1,721,039 research outputs found

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Mapping the Risk of Soil-Transmitted Helminthic Infections in the Philippines.

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    BACKGROUND: In order to increase the efficient allocation of soil-transmitted helminth (STH) disease control resources in the Philippines, we aimed to describe for the first time the spatial variation in the prevalence of A. lumbricoides, T. trichiura and hookworm across the country, quantify the association between the physical environment and spatial variation of STH infection and develop predictive risk maps for each infection. METHODOLOGY/PRINCIPAL FINDINGS: Data on STH infection from 35,573 individuals across the country were geolocated at the barangay level and included in the analysis. The analysis was stratified geographically in two major regions: 1) Luzon and the Visayas and 2) Mindanao. Bayesian geostatistical models of STH prevalence were developed, including age and sex of individuals and environmental variables (rainfall, land surface temperature and distance to inland water bodies) as predictors, and diagnostic uncertainty was incorporated. The role of environmental variables was different between regions of the Philippines. This analysis revealed that while A. lumbricoides and T. trichiura infections were widespread and highly endemic, hookworm infections were more circumscribed to smaller foci in the Visayas and Mindanao. CONCLUSIONS/SIGNIFICANCE: This analysis revealed significant spatial variation in STH infection prevalence within provinces of the Philippines. This suggests that a spatially targeted approach to STH interventions, including mass drug administration, is warranted. When financially possible, additional STH surveys should be prioritized to high-risk areas identified by our study in Luzon

    Need for a paradigm shift in soil-transmitted helminthiasis control: Targeting the right people, in the right place, and with the right drug(s).

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    Background “The worst form of inequality is to try to make unequal things equal”—Aristotle Soil-transmitted helminthiasis (STH) is caused by intestinal parasites that require an obligate development period in the soil [1,2], predominantly roundworm (Ascarislumbricoides), whipworm (Trichuris trichiura), and hookworms (Ancylostoma duodenale and Necator americanus), with the recent addition of threadworm (Strongyloidesstercoralis). Historically, these parasites have been among the most common infections in humans, disproportionately affecting the world’s most disadvantaged and marginalized people. The current approach to STH control and elimination as a public health problem is population-based, eschews adequate monitoring, assumes unlimited donated drugs which are not optimal against all STH species, and accepts massive programmatic inefficiencies. Hence, a new paradigm is needed. The burden of infection and morbidity due to these parasitic worms is rapidly declining, likely due to social and economic development and improvements in hygiene and living conditions, as well as the widespread distribution of donated or procured anthelmintic drugs. Despite this progress, there have been few changes in the structure of the global control program. The World Health Organization (WHO), which coordinates drug donations, reports that between 2010 and 2020, over 9 billion tablets were donated and distributed through STH-specific school-based programming, or to entire communities as part of the lymphatic filariasis (LF) elimination program [3]. In addition to the distributions reported by WHO, numerous other organizations, including UNICEF, have procured and distributed billions more deworming tablets. Collectively, there has been over a decade of extensive and continuous not all). The individual and population burden is unequal between localities, driven by the epidemiology of the disease. With the exception ofS.stercoralis [4], soil-transmitted helminths do not multiply in the human host. As such, each adult parasitic worm is the result of an infection, meaning that prevalence, intensity of infection, and morbidity can be considered separate indicators. A single infection event does not lead to high worm burden or morbidity. Light infections may go unnoticed or cause mild symptoms, while tens or hundreds of worms (moderate-to-heavy intensity (MHI) infections) are associated with symptomatic disease. Heavy infections can result in intestinal obstruction (A.lumbricoides), rectal prolapse (T.trichiura), and pronounced anemia (hookworm) [5,6]. Between 2000 and 2019, disability-adjusted life years (DALYs) lost due to STH was reduced by 53%, from over 4.0 million to 1.9 million [7]. MHI infections are no longer ubiquitous in at-risk countries, and morbidity attributable to STH is becoming both less frequent and more focal [8,9]. Six ambitious targets and milestones were laid out in WHO’s 2030 Targets for Soil-Transmitted Helminthiases Control Programmes document (Table 1) [10]. To reach these goals, a new, targeted equity-based approach to deworming is required based on the relevant public health burden, historical drug access, and associated environmental and behavioral risk factors. WHO has shifted routine monitoring and reporting from an output indicator (i.e., coverage of deworming in the target populations) to add outcome and impact measures (i.e., prevalence of any infection and MHI infection). It is argued that this shift will allow programming to be delivered and measured against current epidemiology, not just population size. In many settings, all eligible residents in endemic countries may no longer warrant equal treatment based on current WHO guidelines. Populations in areas with high annual deworming coverage and good socioeconomic development need less treatment overall as compared to populations that have not had good coverage or those that remain impoverished. To maximize reductions in residual morbidity, programs should identify populations at highest risk of MHI infections and focus activities on those groups. This will involve the generation of reliable data and the redistribution of medicines and other resources based on need. This would be an equity-based approach compared to the current equality approach

