1,720,983 research outputs found

    Evaluation der unreifen Thrombozyten: Vorhersagekraft für die Regeneration der Thrombozyten nach intensiver Chemotherapie und/oder Stammzelltransplantation

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    Abstract Objectives: Looking for new strategies for transfusions of platelet concentrates during thrombocytopenia there have been reports that immature platelets may indicate imminent platelet recovery. The aim is to withhold unnecessary transfusions for patients undergoing intensive chemotherapy and/ or haematopoietic stem cell transplantation. The objective of our prospective study was to test immature platelets as measured by two haematology analysers to predict platelet recovery. Design and Methods: This study monitored 51 courses of severe thrombocytopenia after chemotherapy in 35 adult haematology/oncology patients starting at a platelet count <70 x 109/L until discharge from hospital. Immature platelets as measured by immature platelet fraction, IPF (Sysmex XE-5000) and rPT (Abbott CD-Sapphire), as well as reticulocyte (RET) and leucocyte (WBC) count were evaluated regarding their usefulness to predict platelet recovery. Furthermore, we assesed the influence of platelet concentrate transfusions upon IPF and rPT. Observation and Results: With beginning of thrombocytopenia, most patients demonstrated elevated IPF% (median 8.6%) and rPT% (median 6.8%). These elevated values significantly dropped after transfusions of platelet concentrates. Platelet concentrate transfusions led to a decrease of IPF an rPT to values of healthy people. IPF and rPT values during nadir and at imminent platelet recovery were largely overlapping. Receiver operating characteristics analysis (ROC) demonstrated poor predictive power regarding the imminent platelet recovery. RET increased on the day of the imminent platelet recovery. WBC increased before the imminent platelet recovery, but showed a poor predicitve power regarding it. We could not establish a reasonable cut-off to prospectively predict imminent platelet recovery for either of the parameters investigated. Conclusion: In patients with severe thrombocytopenia following intensive chemotherapy and/ or haematopoietic stem cell transplantation all of the investigated parameters lack predictive power regarding imminent platelet recovery. Furthermore, transfusions of platelet concentrates influence the measurments of IPF and rPT and decreases them to values of healthy patients. Decisions regarding prophylactic platelet concentrate transfusions should not be based on these parameters.Zusammenfassung Hintergrund und Ziele Auf der Suche nach neuen Transfusionsregimes bei Thrombozytopenie bei hämato-onkologischen Patienten, gab es Versuche die Thrombozytenregeneration mittels retikulierten Thrombozyten vorherzusagen. Die Zahl der Transfusionen von Thrombozytenkonzentraten soll dadurch verringert und unnötige Transfusionen vermieden werden. Ziel unserer prospektiven Studie war es, zu evaluieren, inwiefern retikulierte Thrombozyten und weitere Standardparameter die Regeneration der Thrombozyten nach o.g. Therapien vorhersagen. Material und Methoden In dieser Studie wurden 51 Chemotherapie-Zyklen von 35 erwachsenen Hämato-Onkologie Patienten eingeschlossen. Während der Zyklen Hochdosis-Chemotherapie und/oder Stammzelltransplantation kam es zu schweren Thrombozytopenien. Beginn der Messungen war bei <70 x109/L Thrombozyten bis zur Entlassung der Patienten. Die unreifen Thrombozyten wurden an zwei vollautomatischen Hämatologie Analysesystemen gemessen, dem Sysmex XE 5000 (IPF) und dem Abbott CD-Saphire (rPT). Ebenso wurden die Retikulozyten und Leukozyten hinsichtlich ihrer Möglichkeit zur Vorhersage der Thrombozytregeneration untersucht. Zusätzlich wurde der Einfluss von Transfusionen von Thrombozytenkonzentraten auf IPF und rPT untersucht. Ergebnisse Mit Beginn der Thrombozytopenie konnten bei den meisten Patienten erhöhte IPF% (median 8.6%) und rPT % (median 6.8%) Werte gemessen werden. Nach Gabe von Thrombozytenkonzentraten zeigte sich ein deutlicher Abfall beider Parameter, auf Werte gesunder Menschen. IPF und rPT zeigten während des Nadirs und der Thrombozytregeneration größtenteils überlappende Werte. Wir konnten keinen sinnvollen Grenzwert zur Vorhersage der Thrombozytenregeneration festlegen. Retikulozyten zeigten einen Anstieg am Tag der Thrombozytenregeneration, jedoch nicht zuvor. Leukozyten zeigten bereits zuvor einen Anstieg, Receiver – Operating - Charasteristics (ROC) Analysen zeigten jedoch nur eine geringe prädiktive Vorhersagekraft. Diskussion In Zusammenschau aller Befunde konnte kein, für den klinischen Alltag anwendbarer, Parameter zur Vorhersage der Thrombozytenregeneration gefunden werden. IPF und rPT, Retikulozyten und Leukozyten Messungen ermöglichen keine ausreichende Aussage bezüglich der Thrombozytenregeneration bei Patienten mit Thrombozytopenie nach Hochdosis-Chemotherapie und/oder Stammzelltransplantation. Daher sollten diese Werte nicht zur Entscheidung bezüglich Transfusionen von Thrombozytenkonzentraten beitragen

