1,721,044 research outputs found

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Analysis of the tolerance of the 3-Dimensional conformal radiotherapy for patients with localized prostate cancer compared to Helical TomoTherapy based on clinical side effects taking into account the dose - volume histograms

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    In dieser klinischen Studie wird das Auftreten von Nebenwirkungen bei Patienten, die aufgrund eines lokalisierten Prostatakarzinoms, entweder eine 3-dimensional konformale Strahlentherapie mit 74 Gray, oder eine Tomotherapie mittels simultan integriertem Boost von 76 Gray erhielten, erfasst, evaluiert und anhand von dosimetrischen Daten verglichen.In this clinical trial, the incidence of adverse reactions in patients with localized prostate cancer who received either a 3-dimensional conformal radiotherapy with 74 Gray or TomoTherapy with simultaneously integrated boost of 76 Gray, isrecorded, evaluated and compared based on dosimetric data

    Multimodal therapy for patients with esophageal squamous cell carcinoma

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    Das Plattenepithelkarzinom des Ösophagus hat nach wie vor eine äußerst schlechte Prognose. Einer der Hauptgründe hierfür ist, dass sich die betroffenen Patienten häufig erst in einem fortgeschrittenen Stadium des Tumors vorstellen. Es existiert eine große Anzahl an unterschiedlichen Behandlungskonzepten, von denen die neoadjuvante Radiochemotherapie mit anschließender Ösophagektomie als sogenanntes multimodales Konzept das vielversprechendste ist. Das Klinikum rechts der Isar ist eines der größten Zentren mit sehr hoher Expertise für die Behandlung von Ösophaguskarzinomen. Es wurden die Daten von mehr als 20 Jahren Erfahrung retrospektiv analysiert. Insgesamt stellten sich im untersuchten Zeitraum 311 Patienten mit Plattenepithelzellkarzinom des Ösophagus zur neoadjuvanten Radiochemotherapie in unserer Abteilung vor. Nach Berücksichtigung aller Ein- und Ausschlusskriterien ergab sich ein Gesamtkollektiv von 103 Patienten. Die ausführliche Analyse der unterschiedlichen prognostischen Faktoren konnte zeigen, dass eine komplette Remissionsrate ein wesentlicher Faktor für die unterschiedlichen Überlebensraten ist und somit prognosebestimmend. Weiterhin stellte die Verwendung von Cisplatin in der neoadjuvanten Chemotherapie einen wichtigen Faktor dar. Ein statistisch signifikanter Einfluss auf das Gesamtüberleben zeigte sich ebenfalls für die unterschiedlichen ECOG-Stadien, den vor Beginn der Therapie erlittenen Gewichtsverlust, das ypT- und ypN-Stadium sowie den postoperativen Resektionsstatus. Es zeigten sich außerdem tendenziell bessere Ergebnisse für Patienten, welche mit einer Strahlendosis von 45 Gy behandelt wurden. Ebenfalls waren die kompletten Remissionsraten tendenziell höher bei Patienten, welche eine höhere Gesamtstrahlendosis im Rahmen der neoadjuvanten Radiotherapie erhielten. Vergleicht man die Überlebensraten dieser Arbeit mit jenen von Patienten, bei denen von dem ursprünglich geplantem Behandlungskonzept abgewichen werden musste und welche folglich keine chirurgische Resektion erhielten, so lässt sich ein deutlich besseres Überleben für die Patienten dieser Arbeit erkennen. Deshalb sollte die Einteilung von Patienten in ein multiomodales Behandlungsschema nicht voreilig entschieden werden, um einen späteren „Drop-Out“ aus diesem Konzept zu vermeiden. Es fällt nicht leicht, die ideale Gesamtstrahlendosis der neoadjuvanten Radiotherapie und die optimale Kombination sowie Dosierung der unterschiedlichen Agenzien für die begleitende Chemotherapie eines multimodalen Therapiekonzeptes zu ermitteln, da eine große Anzahl an unterschiedlichen Faktoren berücksichtigt werden muss. Eine genaue Kenntnis über die verwendeten Staging- und Behandlungsmethoden ist von entscheidender Bedeutung, um die Wirksamkeit und Effektivität von unterschiedlichen Behandlungsformen zuverlässig beurteilen zu können. Ebenfalls müssen die prognostischen Faktoren klar definiert und sinnvoll aufgeteilt sein. Nur solche Studien, die diese Bedingungen erfüllen, können zur Verbesserung der Versorgung von an Ösophaguskarzinom erkrankten Patienten beitragen. In Anbetracht dessen können die Daten dieser Arbeit, welche die Ergebnisse eines einzelnen Zentrums innerhalb eines langen Zeitraumes ausführlich wiedergeben, einen relevanten Beitrag leisten.Esophageal squamous cell carcinoma continues to have an extremely poor prognosis. One of the main reasons for this is the fact that patients often present at an advanced stage of the disease. Many different treatment approaches exist, of which the neoadjuvant chemoradiotherapy followed by esophagectomy (so-called multimodal approach) is seen as most promising. The Klinikum rechts der Isar in Munich has a very high expertise for the treatment of esophageal carcinoma. The data of more than 20 years of experience were analyzed retrospectively. In the examined period, a total of 311 patients presented for neoadjuvant radiochemotherapy in our department. Considering all inclusion and exclusion criteria resulted in an overall population of 103 patients. Detailed analysis of the different prognostic factors showed that complete remission rate is a key factor for the survival rates and thus can be seen as a prognostic factor. Furthermore, the use of cisplatin in the neoadjuvant chemotherapy was proven to be an important factor. A statistically significant effect on overall survival was also shown for the different ECOG-stages, weight loss, the ypT- and ypN-stage and the resection-status. There was also a tendency to better outcomes for patients who were treated with a dose of 45 Gy. Also, complete remission rates tended to be higher in patients who received a higher total dose of radiation as part of their neoadjuvant radiotherapy. Comparing the survival rates with patients who have dropped out of the originally planned treatment regimen and therefore did not receive surgical resection showed significantly better survival rates for patients of this study. Therefore, the classification of a patient into a multimodal regimen should not be decided too early to avoid a subsequent "drop-out" of the concept. Since a large number of factors have to be considered, it is not easy to determine the ideal total dose for neoadjuvant radiotherapy and the optimal combination and dosage of different agents for the accompanying chemotherapy. Accurate knowledge about the different staging and treatment methods are essential in order to reliably assess the efficacy and effectiveness of different treatment options. Also, the prognostic factors must be clearly defined. Only those studies that meet these conditions may be able to improve the care of patients suffering from esophageal cancer patients. Considering this, the data of this study, which reflect the results of a single center over a very long period, can be seen as a relevant contribution

