1,721,120 research outputs found
Einfluss geschlechtsspezifischer Grenzwerte für den Biomarker Troponin T in der Risikostratifizierung des akuten Koronarsyndroms
Der akute Myokardinfarkt (AMI) ist einer der häufigsten Todesursachen in der westlichen Welt. Die biochemischen Blutmarker Troponin T (cTnT) und Troponin I (cTnI) dienen neben der Diagnose auch der Risikostratifizierung eines AMI. Aufgrund der Zulassung der hoch sensitiven (hs-) cTnT Tests im Januar 2017 durch die FDA in den USA werden in dieser Dissertation folgende Fragestellungen auf ihre Stichhaltigkeit überprüft: 1) Der hs-cTnT Test der 5. Generation wird mit dem cTnT-Test der 4. Generation im Kontext der Risikostratifizierung verglichen. 2) Der Grenzwert von 19 ng/L wird mit dem Grenzwert von 14 ng/l im Kontext der Risikostratifizierung des hs-cTnT-Tests der 5. Generation verglichen. 3) Der geschlechtsunabhängige Grenzwert (14 ng/L) wird mit dem geschlechtsspezifischen Grenzwerten (♂ 22 ng/L; ♀ 14 ng/L) im Kontext der Risikostratifizierung des hs-cTnT-Tests der 5. Generation verglichen. Blutproben von 1023 Patienten (30,4 % weiblich) wurden mit dem hs-cTnT Test und der älteren Testgeneration untersucht. Mit 67 % arterieller Hypertonie, 42 % Hyperlipidämie, 22 % Diabetes waren die Risikofaktoren der untersuchten Kohorte mit anderen Kohorten vergleichbar. Der kombinierte Endpunkt im Beobachtungszeitraum von 6 Monaten war der Tod oder nicht tödliche AMI. 81 Ereignisse (72 Tode/9 AMI) konnten innerhalb von 183,7 ± 46,9 Tagen beobachtet werden. Bei einem Grenzwert von 14 ng/L zeigt sich eine Hazard Ratio von 4,90 (95 % Konfidenzintervall 1,55-15,53, P=0,007), bei einem Grenzwert von 19 ng/L zeigt sich eine HR von 4,55 (95 % Konfidenzintervall 1,64-12,24, P=0,003) beim geschlechtsspezifischen Grenzwert (♂ 22ng/L; ♀ 14ng/L) zeigt sich eine HR von 3,55 (95 % Konfidenzintervall 1,44-8,78, P=0,007). Der internationale Grenzwert identifiziert 15, der US einheitliche Grenzwert 14 und der US geschlechtsspezifische Grenzwert 13 mehr Patienten mit dem hoch sensitiven Test im Vergleich zum Test der älteren Generation. Das hier verwendete Patientenkollektiv ist eine Hochrisikogruppe. Die Ergebnisse unserer Untersuchung sind nicht ohne Einschränkungen auf eine US-amerikanischen Kohorte zu übertragen, da es Unterschiede der Patienten einer deutschen und US-amerikanischen Notaufnahme gibt. Abschließend lässt sich sagen, dass der hs-cTnT Test der jüngsten Generation genauere prognostische Aussagen der AMI Risikostratifizierung erzielt im Gegensatz zu der älteren Version. US geschlechtsspezifische Grenzwerte sind mit denen der geschlechtsunabhängigen Grenzwerte vergleichbar, mit Tendenz zum niedrigeren Wert
Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis
The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation
counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings
are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that
only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into
account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed
Variations on the Author
“Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship
Challenges in developing and validating machine learning models for TAVI mortality risk prediction: reply
Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis
We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis
Development and validation of explainable machine learning models for risk of mortality in transcatheter aortic valve implantation: TAVI risk machine scores
