37 research outputs found

    Early Identification and Management of Patients with Rash on Apalutamide

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    : Apalutamide is a selective androgen receptor signalling inhibitor that is used in the treatment of prostate cancer. Skin rash is one of the most common adverse events with apalutamide. Although the majority of rash events are grade 1 and 2, the appearance of skin rash during treatment can lead to dose reduction, a pause in treatment or even treatment discontinuation, especially if patients present late when the rash has become severe. This in turn can result in a significant delay or even a permanent discontinuation in the patient's treatment of prostate cancer. As apalutamide is a generally well tolerated and an effective treatment for many men with advanced prostate cancer, it is extremely important to make attempts to prevent skin problems or to manage them at the earliest stage possible. We therefore have developed practical guidance for the management of apalutamide-related rash, including an infographic with recommendations for rash management by grade. Central to this approach is patient education and awareness. Encouraging patients to proactively care for their skin from the start of treatment and informing them of the risk of rash with apalutamide therapy are essential. If the patient observes any skin changes, they should be advised to report it straight away to their cancer care team. Adopting this simple, proactive approach of patient education and increased vigilance from the care team is expected to lead to early identification of rash and subsequent intervention to allow for quicker resolution and enable patients to continue their cancer treatment with a drug that can delay disease progression and increase survival in patients with prostate cancer

    Photodynamic Therapy for Granuloma Annulare: More than a Shot in the Dark

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    Granuloma annulare (GA) is a benign granulomatous and inflammatory skin disorder. The pathogenesis remains enigmatic and convincingly effective treatment options are not available. Inspired by a report showing photodynamic therapy (PDT) to be effective in a single patient with GA, we sought to evaluate this benefit in a series of patients with GA. Observations: PDT was performed in 7 consecutive patients with histologically confirmed GA located at the extremities. First, 20% ALA gel was applied under an occlusive dressing for 5 h, followed by illumination with 100 J/cm(2) by a standard red-light source. In total, 2-3 PDT sessions were performed, with an interval of 2-4 weeks between each session. Treatment was stopped when complete remission was achieved or when GA lesions remained unchanged after 2 consecutive PDT sessions. The overall response rate was 57%. In 2 patients (29%), GA cleared completely, in 2 patients ( 29%) the skin lesions improved markedly and in 3 patients (43%) no clinical response could be observed. Conclusion: These promising results should be evaluated in larger controlled studies. In selected patients, PDT might be a valuable recruit for the sparse armory available to treat GA. Copyright (c) 2008 S. Karger AG, Base

    Rückenschmerzen bei Hidradenitis suppurativa: Auf die Ursache kommt es an

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    &lt;b&gt;&lt;i&gt;Hintergrund: &lt;/i&gt;&lt;/b&gt;Hidradenitis suppurativa (HS) ist eine chronische entzündliche Erkrankung, die zur Fistelbildung in der intertriginösen Haut im axillären, genitofemoralen und perianalen Bereich führt. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Ziel:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; Da andere chronische entzündliche Erkrankungen (z.B. Psoriasis) häufig mit Spondylarthropathien (SpA) einhergehen, war das Ziel der vorliegenden Studie, die Prävalenz von Rückenschmerzen und SpA bei HS-Patienten zu quantifizieren. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Methoden:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; Es wurden eine prospektive Fragebogenerhebung bei 100 HS-Patienten sowie eine retrospektive Beurteilung von magnetresonanztomographischen (MRT) Aufnahmen der Beckenregion bei 46 HS-Patienten durchgeführt. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Ergebnisse:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; 71% der HS-Patienten litten an Rückenschmerzen. Zwischen den HS-Patienten mit oder ohne Rückenschmerzen zeigte sich kein Unterschied hinsichtlich des Alters beim ersten Auftreten von HS, der Dauer der Erkrankung, des Body-Mass-Index (BMI) oder des Schweregrades. Bei der Beurteilung der MRT-Aufnahmen der Beckenregion wurden bei 32,6% der HS-Patienten Anzeichen chronischer SpA und bei 39,1% Anzeichen aktiver SpA festgestellt. Auch zwischen Patienten mit bzw. ohne SpA ergaben sich keine signifikanten Unterschiede bezüglich des Alters bei der MRT, des Alters beim ersten Auftreten von HS, der Dauer der Erkrankung, des Raucherstatus und des BMI. Ferner bestand auch keine Korrelation zwischen diesen Parametern und dem Ausmaß der SpA. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Einschränkungen:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; Nur Patienten mit mittelschwerer bis schwerer HS (Hurley-Stadium II und III) im genitofemoralen oder perianalen Bereich wurden mittels MRTuntersucht. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Schlussfolgerung:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; Rückenschmerzen und SpA sind bei Patienten mit mittelschwerer bis schwerer HS sehr häufig. Weder Anamnese noch klinische Parameter liefern Hinweise auf das Vorliegen von SpA.</jats:p