    A retrospective study: Cervical lymph node metastases from cancer of unknown primary

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    Diese Arbeit untersucht retrospektiv Gesamt- und rezidivifreies Überleben, lokale Kontrolle sowie potentielle prognostische Faktoren beim Krankheitsbild „zervikale Lymphknotenmetastasen bei unbekanntem Primärtumor“. Extrakapsuläre Ausbreitung der Lymphknotenmetastasen, Karnofsky Index, Resektionsstatus und Lymphknotenlevel waren signifikante Faktoren in der univariaten Analyse. Ein limitierter Nodalstatus hatte einen signifikanten Einfluss auf das Gesamtüberleben. Vorteile der beidseitigen Bestrahlung gegenüber der einseitigen Bestrahlung konnten nicht gezeigt werden.This work deals with the disease "cervical lymph node metastases from cancer of unknown primary ". We investigated, retrospectively, the overall and recurrent free survival (OS, RFS), the local control (LC), as well as, the potential prognostic factors. Extracapsular spread, Karnofsky Index (60/70 vs. 80/90), resection status (R0 vs. R1/R2) and neck lymph node level (I-III vs. IV-V) were significant prognostic factors in the univariate analysis. A lower nodal stage (N1/ N2a vs. N2b/ N2c/ N3) was significantly associated with a better OS. An advantage of comprehensive radiotherapy compared with the less aggressive treatment could not be shown

    Do we need daily image-guided radiotherapy by mega-voltage computer tomography in head and neck tomotherapy? The actual delivered dose to the spinal cord

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    Diese Arbeit beschäftigt sich mit der täglich bildgeführten Strahlentherapie durch Megavolt-Computertomographie im Kopf-und Hals–Bereich und der tatsächlich applizierten Dosis am Rückenmark. Die tägliche Bildführung wurde mit einem Szenario ohne tägliche Bildführung verglichen. Setup-Ungenauigkeiten und Dosisabweichungen im Vergleich zur geplanten Dosis wurden manuell ausgewertet. Es konnte gezeigt werden, dass die Dosis am Rückenmark mit täglicher Bildführung geringer ausfällt als ohne.This dissertation focused on the need of daily mega-voltage computed tomography (MVCT) in head and neck helical tomotherapy (IGRT) and the actual delivered dose to the spinal cord. Daily IGRT was compared to a scenario without daily IGRT. The actual delivered dose was compared to the planned maximum dose; setup-inaccuracies were also noted manually and calculated. All in all, this study proved that daily IGRT compared to non-IGRT, can reduce the actual delivered dose to the spinal cord

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

    Author Index

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