1,721,702 research outputs found

    Membranous septum morphology and risk of conduction abnormalities after transcatheter aortic valve implantation

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    Background: There are limited data on the association of membranous septum (MS) morphology and transcatheter heart valve (THV) implantation depth, and the development of new conduction abnormalities (CA) after transcatheter aortic valve implantation (TAVI). Aims: The aim of this study was to describe the morphology of the MS and predict the risk of new CA after TAVI based on the MS morphology and THV implantation depth. Methods: Based on preprocedural CT scans, the MS depth was measured for every 25% of the entire MS width in 272 TAVI patients without preprocedural bundle branch block (BBB) or pacemaker. Postprocedural CT scans for THV implantation depth assessment were available in 130 of these patients. Results: The MS depth was a median of 2.5 mm (IQR 1.4-3.8) deeper at the posterior edge when compared to the anterior edge of the MS. New CA developed in 7.1% of patients in whom the THV did not cross the lower MS border at its anterior edge (3.6% with new BBB and high degree CA, respectively), in 18.8% of patients (15.6% with new BBB and 3.1% with new high-degree CA) where the THV overlapped the lower MS border by &lt;2.5 mm and in 47.1% of patients (24.3% with new BBB and 22.9% with new high-degree CA) with THV overlap of the lower MS border by ≥2.5 mm. Conclusions: The difference of the MS depth and THV implantation depth measured at the anterior edge of the MS predicted new CA after TAVI.</p

    IL-1ra hemmt die IL-1-induzierte IL-6-Produktion

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    Der vaskuläre Gentransfer eröffnet neue Möglichkeiten zur Bekämpfung der koronaren Herzerkrankung. Mit dieser Methode können therapeutisch wichtige Proteine, wie IL-1ra, Vascular endothelial growth factor (VEGF) und fibroblast growth factor (FGF), überexprimiert, bzw. genetische Defekte korrigiert werden. In der vorliegenden Arbeit wurden die Genkonstrukte p-IRES-IL-1ra und p-Track-IL-1ra in Hinblick auf ihre Funktionsfähigkeit miteinander verglichen. Das bicistronische Genkonstrukt p-IRES-IL-1ra führte zu keiner Änderung in der Expression der Proteine IL-1ra und GFP. Die Transfektion von p-Track-IL-1ra hingegen hatte einen hohen Anstieg der IL-1ra- und GFP-Expression zur Folge. Es konnte gezeigt werden, dass das exprimierte IL-1ra hemmend auf die Zytokinproduktion (wie anhand der IL-6-Expression gezeigt werden konnte) wirkte. Diese Ergebnisse sprechen für die Möglichkeit einer therapeutischen, lokalen Applikation des IL-1ra zur Steigerung der IL-1ra-Konzentration in traumatisierten Gefäßen. Auch unsere Versuche am Schwein haben gezeigt, dass diese Methode zu einer Aufnahme transfizierter Zellen in die Gefäßwand führte. Weitere Versuche zum vaskulären Gentransfer und seiner Wirkungen am Menschen stehen noch aus.Vascular gene transfer unveils new therapy options against coronary heart disease: Proteins like IL-1ra, vascular endothelial growth factor (VEGF) and fibroblast growth factor (FGF) can be overexpressed, and genetic defects can be corrected. In this thesis, two gene constructs, namely p-IRES-IL-1ra and p-Track-IL-1ra, were compared concerning their functionality. The bicistronic gene construct p-IRES-IL-1ra did not alter the expression of IL-1ra and GFP. Transfection with p-Track-IL-1ra, however, induced a significant increase of IL-1ra- and GFP-expression. IL-1ra inhibited the production of cytokines (shown by means of IL-6 expression). In future, local application of IL-1ra could be used to enhance the IL-1-ra-concentration in traumatized vessels. Moreover, our experiments with pigs found evidence for an up-take of transfected cells in the vessel wall. Further experiments with vascular gene transfer in man are needed

    Klinische Langzeitergebnisse nach perkutaner koronarer Intervention (PCI) von ungeschützten koronaren Hauptstammstenosen mit medikamentenbeschichteten Stents (DES) in Abhängigkeit von 6- versus 12-monatiger Dauer der dualen antithrombozytären Therapie