    Syphilis &amp; Co.

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    Psoriasis als Ursache für Infertilität beim Mann: Eine unter vielen

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    &lt;b&gt;&lt;i&gt;Hintergrund:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; Aktuelle Forschungsergebnisse deuten darauf hin, dass ein systemischer Entzündungszustand die Fruchtbarkeit beeinträchtigen könnte, doch es liegen nur wenig Daten zu Männern mit Psoriasis vor. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Ziel:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; Das Ziel dieser Studie war die Beurteilung der Keimdrüsenfunktion bei Männern mit Psoriasis unter Anwendung unseres Wissens über Fertilität bei diesen Patienten. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Methoden:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; Männer mit Psoriasis im Alter zwischen 18 und 55 Jahren und eine Gruppe nach Alter, BMI und geographischer Herkunft parallelisierter gesunder Probanden wurden in die Studie aufgenommen. Bei allen Teilnehmern wurden eine umfassende körperliche und andrologische Untersuchung, Standard-Spermaanalyse, vollständige mikrobiologische Analyse und Ultraschalluntersuchung der Geschlechtsdrüsen durchgeführt. Die suPAR-Konzentration im Sperma (soluble urokinase-type plasminogen activator receptor) sowie die Serumkonzentrationen von Testosteron, Estradiol (E2), SHBG (sex hormone-binding globulin), luteinisierendem Hormon und follikelstimulierendem Hormon wurden ebenfalls bestimmt. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Ergebnisse:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; 50 Patienten und 50 Kontrollpersonen erfüllten die Einschlusskriterien und wurden in die Studie aufgenommen. Die Testosteron- und SHBG-Werte waren bei den Psoriasispatienten signifikant niedriger als in der Kontrollgruppe. Außerdem wurden in der Psoriasisgruppe höhere E2-Konzentrationen gemessen. Die Gesamtzahl und Motilität der Spermien sowie der Anteil Spermatozoen mit normaler Morphologie lagen bei den Patienten signifikant niedriger als bei den Kontrollpersonen. Die suPAR-Konzentration war bei den Patienten signifikant höher als bei den Kontrollpersonen und lag oberhalb des Referenzbereichs. Sonographische Anzeichen für eine Inflammation der akzessorischen Drüsen lagen bei 35 der 50 Psoriasispatienten und bei keiner der Kontrollpersonen vor. &lt;b&gt;&lt;i&gt;Schlussfolgerung:&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; Unsere Studie deutet darauf hin, dass unbehandelte Psoriasis die männliche Fertilität beeinträchtigen könnte. Sie hat außerdem ergeben, dass dies in den Auswirkungen einer systemischen Inflammation auf das hormonelle Profil und die Inflammation der akzessorischen Geschlechtsdrüsen begründet sein könnte.</jats:p

    Current and future oral small molecules

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    Behandlungszentren für Folteropfer - Geschichte, Ethik und internationale Kooperation