    Complexities and perplexities: a critical appraisal of the evidence for soil-transmitted helminth infection-related morbidity

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    Background: Soil-transmitted helminths (STH) have acute and chronic manifestations, and can result in lifetime morbidity. Disease burden is difficult to quantify, yet quantitative evidence is required to justify large-scale deworming programmes. A recent Cochrane systematic review, which influences Global Burden of Disease (GBD) estimates for STH, has again called into question the evidence for deworming benefit on morbidity due to STH. In this narrative review, we investigate in detail what the shortfalls in evidence are. Methodology/Principal Findings: We systematically reviewed recent literature that used direct measures to investigate morbidity from STH and we critically appraised systematic reviews, particularly the most recent Cochrane systematic review investigating deworming impact on morbidity. We included six systematic reviews and meta-analyses, 36 literature reviews, 44 experimental or observational studies, and five case series. We highlight where evidence is insufficient and where research needs to be directed to strengthen morbidity evidence, ideally to prove benefits of deworming. Conclusions/Significance: Overall, the Cochrane systematic review and recent studies indicate major shortfalls in evidence for direct morbidity. However, it is questionable whether the systematic review methodology should be applied to STH due to heterogeneity of the prevalence of different species in each setting. Urgent investment in studies powered to detect direct morbidity effects due to STH is required

    Real-time PCR demonstrates high prevalence of Schistosoma japonicum in the Philippines: implications for surveillance and control

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    The Philippines has a population of approximately 103 million people, of which 6.7 million live in schistosomiasis-endemic areas with 1.8 million people being at risk of infection with Schistosoma japonicum. Although the country-wide prevalence of schistosomiasis japonica in the Philippines is relatively low, the prevalence of schistosomiasis can be high, approaching 65% in some endemic areas. Of the currently available microscopy-based diagnostic techniques for detecting schistosome infections in the Philippines and elsewhere, most exhibit varying diagnostic performances, with the Kato-Katz (KK) method having particularly poor sensitivity for detecting low intensity infections. This suggests that the actual prevalence of schistosomiasis japonica may be much higher than previous reports have indicated. Six barangay (villages) were selected to determine the prevalence of S. japonicum in humans in the municipality of Palapag, Northern Samar. Fecal samples were collected from 560 humans and examined by the KK method and a validated real-time PCR (qPCR) assay. A high S. japonicum prevalence (90.2%) was revealed using qPCR whereas the KK method indicated a lower prevalence (22.9%). The geometric mean eggs per gram (GMEPG) determined by the qPCR was 36.5 and 11.5 by the KK. These results, particularly those obtained by the qPCR, indicate that the prevalence of schistosomiasis in this region of the Philippines is much higher than historically reported. Despite being more expensive, qPCR can complement the KK procedure, particularly for surveillance and monitoring of areas where extensive schistosomiasis control has led to low prevalence and intensity infections and where schistosomiasis elimination is on the horizon, as for example in southern China

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Diagnosis, epidemiology and control of soil-transmitted helminth infection in Zanzibar, Tanzania