Abstract Aims Identification of high-risk patients and individualized decision support based on objective criteria for rapid discharge after transcatheter aortic valve implantation (TAVI) are key requirements in the context of contemporary TAVI treatment. This study aimed to predict 30-day mortality following TAVI based on machine learning (ML) using data from the German Aortic Valve Registry. Methods and results Mortality risk was determined using a random forest ML model that was condensed in the newly developed TAVI Risk Machine (TRIM) scores, designed to represent clinically meaningful risk modelling before (TRIMpre) and in particular after (TRIMpost) TAVI. Algorithm was trained and cross-validated on data of 22 283 patients (729 died within 30 days post-TAVI) and generalisation was examined on data of 5864 patients (146 died). TRIMpost demonstrated significantly better performance than traditional scores [C-statistics value, 0.79; 95% confidence interval (CI)] [0.74; 0.83] compared to Society of Thoracic Surgeons (STS) with C-statistics value 0.69; 95%-CI [0.65; 0.74]). An abridged (aTRIMpost) score comprising 25 features (calculated using a web interface) exhibited significantly higher performance than traditional scores (C-statistics value, 0.74; 95%-CI [0.70; 0.78]). Validation on external data of 6693 patients (205 died within 30 days post-TAVI) of the Swiss TAVI Registry confirmed significantly better performance for the TRIMpost (C-statistics value 0.75, 95%-CI [0.72; 0.79]) compared to STS (C-statistics value 0.67, CI [0.63; 0.70]). Conclusion TRIM scores demonstrate good performance for risk estimation before and after TAVI. Together with clinical judgement, they may support standardised and objective decision-making before and after TAVI
Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts
We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued
use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation
counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more
sophisticated methods
Einfluss von Angiotensin II und Endothelin-1 auf die Kontraktilität isolierter Kardiomyozyten aus gesundem und terminal insuffizientem Myokard
In der Pathogenese der Herzinsuffizienz spielt die Überaktivierung neurohumeraler Systeme eine entscheidende Rolle. Hemmstoffe dieser Systeme sind in den Therapieschemata der Herzinsuffizienz enthalten oder stehen in klinischer Erprobung (ETA-Rezeptorenblocker). Die vorliegende Arbeit untersuchte den Einflussvon Angiotensin II und Endothelin-1 auf die Kontraktilität isolierter Myozyten aus Vorhof- sowie gesundem und terminal insuffizientem Ventrikelmyokard. Darüber hinaus sollte die intrazelluläre Signaltransduktion aufgeklärt werden.
Um die Signaltransduktion des inotropen Effekts von ET-1 an isolierten Myozyten aus Vorhofgewebe zu untersuchen, wurden die Zellen mit Amilorid oder H7 präinkubiert. Amilorid wirkt in hoher Dosierung als Hemmstoff des Na+/H+-Austauschers (NHE), H7 ist ein spezifischer Hemmstoff der Proteinkinase C (PKC). Es zeigte sich, dass die ET-1-Wirkung am Vorhof PKC-vermittelt ist, jedoch unabhängig von einer Aktivierung des NHE ist. Die Ang II-Wirkung an Vorhofzellen konnte ebenfalls durch eine Hemmung der PKC blockiert werden. An Zellen aus gesundem linksventrikulären Myokard zeigte ET-1 einen starken inotropen Effekt. Dieser Effekt war an Zellen aus terminal insuffizienten Herzen abgeschwächt. Extrazelluläre Azidose konnte die positiv inotrope Wirkung von ET-1 potenzieren. Ang II hatte an linksventrikulären Myozyten weder bei physiologischem, noch bei abgesenktem extrazellulären pH-Wert positiv inotrope Wirkungen. An ventrikulären Myozyten zeigte sich, dass weder die PKC-Hemmung noch die Ausschaltung des NHE den Endothelineffekt vollständig unterbinden konnten. Es kann geschlossen werden, dass die Wirkung teilweise PKC-vermittelt ist, aber weitere second-messenger-Systeme wie die Extracellular Regulated Kinase (ERK) oder die Mitogen Activated Protein Kinase (MAPK) nötig sind, um den ET-1-Effekt auszulösen. Darüber hinaus scheint eine durch Proteinkinasen vermittelte Phosphorylierung intrazellulärer Funktionsproteine eine Rolle zu spielen.
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