoded by the ANO5 gene) in skeletal biology. As it is reasonable to speculate that modifying the function of anoctamin-5 might be useful for therapeutically activating bone remodeling, it is now required to analyze its function at a molecular level, for instance in mouse models. (C) 2016 American Society for Bone and Mineral Research
Untersuchung der Knochenmineraldichte von Patienten mit periprothetischen Femurfrakturen bei einliegender Hüft-Totalendoprothese
In den letzten Jahren wurde eine Zunahme der Inzidenz von periprothetischen Femurfrakturen (PPF) beobachtet, die mutmaßlich im Zusammenhang mit Osteoporose stehen. Bislang gab es keine Studie, die die Häufigkeit von Osteoporose bei betroffenen Patienten mittels Goldstandard der Dual-Röntgen- Absorptiometrie (dual-energy x-rax absorptiometry, DXA) untersucht hat. Daher analysierten wir in dieser retrospektiven Studie die DXA-Messungen von 40 Patienten, die aufgrund von PPF in unserer Klinik behandelt wurden. Um die Knochenmineraldichte (bone mineral density, BMD) zu bestimmen, wurden die DXA-Messungen an der Hüfte und der Lendenwirbelsäule durchgeführt. Die Daten wurden mit zwei Kontrollkohorten verglichen, die in Alter, Geschlecht und BMI mit der Hauptkohorte übereinstimmten. Die beiden Kontrollkohorten bestanden aus Patienten mit Zustand nach aseptischer Revision oder primärer Hüft- Totalendoprothese (HTEP). Der mittlere T-Score in der Frakturkohorte zeigte sich signifikant niedriger (-1,78 ± 1,78) als der der aseptischen Revisionskohorte (-0,65 ± 1,58, Mittelwertdifferenz -1,13 [95% CI -1,88 bis -0,37]; p = 0,001) und der primären HTEP-Kohorte (-0, 77 ± 1,34, Mittelwertdifferenz -1,01 [95% CI -1,77 bis - 0,26]; p = 0,005). Passend dazu wurde Osteoporose häufiger in der Frakturkohorte (45%) detektiert als bei Patienten mit aseptischen Revisionen (12.5%) oder primärer HTEP (10%). Zusammenfassend lässt sich festhalten, dass fast die Hälfte aller Patienten mit PPF eine Osteoporose in den DXA-Messungen aufwies. Eine regelmäßige Beurteilung der Knochengesundheit bei Patienten mit HTEP ermöglicht die Identifizierung von Patienten mit Osteoporose, die wahrscheinlich von einer medikamentösen Behandlung der Osteoporose und einer zementierten Schaftfixierung profitieren
Untersuchung prädiktiver Parameter der Progression einer kontralateralen Coxarthrose nach Hüft-Totalendoprothese
Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis
The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation
counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings
are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that
only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into
account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed
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