75 research outputs found
Aminosäuren – Leitlinie Parenterale Ernährung, Kapitel 4
Protein catabolism should be reduced and protein synthesis promoted with parenteral nutrion (PN). Amino acid (AA) solutions should always be infused with PN. Standard AA solutions are generally used, whereas specially adapted AA solutions may be required in certain conditions such as severe disorders of AA utilisation or in inborn errors of AA metabolism. An AA intake of 0.8 g/kg/day is generally recommended for adult patients with a normal metabolism, which may be increased to 1.2–1.5 g/kg/day, or to 2.0 or 2.5 g/kg/day in exceptional cases. Sufficient non-nitrogen energy sources should be added in order to assure adequate utilisation of AA. A nitrogen calorie ratio of 1:130 to 1:170 (g N/kcal) or 1:21 to 1:27 (g AA/kcal) is recommended under normal metabolic conditions. In critically ill patients glutamine should be administered parenterally if indicated in the form of peptides, for example 0.3–0.4 g glutamine dipeptide/kg body weight/day (=0.2–0.26 g glutamine/kg body weight/day). No recommendation can be made for glutamine supplementation in PN for patients with acute pancreatitis or after bone marrow transplantation (BMT), and in newborns. The application of arginine is currently not warranted as a supplement in PN in adults. N-acetyl AA are only of limited use as alternative AA sources. There is currently no indication for use of AA solutions with an increased content of glycine, branched-chain AAs (BCAA) and ornithine-α-ketoglutarate (OKG) in all patients receiving PN. AA solutions with an increased proportion of BCAA are recommended in the treatment of hepatic encephalopathy (III–IV).Ein Proteinkatabolismus soll bei parenteraler Ernährung (PE) vermindert und anabole Stoffwechselprozesse gefördert werden. Standard-Aminosäure (AS)-Lösungen werden empfohlen, falls nicht in Sondersituationen z. B. bei schweren AS-Verwertungsstörungen oder bei angeborenen Stoffwechselstörungen spezifisch adaptierte AS-Lösungen eingesetzt werden müssen. Für erwachsene Patienten in ausgeglichenem Stoffwechselzustand wird eine AS-Zufuhr von 0,8 g/kg/Tag empfohlen, die auf 1,2–1,5 g/kg/Tag oder in Ausnahmefällen auch auf 2,0–2,5 g/kg/Tag gesteigert werden kann. Zur Gewährleistung einer angemessenen Utilisation von AS sollten ausreichend Nicht-Stickstoff-Energieträger zugegeben werden. Das angestrebte Verhältnis zwischen Stickstoff- und Energiezufuhr (Stickstoff-Kalorien-Verhältnis) sollte unter Normalbedingungen 1:100–1:130 (g N:kcal) bzw. 1:16–1:21 (g AS:kcal) betragen. Glutamin sollte parenteral bei kritisch Kranken, sofern indiziert, in Form von Peptiden verabreicht werden, wie z.B. 0,3–0,4 g Glutamin-Dipepetid/kg KG/Tag (entsprechend 0,2–0,26 g Glutamin/kg KG/Tag). Für Patienten mit akuter Pankreatitis, nach Knochenmarkstransplantation sowie für Neugeborene kann derzeit keine Empfehlung für eine Glutaminsupplementierung mit der PE ausgesprochen werden. Der Einsatz von Arginin als Supplement in der PE beim Erwachsenen ist derzeit nicht gerechtfertigt. Den N-azetylierten AS kommen als alternative Aminosäurenquellen zur Zeit nur eine begrenzte Bedeutung zu. Für eine generelle Verwendung von AS-Lösungen mit einem erhöhten Gehalt von Glyzin und verzweigtkettigten AS (VKAS) wie auch für Ornithin-α-Ketoglutarat (OKG) besteht keine gesicherte Indikation. Die Wirksamkeit von AS-Lösungen mit erhöhtem Anteil an VKAS in der Behandlung der hepatischen Enzephalopathie (III–IV) wird empfohlen
The Psychomotor Vigilance Test: Sources of State and Trait Variance
Within the context of pilot and air traffic controller selection tests the Psychomotor Vigilance Test (PVT, Dinges & Powell, 1985) was evaluated for its underlying sources of variance. The PVT is a simple visual reaction time task, which is well established as a measure of alertness during sustained operations. It provides scores for mean reaction times and number of lapses. While the PVT has proven sensitivity for temporary states of fatigue and other stressors in withinsubjects designs, validation studies are lacking to examine it for potential sources of trait variance, which could lead to confounding effects. This paper presents results from a validation study of the PVT with N = 247 air-traffic controller applicants. The PVT was administered in the morning before and in the evening after the selection tests. Lapses and mean reaction times show a different pattern of stability coefficients and inter-correlations with other tests. PVT-lapses appear to be more sensitive to state changes than mean reaction times. However, the change scores of the lapses seem to be confounded with individual personality traits. The PVT reaction time scores show significant correlations to selection tests of psychomotor skills, response orientation and vigilance. Implications for using the PVT as a potential selection test for pilots or air-traffic controllers are discussed
