1,721,013 research outputs found

    Automatisierte Quantifizierung der Revaskularisierung nach mechanischer Thrombektomie beim ischämischen Schlaganfall mittels neuronaler Netzwerke

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    Im Rahmen dieser Arbeit sollte geklärt werden, ob eine automatisierte Beurteilung des Rekanalisationserfolgs nach TICI bei Schlaganfallpatienten anhand von zeitaufgelösten DSA-Serien, welche während der mechanischen Thrombektomie akquiriert wurden, durch neuronale Netzwerke möglich ist. Zur Klärung dieser Frage wurden aus der Datenbank der Klinik für Neuroradiologische Diagnostik und Intervention des Universitätsklinikums Hamburg Eppendorf 491 DSA-Serien von 236 verschiedenen Patienten nach definierten Kriterien für einen Datensatz ausgewählt und bezüglich ihres TICI Scores reevaluiert. Mit Hilfe dieses Datensatzes wurden spezielle neuronale Netzwerke, Konvolutionsnetze, trainiert und ihre Prädikationsgenauigkeit evaluiert. Zur Überprüfung der Robustheit des neuronalen Netzwerkes wurde ein externer, ungelabelter Datensatz an DSA Serien durch zwei rater zunächst unabhängig voneinander und im Falle eines abweichenden Scorings im Konsens geratet. Die Prädiktionsgenauigkeit des neuronalen Netzwerks wurde auch auf den externen Datensatz bestimmt und statistisch ausgewertet. Auf den in-house Testsatz ergab sich eine Übereinstimmung der Prädiktion zur angelegten ground truth von 71% bei einem Cohens k von 0.61 und für den externen Datensatz eine Übereinstimmung von 74% und einem Cohens k von 0.66. Bei repräsentativer Studiengröße ist diese Übereinstimmung im Bereich der in der Literatur beschrieben Interrater-Variabilität durch erfahrene menschliche rater. Es konnte gezeigt werden, dass neuronale Netzwerke in der Lage sind, DSA Serien mechanischer Thrombektomien auf menschlichem Niveau nach TICI zu bewerten und somit einen wichtigen Beitrag zur besseren Vergleichbarkeit von Studien und im Bereich Qualitätsmanagement leisten können. Daneben wurde ein zum TICI alternatives Scoring entwickelt und auf seine Interrater-Reliabilität untersucht. Bei einer sliding-window Übereinstimmung von 95% (absolut 60%) und einem gewichteten Cohens k von 0.84 (ungewichtet k 0.54) liegt die Interrater-Reliabilität trotz der feineren Graduierung des eingeführten Perfusionsscores in neun Klassen auf gleichem Niveau der in der Literatur beschriebenen Werte für den TICI Score. Die größere Robustheit des Scores gegenüber der Interpretation bei anatomischen Varianten und seiner bildmorphologischen Eindeutigkeit unabhängig von der initialen Verschlusslokali-sation machen den Score gerade für das Training neuronaler Netzwerke zu einer interessan-ten Alternative zum TICI Score

    Einfluss des Anästhesieverfahrens während der Thrombektomie auf die Netto-Wasseraufnahme in das infarzierte Hirnparenchym und das funktionelle Outcome von Schlaganfallpatienten

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    Fragestellung: Die mechanische Rekanalisation hat sich bei der Behandlung von akuten ischämischen Schlaganfällen als Standardtherapie etabliert. Es gibt mit der Lokalanästhesie (LA), der einfachen Sedierung (CS) und der Vollnarkose (GA) verschiedene Anästhesiemethoden, die während des Verfahrens Anwendung finden können. Bei auftretenden Komplikationen kann im Zuge einer Notfallintubation eine Umstellung auf eine Vollnarkose erfolgen (EC). Wir untersuchten in unserer Studie einen möglichen Einfluss der Anästhesiemethode auf die klinischen Ergebnisse. Als Parameter wurde die Netto Wasseraufnahme in das infarzierte Hirnareal (NWU) bei Aufnahme, im Verlauf und als Delta-NWU sowie die modifizierte Rankin-Skala nach 90 Tagen herangezogen. Methoden: 187 Patienten erfüllten unsere Einschlusskriterien. Das NWU wurde nach der Dichtemessung im CT bei Aufnahme und im Follow-Up CT bestimmt. Mittels einer multivariaten linearen Regressionsanalyse wurde ein möglicher Einfluss der Anästhesiemethode und weiterer Patientencharakteristika auf das NWU-Adm, NWU-FU und Delta-NWU untersucht. Nachfolgend analysierten wir mittels Fisher-Exakt-Test und zwei binären logistischen Regressionsanalysen den Einfluss des Anästhesieverfahrens und bestimmter Patientencharakteristika auf den mRS nach 90 Tagen. Ergebnisse: Es zeigte sich, dass die Anästhesiemethode keinen signifikanten Einfluss auf das NWU bei Aufnahme, im Verlauf oder das Delta-NWU hat. Lediglich der mRS vor Aufnahme hatte bei NWU-Adm und Delta NWU einen signifikanten Einfluss. Beim funktionellen Outcome der Patienten gemessen am mRS90 zeigte sich, dass die Vollnarkose signifikant mit einem schlechteren Outcome der Patienten verbunden ist. Auch hier hatte der mRS vor Aufnahme sowie das Alter der Patienten einen signifikanten Einfluss