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    1. Background and objectives: This thesis analyses the history, structure, work and collaboration of treatment centres for torture survivors. Of particular interest are the differences and similarities between organisations in host countries versus countries which deal with victims of torture and war experiences. Apart from examining the international collaboration of treatment centres and their effect on German organisations, this thesis also investigates the significance, implementation and evaluation of the Istanbul-Protocol in Germany. The Istanbul-Protocol is a field manual for the documentation and examination of torture originated in Turkey and finalised in cooperation of experts from various professional fields. While there have been implementation projects in countries with local torture problems, it is considered rather unknown in host countries. 2. Methods: Two treatment centres in Turkey and Kosovo were chosen as institutions operating in countries with local troubles concerning torture or war. The Behandlungszentrum für Folteropfer (BZFO) in Germany and the Rehabilitation and Research Centre for Torture Victims (RCT) in Denmark were chosen as examples for treatment centres in host countries. In order to analyse the history, structure and work of the treatment centres, the author used mainly literature published by the centres themselves. Referring to the Istanbul-Protocol, an empirical study with a standardised questionnaire was conducted at ten German treatment centres. The questionnaire is addressed to the staff that works on the examination of torture survivors and documentation of torture. The response rate was 64% (n=43). 3. Results: Similarities were found mainly in the structure of the treatment centres and in the development of the institutions in Turkey and Kosovo. Both the structure and the development were often influenced by political and social circumstances. Due to the lack of specialists, the analysed treatment centres in Kosovo and Turkey treat their patients predominantly on a somatic level, offer legal and especially in Kosovo social support. The institutions in Germany and Denmark work with psychotherapeutic interventions on a more frequent basis. The international collaboration and connection among the various treatment centres is very strong. Concerning the Istanbul-Protocol the study shows that 48,84% (n=21) of the people included in the study know the field manual. The protocol was used less often in practice, although it was considered an important handbook. The existing German guidelines for the examination of torture survivors and the documentation of torture are not the only relevant reasons for this development. The missing familiarity with the Istanbul-Protocol and its possibilities of implementation in host countries is also of particular significance. 4. Conclusions: Thirty years ago, treatment centres for torture survivors were almost completely unknown. Nowadays, they are part of an effective system to fight torture and other violations of human rights. The Istanbul-Protocol is an example of this effective worldwide collaboration of treatment centres. In order to introduce its applications and relevance for German organisations and other host countries, it is necessary to realise specific implementation projects. The first project with the intent to popularise the manual to experts in European countries is the so-called ART-IP project that is also supported by the EU in the „Leonardo“-Programme. This project is currently under design.1. Hintergrund und Ziele: Die vorliegende Studie beschäftigt sich mit der Geschichte, Organisation und (Zusammen-)Arbeit von Behandlungszentren für Folteropfer. Von besonderem Interesse waren hierbei die Unterschiede und Gemeinsamkeiten von Behandlungszentren in Fluchtländern und Organisationen in „Konfliktländern“ . Um die internationale Arbeit der Behandlungszentren und deren Auswirkungen auch auf Deutschland besser zu analysieren wurde eine empirische Studie zur Bekanntheit, Umsetzung und Bewertung des Istanbul-Protokolls in Deutschland durchgeführt. Das Istanbul-Protokoll ist ein Handbuch zur Dokumentation und Untersuchung von Folter, das ursprünglich in der Türkei entwickelt und schließlich im Rahmen einer weltweiten Kooperation von Experten unterschiedlicher Fachbereiche zur aktuellen Fassung ausgearbeitet wurde. Während in „Konfliktländern“ Implementierungsprojekte durchgeführt wurden, gilt es in Fluchtländern als eher unbekannt. 2. Methoden: Als Beispielzentren für Organisationen in „Konfliktländern“ wurden das Kosovo Rehabilitation Centre (KRCT) sowie die Human Rights Foundation of Turkey (HRFT) gewählt. Als Beispiele für Behandlungszentren in Flucht- und Aufnahmeländern wurden das Behandlungszentrum für Folteropfer in Berlin (BZFO) und das Rehabilitation and Research Centre for Torture Victims (RCT) in Dänemark betrachtet. Zur Analyse der Geschichte, Organisation und Arbeit der Behandlungszentren wurde hauptsächlich auf veröffentlichte Literatur und Studien der analysierten Organisationen zurückgegriffen. Die empirische Studie zur Bekanntheit, Umsetzung und Bewertung des Istanbul-Protokolls wurde mittels eines standardisierten Fragebogens durchgeführt. Es wurden die Mitarbeiter des therapeutischen Teams an zehn deutschen Behandlungszentren, die sich mit der Untersuchung von Folteropfern und Dokumentation von Folter beschäftigen, eingeschlossen. Die Rücklaufquote betrug 64% (n = 43). 3. Ergebnisse und Beobachtungen: Gemeinsamkeiten ließen sich besonders in den Bereichen Aufbau und Entwicklung, hier vor allem bei den Behandlungszentren in den Konfliktländern, beobachten. Häufig wurden diese Bereiche durch aktuelle politische und soziale Gegebenheiten beeinflusst. Besonders aufgrund des Mangels an Fachkräften im Kosovo und der Türkei arbeiten die betrachteten Institutionen in diesen Ländern auf medizinischer und psychologischer Ebene vorwiegend somatisch orientiert, juristisch und besonders im Kosovo sozial unterstützend. In den Zentren in Deutschland und Dänemark nimmt die Psychotherapie deutlich mehr Raum ein. Die internationale (Zusammen)Arbeit ist sehr weit ausgebaut, die Zentren sind weltweit vernetzt. In Bezug auf das Istanbul-Protokoll erzielte die vorliegende Studie einen Bekanntheitsgrad unter Mitarbeitern an zehn deutschen Behandlungszentren von 48,84% (n=21). Das Handbuch findet an den untersuchten Institutionen in der Praxis eher selten Verwendung. Als besonders relevante Gründe hierfür wurden die als ausreichend bewerteten deutschen Standards, aber auch eine fehlende Einarbeitung in das Protokoll sowie ungenügend Information zur Umsetzungsmöglichkeit in Fluchtländern angegeben. 4. Praktische Schlussfolgerungen: Waren Behandlungszentren für Folteropfer vor 30 Jahren noch gänzlich unbekannt, ist ihre effektive (Zusammen-)Arbeit heute Teil einer Struktur zur weltweiten Bekämpfung von Folter. Das Istanbul-Protokoll ist ein Beispiel für die wirksame Kooperation der Behandlungszentren für Folteropfer weltweit. In Deutschland und auch in anderen Aufnahmeländern wären allerdings gezielte Implementationsprogramme zu diesem Handbuch wünschenswert, um die Verwendungsmöglichkeiten des Protokolls und seine Relevanz auch in Fluchtländern bekannter zu machen. Ein erster Versuch das Manual Fachleuten in der EU einfacher zugänglich zu machen ist das sogenannte ART-IP Projekt, das von der EU im Rahmen des „Leonardo“-Programmes gefördert wird und sich derzeit im Aufbau befindet