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    Hintergrund: Durch Bodenkontakt übertragene parasitische Würmer infizieren vor allem arme Bevölkerungsgruppen in tropischen und subtropischen Ländern, die einen geringen hygienischen Standard haben. Intestinale Würmer werden übertragen indem Fäkalien, die Wurmeier enthalten, in den Boden gelangen und von dort an Nahrung oder Händen klebend in den Mund geraten und geschluckt werden. Bei manchen Wurmarten können auch die in der Erde lebenden Larven in die menschliche Haut eindringen und von dort in den Körper und Darm wandern. Die globale Belastung, die durch die intestinalen Würmer verursacht wird, wird auf 39 Millionen jährlich verlorene disability adjusted life years (DALYs) geschätzt. Kinder und schwangere Frauen haben das höchste Erkrankungsrisiko. Die Weltgesundheitsorganisation (WHO) vertritt die Strategie einer breiten und wiederholten Entwurmung von Schulkindern zur Bekämpfung der von intestinalen Wurminfektionen verursachten Erkrankungen. Die Weltgesundheitsversammlung setzte im Mai 2001 zum Ziel, dass eine flächendeckende Entwurmung von mindestens 75% aller Schulkinder, die ein Infektionsrisiko haben, bis im Jahr 2010 erreicht werden soll. In Sansibar, Tansania, wurden durch Bodenkontakt übertragene intestinale Würmer bereits in den 90er Jahren als Gesundheitsproblem erkannt, weil 85% der untersuchten Bevölkerung mit mindestens einer Art, Ascaris lumbricoides, Hakenwurm (Ancylostoma duodenale und Necator americanus) und Trichuris trichiura, infiziert war. Infektionen mit Strongyloides stercoralis, der am wenigsten Beachtung findenden Art der intestinalen Würmer, traten bei 40% der untersuchten Schulkinder aus dem ländlichen Sansibar auf. In Sansibar wurden 1994 und 2001 nationale Wurmkontrollprogramme vom Gesundheitsministerium etabliert. Seither werden Schulkindern und andere Risikogruppen jährlich entwurmt. Dabei wurde eine Behandlungsdichte von 80% erreicht. Ziel: Das allumfassende Ziel dieser Dissertation war die Vertiefung unseres Verständnisses der Epidemiologie und Kontrolle von durch Bodenkontakt übertragene Wurminfektionen in Sansibar. Die drei folgenden bestimmten Ziele sollten untersucht werden. Erstens sollten unterschiedliche diagnostische Methoden für die Diagnose von intestinalen Wurminfektionen verglichen und evaluiert werden. Zweitens sollten die Epidemiologie und Risikofaktoren für durch Bodenkontakt übertragene Würmer, einschließlich S. stercoralis, in Gebieten von Unguja, Sansibar, die sich in ihrer Umwelt und ihrem Sozioökonomischen Status unterscheiden, untersucht werden. Drittens sollte die Langzeitwirkung von Antiwurm-Behandlungen auf das Vorkommen und die Intensität der Wurminfektionen festgestellt werden. Hierbei sollte auch die Wirkkraft und Sicherheit von Albendazole und Mebendazole, einzeln oder in Kombination mit Ivermectin gegen T. trichiura und andere Würmer verabreicht, ermittelt werden. Methoden: Die Feldarbeit für diese Dissertation gliederte sich in drei Teile. Im Jahr 2007 wurde eine Querschnittsstudie in fünf Koranschulen und in fünf Grundschulen in den sechs Distrikten von Unguja durchgeführt und 336 Kinder untersucht. Diese Studie diente der Untersuchung der epidemiologischen Begebenheiten von Wurminfektionen in Sansibar. Ebenfalls in diesem Jahr wurde eine Querschnittsstudie mit 401 Kindern aus den Grundschulen in Chaani und Kinyasini durchgeführt. Die parasitologischen Ergebnisse wurden mit Daten aus dem Jahr 1994 verglichen, die in den gleichen Schulen erhoben worden