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    ‘Drip-and-drive’: shipping the neurointerventionalist to provide mechanical thrombectomy in primary stroke centers

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    BackgroundTo satisfy the increasing demand of mechanical thrombectomy (MT) for acute ischemic stroke treatment, new organizational concepts for patient care are required. This study evaluates time intervals of acute stroke management in two stroke care models, including one based on transportation of the interventionalist from a comprehensive stroke center (CSC) to treat patients in two primary stroke centers (PSC). We hypothesized that time intervals were not inferior for the ‘drip-and-drive’ concept compared with the traditional ‘drip-and-ship’ concept.MethodsPatients treated with MT at the PSC (‘drip-and-drive’, ‘D+D group’) were compared with patients transferred from PSC to CSC for MT (‘drip-and-ship’, ‘D+S group’) with regard to time delays. Time intervals assessed were: symptom onset to initial CT, to angiography, and to recanalization; time from initial CT to telephone call activation, to arrival, and to angiography; and time from telephone call activation to arrival and from arrival to angiography.Results42 patients were treated at the PSC after transfer of the interventionalist, and 32 patients were transferred to the CSC for MT. The groups did not differ with regard to median Onset–CT and CT–Phone times. Significant differences between the groups were found for the primary outcome measure CT–Arrival time (‘D+D group’: median 121 (IQR 108–134) min vs 181 (157–219) min for the ‘D+S group’; P&lt;0.001). Time difference between the groups increased to more than 2 hours for median CT–Angio times (median 123 (IQR 93–147) min vs 252 (228–275) min; P&lt;0.001).ConclusionTime intervals for the ‘D+D group’ were not inferior to those of the ‘D+S group’. Moreover, under certain conditions, the ‘drip-and-drive’ concept might even be superior.</jats:sec

    Time trends in mechanical thrombectomy (2017–2021): do real-world data reflect advances in evidence?

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    Background In recent years, we have witnessed a continuous, evidence-based expansion of indications for endovascular therapy (EVT) in the treatment of ischaemic stroke, driven by advancements in extended time windows and target vessel occlusion. Our study aimed to evaluate the temporal changes in patients’ characteristics, treatment, and outcomes in clinical practice. Methods We used data from the German Stroke Registry, a large national multicentre prospective registry, which includes all patients receiving EVT for ischaemic stroke at its participating centers. We analysed baseline factors, treatment details, and clinical outcomes [Modified Rankin Scale (mRS) at 3 months] over a 5-year period (2017–2021). Results We included 6,251 patients from eight centres. Over time, the characteristics of patients undergoing EVT changed in several aspects (2017 vs. 2021). Patients became older (median age from 76 [IQR: 65–82] to 77 [65–84 years]; p trend  = 0.02), and less severely affected (NIHSS from 15 [11–19] to 13 [8–18]; p trend  &lt;0.001). There was an increase in patients treated more than 6 h after last seen well (22.0% to 28.3%; p trend &lt;0.001), and more patients were treated for medium vessel occlusion (16.1% to 28.1%; p trend &lt;0.001). The use of intravenous thrombolysis decreased (52.4% to 40.4%; p trend &lt;0.01). Good functional outcome declined (percentage of patients with mRS ≤ 2 from 36.0 to 34.9%; aOR 0.94 per year [0.89–0.99]), while mortality at 3 months increased from 25.3% in 2017 to 34.7% in 2021; aOR 1.13 per year [1.07–1.19]. Conclusion Between 2017 and 2021, there were significant shifts in the demographic and clinical profiles of patients undergoing EVT, along with an expansion in EVT indications. Despite these patients presenting with less severe stroke symptoms, improvements in functional outcomes were not observed, and mortality rates increased. These trends may reflect willingness to treat patients with more severe underlying health conditions

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods

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