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    Die Revaskularisation von koronaren Hauptstammstenosen mittels perkutaner koronarer Intervention (PCI) gewinnt, nicht zuletzt vor dem Hintergrund einer steigenden Lebenserwartung, zunehmend an Bedeutung. Postprozedural gilt dabei eine duale Thrombozytenaggregationshemmung (DAPT) mit Acetylsalicylsäure und einem P2Y12- Rezeptor-Antagonisten für 6 Monate als Standard-Therapie, um das Auftreten von ischämischen Komplikationen wie Stentthrombosen zu verhindern. Die Hauptstamm-PCI ist jedoch ein Hochrisikoeingriff und meist technisch komplex. Aus diesem Grund wird die DAPT häufig auf ≥12 Monate verlängert. Die Datenlage hierfür ist jedoch spärlich. Ziel der Studie war es deshalb zu prüfen, ob eine Verlängerung der DAPT über die üblichen 6 Monate hinaus in einem Kollektiv von Patienten mit Hauptstamm-PCI von Vorteil war. In die vorliegende retrospektive Kohortenstudie wurden 984 Patienten eingeschlossen, die im Zeitraum Januar 2004 bis März 2017 eine PCI mit Drug-Eluting Stent(s) einer Stenose des ungeschützten koronaren Hauptstammes erhielten. Die Auswertung der nachfolgenden klinischen Ereignisse erfolgte in Abhängigkeit von einer 6- versus 12-monatigen Dauer der DAPT (6 Mo. DAPT Gruppe vs. 12 Mo. DAPT Gruppe). Primärer Endpunkt war die Inzidenz von Major Adverse Cardiac Events (MACE), einer Kombination aus Tod jeglicher Ursache, Myokardinfarkt und Re-Intervention. Um für Unterschiede in den Basischarakteristika zu adjustieren, wurden die Daten mit Inverse probability of treatment weighting (IPTW) analysiert. Im 1-Jahresverlauf lag die beobachtete Inzidenz von MACE in der 6 Mo. DAPT Gruppe bei 15,2% und bei 16,3% in der 12 Mo. DAPT Gruppe (p = 0,674). Für die beiden Zeitabschnitte mit gleicher beziehungsweise unterschiedlicher antithrombozytärer Therapie ergaben sich ebenfalls keine signifikanten Unterschiede zwischen 6 Mo. DAPT und 12 Mo. DAPT (7,4% versus 7,5% [p = 0,999] für Monate 1 bis 6 und 8,4% versus 9,6% [p = 0,565] für Monate 7 bis 12). In der IPTW Analyse fanden sich sowohl für den 1-Jahresverlauf als auch für die beiden Zeitabschnitte ebenfalls keine signifikanten Unterschiede in der Inzidenz von MACE oder den einzelnen Komponenten dieses Endpunktes. Die Inzidenz schwerer [bzw. mäßiger] Blutungen nach der Thrombolysis in Myocardial Infarction (TIMI)-Klassifikation unterschied sich nicht signifikant (p = 0,209 [p = 0,411]) zwischen den beiden Gruppen und lag bei 2,4% [3,2%] in der 6 Mo. DAPT Gruppe und bei 1,3% [4,5%] in der 12 Mo. DAPT Gruppe. Zusammenfassend zeigt die vorliegende retrospektive Kohortenstudie keinen Nutzen einer Verlängerung der DAPT von 6 auf 12 Monate nach PCI einer koronaren Hauptstammstenose

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    SOURCE 3: 1-year outcomes post-transcatheter aortic valve implantation using the latest generation of the balloon-expandable transcatheter heart valve

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    AIMS: Transcatheter aortic valve implantation (TAVI) has developed from a procedure for patients with aortic stenosis inoperable or high risk for surgery, into a treatment option even for intermediate risk elderly patients. This development has been facilitated by the clinical learning curve and constant improvements of transcatheter heart valves used. We present total 1-year results of SOURCE 3, the European post-approval multicentre registry of the latest generation balloon expandable SAPIEN 3TM (Edwards Lifesciences, Irvine, CA, USA). METHODS AND RESULTS: Participating centres have submitted their consecutive experience with the SAPIEN 3, dependent on patients consent. Data were prospectively collected and all end point-related outcomes adjudicated according to VARC-2 definitions by an independent committee. Between July 2014 and October 2015, in total 1946 patients (mean age 81.6 ± 6.7 years, 52% male) were enrolled in 80 centres from 10 European countries. At 1 year, all-cause mortality was 12.6%, cardiovascular mortality 8.0%, stroke 3.1%, disabling stroke 1.4%, and rate of new pacemakers 13.2%. Causes of death were 62.0% cardiovascular and 38.0% non-cardiovascular, with heart failure (13.4%) and pulmonary complications (12.7%) being the main reasons for fatal outcomes. Multivariable analysis identified New York Heart Association Class IV and renal insufficiency as predictors of mortality, while higher BMI's improved survival. Severe (zero) and moderate paravalvular leakage (2.6%) was rare at 1 year. CONCLUSION: In SOURCE 3, we observe a low complication rate and mortality at 1 year. Given the low incidence of higher degree paravalvular leakages, this variable did no longer affect outcome. Clinicaltrial.gov number: NCT02698956

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship
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