waren. Es wurden mehrere Stuhlproben über mehrere Tage hinweg von jedem der Kinder gesammelt. Die Kato-Katz Methode wurde zur Diagnose von A. lumbricoides, Hakenwurm und T. trichiura benutzt. Die Koga Agarplatten Methode diente zur Auffindung von Hakenwürmern und S. stercoralis und die Baermann Methode zur Diagnose von S. stercoralis Infektionen. Zusätzlich wurden Stuhlproben in einer Natriumazetat-Essigsäure-Formalinlösung (SAF) konserviert und in Italien mit der FLOTAC Methode untersucht. Die Sensitivität der einzelnen Methoden und Methodenkombinationen wurde verglichen. Im Jahr 2008 wurde eine Querschnittsstudie in einer ländlichen und einer vorstädtischen Gemeinde mit 658 Personen im Alter von 5-100 Jahren durchgeführt. Neben der Diagnose von intestinalen Würmern mit den dargelegten Methoden wurden auch Urinproben auf Schistosoma haematobium Infektionen untersucht. Blutproben wurden auf Blutarmut und Antikörper gegen Wurminfektionen analysiert und die Teilnehmer wurden in einem Fragebogen-Interview über Verhaltensrisiken und Erkrankungen, die in Zusammenhang mit intestinalen Wurminfektionen stehen könnten, befragt. Die epidemiologische Situation in beiden Gebieten wurde verglichen und in Kontext mit den Wurmkontrollaktivitäten in Sansibar gesetzt. Im Jahr 2009 wurde eine randomisierte kontrollierte Studie durchgeführt um die Wirkung von Monotherapien mit der von Kombinationstherapien zu vergleichen. Im Rahmen der Studie wurden 1240 Kinder aus den Grundschulen von Kinyasini und Kilombero auf Wurminfektionen untersucht. Die Kinder, die mit T. trichiura infiziert waren (n=610), wurden vier Behandlungsgruppen zugeteilt. Zur Diagnose wurden vier Kato-Katz Untersuchungen vor und 3-5 Wochen nach der Behandlung durchgeführt. Die Ergebnisse wurden mit denen der FLOTAC Methode verglichen. Ergebnisse: Nach mehreren Jahren Wurmkontrollaktivitäten in Sansibar sind immer noch viele Menschen in Unguja mit durch Erdkontakt übertragenen intenstinalen Würmern infiziert. Die Prävalenz liegt zwischen 22% im urbanen Distrikt und 70% im Nord A Distrikt. Da die Intensität der Infektionen aber bei den meisten Menschen niedrig ist, sind die Infektionen schwierig zu diagnostizieren. Die Sensitivität der koprologischen Methoden kann (i) durch eine strikte Befolgung der WHO Laborhilfen (Bench aids für die Kato-Katz Methode), (ii) durch die Untersuchung mehrerer Stuhlpropen pro Person, (iii) durch mehrere Untersuchungen einer Stuhlprobe pro Person und (iv) durch die Kombination von verschiedenen Methoden verbessert werden. Die FLOTAC Methode diagnostiziert A. lumbricoides (~80%) und T. trichiura (~90%) Infektionen mit einer hohen Sensitivität. Die Methode muss aber noch weiter evaluiert und standardisiert werden, um Hakenwürmer verlässlich zu diagnostizieren. Das Potenzial der Methode auch in Entwicklungsländern angewendet zu werden und ihre Brauchbarkeit für Medikamentenstudien muss noch weiter untersucht werden. In Unguja kommen intestinale Wurminfektionen am häufigsten im Nord A Distrikt vor. Infektionen mit mehreren Wurmarten auf einmal treten besonders häufig in Kindern aus ländlichen Gegenden auf. Blutarmut kommt ebenfalls häufig vor, war aber in unserer Studie nicht mit intestinalen Wurminfektionen verbunden. Die Risikofaktoren für Wurminfektionen sind von dem Untersuchungsgebiet und der Wurmart abhängig und schließen neben demographischen Faktoren auch den Verzehr von rohem Gemüse oder Salat, das Nicht-Händewaschen nach dem Stuhlgang und eine vorangegangene Reise ein. T. trichiura ist die