    Neoadjuvante Radiochemotherapie und Hyperthermie zur Behandlung von intermediate- und high-grade Weichteilsarkomen der Extremitäten, des Körperstamms und des Retroperitoneums

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    Einführung Neoadjuvante Chemotherapie und Strahlentherapie werden im Management von Weichgewebssarkomen (STS) noch immer sequenziell, mit oder ohne Hyperthermie, appliziert. Eine konkomitante Anwendung von Chemo-, Strahlen- und Thermotherapie kann synergistische Effekte erzeugen und chemotherapie-freie Intervalle verkürzen. Die wenigen, verfügbaren Studien suggerieren, dass konkomitante Radiochemotherapie (CRT) bessere lokale Kontrollraten erzeugt. Daten zur Wirksamkeit und der Toxizität der Hinzunahme von Hyperthermie zur CRT (CRTH) sind rar. Retroperitoneale Sarkome (RPS) sind mit schlechten lokalen und intraabdominellen Kontrollraten assoziiert. Es gibt für diese Entitäten kaum Daten zum Vorteil einer präoperativen Strahlen- oder Chemotherapie. Materialien und Methoden Eine Kohorte von 101 Patienten mit einem STS der Extremitäten und des Rumpfes, die eine CRT (n=33) oder CRTH (n=68) vor Resektion eines makroskopischen Tumors oder einer Re Resektion nach nicht-onkologischer Resektion (sogenannte „whoops procedure“) erhielten, wurden in eine retrospektive Studie eingeschlossen. Die CRT bestand aus zwei Zyklen Doxorubicin und Ifosfamid in Kombination mit Strahlentherapiedosen bis 60 Gy. Hyperthermie wurde in zwei Sitzungen pro Woche appliziert. In einer weiteren Analyse wurden 27 Patienten mit intermediate- oder high-grade Sarkomen des Retroperitoneums analysiert, die eine neoadjuvante Therapie bestehend aus einer Strahlentherapie bis 50 Gy und zwei Zyklen Chemotherapie (Doxorubicin und Ifosfamid) erhielten. In zwei Fällen wurde Doxorubicin allein appliziert, in einem Fall Ifosfamid allein. 15 Patienten (56%) erhielten zusätzlich eine tiefe, regionale Hyperthermie. Ergebnisse Alle Patienten mit einem Sarkom der Extremitäten und des Rumpfes erhielten eine minimale Dosis von 50 Gy. Die medianen Dosen von Ifosfamid und Doxorubicin waren zwischen den Gruppen aus CRT und CRTH vergleichbar. Die mediane Anzahl an Hyperthermiesitzungen war sieben Applikationen. Es traten keine Unterschiede bei akuten Toxizitätsreaktionen auf. Nennenswerte Wundkomplikationen wurden in 15% (CRT) und 25% (CRTH) (p=0.19) beobachtet. Bei Patienten mit einem makroskopischen Tumor zeigte die Hinzunahme der Hyperthermie eine Tendenz zur verbesserten Remission: Regressionsraten von >90% traten in 21/48 (CRTH) vs. 4/18 (CRT) Fällen auf (p=0.197). Das mediane, postoperative Follow-up waren 72 Monate. Die 6-Jahres lokalen Kontrollraten und Allgemeinüberlebensraten für CRTH vs. CRT allein zeigten sich mit 85% vs. 78% (p=0.938) und 79% vs. 71% (p=0.215) 3 ähnlich. In der Analyse der RPS war das mediane Follow-up 53 Monate. 92% der Patienten erhielten zwei Zyklen an Chemotherapie und 92% erhielten eine Resektion. Nach 5 und 10 Jahren zeigten sich intraabdominelle Tumorkontrollraten von 74,6% und 66.3%, Fernmetastasen freies Überleben von 67,2% und 59,7% sowie das Gesamtüberleben von 60,3% und 60,3%. Ausgeprägte Toxizität (CTC Grad III und IV) waren Leukopenie (85%), Thrombozytopenie (33%) und Anämie (11%). Es gab keine behandlungsassoziierten Todesfälle. Zusammenfassung Beide neoadjuvante Therapieformen, CRT und CRTH, für intermediate- und high-grade Sarkome der Extremitäten, Rumpf und Retroperitoneum wurden mit einer erwarteten Rate an Wundkomplikationen gut vertragen. Es konnten hohe lokale Kontrollraten erreicht werden. Die Ergebnisse suggerieren, dass eine Hinzunahme der Hyperthermie das Ansprechen des Tumors verbessert

    Einfluss verschiedener Erythrozyten-Lysereagenzien auf die durchflusszytometrische Quantifizierung von Leukozytensubpopulationen verglichen mit einem „No-Lyse-No-Wash“-Protokoll