    Chloride fluxes in lily pollen tubes: a critical reevaluation

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    Microelectrodes, made from a Cl?-selective liquid ion exchanger previously used to measure putative Cl- fluxes in Lilium longiflorum pollen tubes, were characterized. The electrodes were poorly selective, possessing only about 10-fold selectivity for Cl? over other anions tested. They had only 2.4-fold selectivity for Cl? over the anionic form of the H+ buffer, MES, indicating that the electrode can indirectly detect H+ gradients. Apparent anion influx was detected along the pollen tube shafts and at the grains while apparent anion efflux was detected near the tip of the tube. During oscillating growth, the peak of the oscillating apparent anion efflux at the tip occurred, on average, 7.9 sec after the peak of the growth oscillations. Consideration of the previously characterized H+ fluxes in lily pollen grains and tubes, as well as the poor anion selectivity of the Cl? electrodes, indicates that the putative Cl? fluxes are in fact changes in the anionic concentration of the buffer resulting from H+ gradients and not changes in Cl? concentration. The claim of a central role for Cl? in lily pollen tube growth is further undermined by the fact that these tubes grow at the same rate if the Cl? content of the growth medium is reduced to trace levels (?31 ?m), and that the grains have only small reserves of Cl?. These results lead to the conclusion that Cl? fluxes are not a significant component of pollen tube growth and Cl? itself is not required for growt
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