dominierende Art in Unguja und die höchsten Prävalenzen wurden in der Kilombero Grundschule gefunden (71%). Im Gegensatz zu Hakenwurm (-77%) und A. lumbricoides (-71%) ging die Prävalenz von T. trichiura (-48%) in den vergangenen Jahren weniger stark zurück. Die Ursache hierfür liegt wahrscheinlich in der schlechten Wirkungskraft von Albendazol (Heilungsrate (CR): 10%; Eireduktionsrate (ERR): 40%) und Mebendazol (CR: 19%; ERR: 67%), den Medikamenten, die normalerweise in Schulentwurmungsprogrammen gegen T. trichiura und andere intestinale Wurminfektionen verwendet werden. Der Zusatz von Ivermectin konnte die Wirkungskraft von vor allem Mebendazol (CR: 55%; ERR: 97%), aber auch von Albendazol (CR: 38%; ERR: 91%) gegen T. trichiura verbessern. Alle Medikamente und deren Kombinationen waren sehr wirkungsvoll gegen A. lumbricoides (ERR: >99%). Die Wirkungskraft von Albendazol (CR: 59%; ERR: 94%) gegen Hakenwürmer war sehr viel besser als die von Mebendazol (CR: 35%; ERR: 78%), aber der Zusatz von Ivermectin verbesserte den Behandlungserfolg nicht. Alle Nebenwirkungen waren mild und gingen innerhalb von 48 Stunden zurück und es gab keinen Unterschied zwischen den vier Behandlungsschemen. Die Heilungsraten, die mit FLOTAC gemessen wurden, waren für alle drei Wurmarten niedriger als die Ergebnisse, die mit der Kato-Katz Methode erhalten wurden. Schlussfolgerung: Die Wurmkontrollprogramme in Sansibar haben die Prävalenz und Intensitäten von durch Erdkontakt übertragenen intestinalen Würmern und die damit in Zusammenhang stehenden Erkrankungen erfolgreich verringert. Eine geringere Armutsrate und ein damit einhergehender verbesserter Zugang zu sanitären Einrichtungen der Haushalte haben sicherlich ebenfalls dazu beigetragen, die Infektionsrate zu verringern. Die Kontrollprogramme von durch Erdkontakt übertragenen intestinalen Wurminfektionen in Unguja können nun die Prävalenz- und Übertragungseinschränkung in Angriff nehmen, müssen aber für einen nachhaltigen Fortschritt einige Massnahmen überarbeiten. Die abwechselnde Anwendung von Albendazol und Mebendazol sollte in Erwägung gezogen werden, um sowohl Hakenwurm als auch T. trichiura Infektionen effektiver einzudämmen. Damit T. trichiura erfolgreicher behandelt werden kann, und um zusätzlich auch S. stercoralis und Ektoparasiten zu erreichen, sollten Albendazol und Mebendazol mit Ivermectin kombiniert werden, wann immer es für Patienten in Frage kommt. Da Neuinfektionen durch Medikamentenanwendung alleine nicht verhindert werden können, und da T. trichiura Infektionen, die den Grossteil in Unguja ausmachen, nur ungenügend mit den vorhandenen Medikamenten geheilt werden, ist eine Verbesserung der Hygiene und der sanitären Einrichtungen unabdingbar, um die Wurminfektionen in Sansibar und in anderen endemischen Gebieten der Erde weiter einzudämmen. Eine ansprechende und einleuchtende Gesundheitserziehung und Kommunikation sollte weithin angewandt werden, um die Einstellung der Bevölkerung zu Verbesserungen im Sanitärwesen (Latrinenbau, Abwasserentsorgung und Zugang zu sauberem Wasser) zu fördern und ihre angemessene Nutzung zu gewährleisten. Nur ein verbreiteter Konsens und Wunsch nach besseren sanitären Einrichtungen auf lokaler Ebene, im Einklang mit von Regierungs- und Nichtregierungsorganisationen geförderten Armutsbekämpfungsmassnahmen wird letztendlich die Ausrottung von durch Bodenkontakt übertragenen intestinalen Würmern in Sansibar und in anderen Regionen der Welt ermöglichen
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