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    Introduction: Standard protocols in flow cytometry (FCM) require lysis of erythrocytes, which may induce an unwanted loss of leukocytes as bystander effect. Methods: In the present study, we investigated the influence of 6 laboratory protocols using 4 different lysing reagents, FACS® Lysing Solution (FacsL), QUICKLYSIS® (QuickL), IOTest® 3 Lysing Solution (NH4Cl), VersaLyse® (VersaL), and VersaLyse® with added fixative (VersaFix) on the relative quantity of leukocyte subsets identified by CD3, CD4, CD8, CD19, CD14, CD16, CD56 and CD45, applying a no-lyse-no-wash (NoL) protocol as reference. In addition, we compared the efficiency of red blood cell (RBC) lysis. Results: Peripheral blood samples from 52 individuals were analyzed. NoL was suitable as reference method, but led to less clear-cut gating of lymphocyte and monocyte populations due to a wider distribution of light scatter. Best completeness of RBC lysis with remaining erythrocytes below 10% was achieved using NH4Cl and VersaL. We observed a loss of 11% monocytes after QuickL. Lymphocyte counts were 19% lower after FacsL. Cell subsets within the lymphocyte compartment were rather similar between the different methods with the exception of lower B-cell counts (-8%) and higher NK-cell counts (+11%) after FacsL. NH4Cl and VersaL were in good accordance with the NoL method and also with the mean values of all methods. Conclusion: Our data show that the lysing reagents tested lead to specific deviations in the quantitation of leukocyte subsets and show different efficiency of erythrocyte lysis.Hintergrund: Für die quantitative Leukozytenanalyse mittels Durchflusszytometer, müssen Erythrozyten aus dem Probengut mittels Lyseverfahren entfernt werden. Als unerwünschter Nebeneffekt führt die Erythrozytenlyse möglicherweise auch zum unkontrollierten Zellverlust der Leukozyten. Ziel der vorliegenden Forschungsarbeit war es, die Vollständigkeit der Erythrozytenlyse sowie die Effekte unterschiedlicher Lysereagenzien auf die Leukozytenhauptpopulationen sowie Lymphozytensubpopulationen systematisch zu untersuchen. Methoden: Wir analysierten den Einfluss von vier verschiedenen Lysereagenzien mit insgesamt 6 verschiedenen Laborprotokollen. Im Vergleich zu früheren Studien untersuchten wir mehr Leukozytensubpopulationen und verwendeten Antikörper gegen die folgenden Oberflächenantigene: CD3, CD4, CD8, CD19, CD14, CD16, CD45 und CD56. Wir untersuchten, ob die einzelnen Subpopulationen auch unterschiedliche Empfindlichkeiten gegenüber den verwendeten Lysereagenzien zeigen und ob der Verzicht auf Erythrozytenlyse eine praktikable Alternative darstellt. Ergebnisse: Die besten Ergebnisse im Hinblick auf Vollständigkeit der Erythrozytenlyse lieferten die Reagenzien NH4Cl und VersaL. Bei beiden Verfahren lagen die verbliebenen Erythrozyten bei unter 10%. QuickL führte zu einem Monozytenverlust von 11%. Lymphozytenzahlen zeigten sogar einen Verlust von 19% nach FacsL. Innerhalb der untersuchten Lymphozytensubpopulationen zeigten die verwendeten Reagenzien ähnliche Ergebnisse. Eine Ausnahme konnten wir nach Verwendung von FacsL für die B-Zell-Zahlen (- 8%) sowie die NK-Zellen (+11%) feststellen. NH4Cl und VersaL zeigten hohe Übereinstimmung mit den unlysierten Proben sowie auch mit den Mittelwerten aller verwendeten Methoden. Die unlysierten Proben führten aufgrund veränderter Streulichteigenschaften zu erschwertem Abgrenzen der Zellpopulationen. Schlussfolgerung: Wir konnten zeigen, dass die verwendeten Lysereagenzien zu reproduzierbaren mäßigen Unterschieden in der Quantifizierung der Leukozytensubpopulationen führen und sich in ihrer Lyseeffizienz unterscheiden. Die unlysierte Methode kann als Referenz der quantitativen Zellanalyse verwendet werden, ist jedoch aufgrund langer Messzeiten für den Klinikalltag schlechter geeignet und kann zudem nicht für Messungen verwendet werden, die auf Streulichteigenschaften zur Abgrenzung der Populationen angewiesen sind

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

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    koamabayili/VECTRON-author-checklist: VECTRON author checklist

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    We have done our best to complete the author checklist relating to the use of animals in the hut study. Note that the objective for the hut study was to evaluate the IRS treatment applications for residual efficacy against Anopheles mosquitoes, including the local An. coluzzii mosquito population. Cows were only used to attract mosquitoes into the huts and no tests were carried out directly on the cows. The author checklist is intended for use with studies where experiments are carried out on animals, which is why we have had such difficulty in completing this for the hut study, as many of the questions do not relate to how the cows were used
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