1,721,032 research outputs found
Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis
The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation
counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings
are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that
only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into
account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed
Variations on the Author
“Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship
Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis
We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis
Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts
We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued
use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation
counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more
sophisticated methods
Systematische Anwendung von Herz-MRT führt zu einer Erhöhung der Inzidenz von Myokarditis
Background: We recently have shown that systematic screening of patients presenting with myocardial infarction and non-obstructive coronary artery disease (MINOCA) using cardiac magnetic resonance imaging (CMR) led to a more than 6-fold increase of the incidence of myocarditis in our hospital. In this study, we expanded our analysis to preceding and subsequent years to rule out any potential temporary incidence peak in 2016.
Methods: We performed a retrospective chart review of patients presenting with angina-like symptoms and elevated high sensitivity troponin T (TnT-hs ≥14ng/l) and no significant coronary artery disease from 2011 to 2017. All patients underwent CMR to evaluate for myocarditis. During the years 2011 to 2015, only patients with elevated TnT-hs, no significant coronary artery disease, and moderate to high clinical likelihood of myocarditis underwent CMR. Starting 2016 and continued in 2017, CMR was obtained in patients with the same presentation, but independently of clinical likelihood of myocarditis.
Results: A total of 556 patients (70.5% male, 57±17 years, with an average left ventricular ejection fraction of 51±15%) qualified for analysis. A total of 240 CMR examinations were performed from 2011 to 2015 and 316 from 2016 to 2017. In total, myocarditis was diagnosed in 76 of the 556 patients (13.7%). Between 2011 and 2015, the measured incidence of myocarditis was 12.7 per 100,000 persons and increased 4.9-fold (P-value < 0.0001) between 2016 and 2017 to 62.5 per 100,000 persons.
Conclusion: A novel diagnostic screening algorithm led to an average 4.9-fold increase of the total incidence of myocarditis during the two subsequent years. This underscores the fact that myocarditis continues to be underdiagnosed if CMR is not systematically used in patients with MINOCA.Einleitung: Wir zeigten kürzlich in einer Pilotstudie, dass systematisches Screening von
Patienten mit Myokardinfarkt und nicht stenosierender koronarer Gefässerkrankung
(MINOCA) durch Magnetresonanztomografie (MRT) zu einem mehr als 6-fachen Anstieg der
Inzidenz von Myokarditis im Jahr 2016 führte. In dieser Arbeit haben wir nun unsere
Analyse erweitert und dem Jahr 2016 vorausgehende als auch nachgehende Jahre
eingeschlossen, um eine mögliche temporäre Inzidenzerhöhung auszuschließen.
Methodik: Wir führten eine retrospektive Untersuchung der Krankenakten von Patienten
durch, welche sich mit Angina Pectoris und erhöhtem high sensitivity troponin T (TnT-hs
≥14ng/l) ohne relevante Koronarstenosen von 2011 bis 2017 präsentiert haben. Alle
Patienten erhielten MRT zur Evaluation auf Myokarditis. Während der Jahre 2011 bis 2015
erhielten nur Paitenten mit hohem klinischen Verdacht auf Myokarditis ein MRT. Im Jahr
2016 und 2017 erhielten alle Patienten mit Angina Pectoris, erhöhtem TnT-hsm und nicht
stenosierten Koronarien ein MRT – unabhängig vom klinischen Verdacht.
Ergebnisse: Es wurden insgesamt 556 Patienten (70.5% Männer, 57±17 Jahre alt, mittlere
linksventrikuläre Auswuffraktion: 51±15%) eingeschlossen. Von 2011 bis 2015 wurden 240
MRTs durchgeführt und von 2016 bis 2017 waren es 316. Insgesamt wurde Myokarditis bei
76 von 556 Patienten diagnostiziert (13.7%). Von 2011 bis 2015 war die Inzidenz von
Myokarditis 12.7 pro 100,000 Personen. Die Inzidenz stieg im Jahr 2016 und 2017 auf 62.5
pro 100,000 Personen an.
Zusammenfassung: Ein neuer diagnostischer Screening Algorithmus hatte zu einer 4.9-
fachen Erhöhung der Inzidenz von Myokarditis während zwei aufeinanderfolgender Jahre
geführt. Dieses Ergebnis bestärkt die Tatsache, dass Myokarditis weiterhin
unterdiagnostiziert wird, wenn MRT nicht systematisch bei Patienten mit MINOCA
eingesetzt wird
Myocarditis and pericarditis in focus: a brief report comparing the 2025 ESC guidelines and latest ACC position papers
Myocarditi
koamabayili/VECTRON-author-checklist: VECTRON author checklist
We have done our best to complete the author checklist relating to the use of animals in the hut study. Note that the objective for the hut study was to evaluate the IRS treatment applications for residual efficacy against Anopheles mosquitoes, including the local An. coluzzii mosquito population. Cows were only used to attract mosquitoes into the huts and no tests were carried out directly on the cows. The author checklist is intended for use with studies where experiments are carried out on animals, which is why we have had such difficulty in completing this for the hut study, as many of the questions do not relate to how the cows were used
Optimierte Diagnostik durch molekulare Biomarker bei sekundären Kardiomyopathien
Mein Forschungsbereich war bisher auf die Entwicklung von Biomarkern im Bereich
Herzinsuffizienz und sekundäre Kardiomyopathien fokussiert. Zusammen mit meiner
Arbeitsgruppe haben wir einen Transkriptombiomarker für die Diagnose und Prognose bei Patienten mit neu diagnostizierter Herzinsuffizienz entwickelt, als auch einen Marker zum Monitoring des Ansprechens auf Beta-Blocker Therapie. Hierbei haben wir wichtige individuelle Unterschiede im Genexpressionsprofil von Patienten mit Herzinsuffizienz beschrieben, welche im Zeitalter der Präzisionsmedizin berücksichtigt werden sollten, insbesondere geschlechtsspezifische Unterschiede, aber auch Unterschiede basierend auf Krankheitsstadium und funktionelle Parameter.
Robuste statistische Analysen sind notwendig, wenn Big-Data-Analysen angewandt werden, um Fehlerquellen wie „Overfitting“ und zufällige Assoziation von Parametern mit einem Phänotyp auf Grund sehr hoher Anzahl von Variablen im Experiment zu vermeiden. Entsprechende statistische Algorithmen wurden bereits entwickelt.
Unsere Forschung im Bereich der Magnetresonanztomografie bei Myokarditis bestätigt nochmals, dass eine genaue Diagnose und prognostische Evaluation nicht durch einen einzelnen Biomarker möglich ist, da wie bereits erwähnt kein Biomarker perfekt ist. Zusätzlich zeigt sie auf, dass die Bildgebung in der Myokarditis auch im Rahmen der Verlaufskontrolle eine relevante Rolle spielt und dass die Magnetresonanztomografie eine wichtige Funktion bei der Identifikation von Patienten mit Myokarditis bei “Myocardial infarction and non-obstructive coronary artery disease” hat. Außerdem hat uns Magnetresonanztomografie ermöglicht, die Sicherheit von nicht-steroidalen Antirheumatika bei akuter Myoperikarditis zu montiorisieren und zeigte sogar einen möglichen therapeutischen Vorteil bei dieser Patientengruppe.
Im Bereich der stabilen koronaren Gefäßerkrankung haben wir mit Hilfe von Proteomanalysen das kardiovaskuläre Risiko von individuellen Patienten mit hoher Genauigkeit berechnet.Hierzu wurde ein Proteommarker in einer Kohorte von 938 Patienten entwickelt und bei weiteren 971 Patienten erfolgreich validiert.
Zusammenfassend steht uns aktuell eine Vielzahl an diagnostischen Methoden im Bereich der kardiovaskulären Medizin zur Verfügung von Genetik, über Transkriptom- und Proteombiomarker und modernste Bildgebungstechniken.
Im Zeitalter der Präzisionsmedizin sollten wir alle vorhandenen Daten eines Patienten auf integrative Weise berücksichtigen, um eine individualisierte und optimierte Therapie zu ermöglichen
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