Supplementierung der parenteralen Ernährungstherapie mit Glutamin bei Patienten mit akutem Nierenversagen
Ziel der Studie war es, die Effekte einer Glutaminsupplementierung mit dem Dipeptid L-Alanyl-LGlutamin (Ala-Gln) auf die Organfunktionen und den Heilungsverlauf bei Intensivtherapiepatienten zu erfassen, die der parenteralen Ernährung über mindestens fünf Tage bedurften. Die vorliegende Arbeit stellt die Ergebnisse eines Subkollektives von 33 Patienten mit Vorliegen eines akuten Nierenversagens dar.Die 14 Patienten der Prüfgruppe erhielten zusätzlich zur Aminosäurenlösung parenteral Ala-Gln (0,3 g/kg KG/d); die 19 Patienten der Kontrollgruppe eine Aminosäurenlösung exclusive Glutamin.Die Gabe von Ala-Gln führte bei einer guten Verträglichkeit zu einer signifikant kürzeren Beatmungsdauer (p < 0,015). Ein Einfluss auf die Verlaufsentwicklung des akuten Nierenversagens konnte nicht festgestellt werden. Die vorliegende Untersuchung belegt die Verträglichkeit der intravenösen Ala-Gln-Zufuhr bei kritisch Kranken mit akutem Nierenversagen
Pragmatic approach to nutrition in the ICU: Expert opinion regarding which calorie protein target
BACKGROUND & AIMS:Since the publications of the ESPEN guidelines on enteral and parenteral nutrition in ICU, numerous studies have added information to assist the nutritional management of critically ill patients regarding the recognition of the right population to feed, the energy-protein targeting, the route and the timing to start.
METHODS: We reviewed and discussed the literature related to nutrition in the ICU from 2006 until October 2013.
RESULTS: To identify safe, minimal and maximal amounts for the different nutrients and at the different stages of the acute illness is necessary. These amounts might be specific for different phases in the time course of the patient's illness. The best approach is to target the energy goal defined by indirect calorimetry. High protein intake (1.5 g/kg/d) is recommended during the early phase of the ICU stay, regardless of the simultaneous calorie intake. This recommendation can reduce catabolism. Later on, high protein intake remains recommended, likely combined with a sufficient amount of energy to avoid proteolysis.
CONCLUSIONS: Pragmatic recommendations are proposed to practically optimize nutritional therapy based on recent publications. However, on some issues, there is insufficient evidence to make expert recommendations
A class of torsion-free abelian groups characterized by the ranks of their socles
summary:Butler groups formed by factoring a completely decomposable group by a rank one group have been studied extensively. We call such groups, bracket groups. We study bracket modules over integral domains. In particular, we are interested in when any bracket -module is tensor a bracket group
Hämolyse bei kontinuierlicher Nierenersatztherapie:ein Vergleich zwischen Baxter BM 11/14 und Hospal Prisma CFM
Die vorliegende Untersuchung befasste sich mit der Fragestellung, ob während des kontinuierlichen Nierenersatzverfahrens eine klinisch relevante Hämolyse stattfindet. Es wurden zwei verschiedene Systeme (Hospal Prisma CFM, Baxter BM 11/14) miteinander verglichen, die in der täglichen Routine im Universitätsklinikum Münster eingesetzt werden. Als Parameter für eine relevante Hämolyse wurden das freie Hämoglobin, Haptoglobin, Laktatdehydrogenase und Kalium erfaát. Es wurden 54 Messungen bei 21 Patienten vorgenommen. Eine klinisch relevante Hämolyse ließ sich nicht nachweisen, noch konnten Unterschiede bezüglich des Hämolyseverhaltens zwischen den Geräten Hospal Prisma CFM und Baxter BM 11/14 nachgewiesen werden
Precobalanced and cobalanced sequences of modules over domains
summary:The class of pure submodules () and torsion-free images () of finite direct sums of submodules of the quotient field of an integral domain were first investigated by M. C. R. Butler for the ring of integers (1965). In this case and short exact sequences of such modules are both prebalanced and precobalanced. This does not hold for integral domains in general. In this paper the notion of precobalanced sequences of modules is further investigated. It is shown that as in the case for abelian groups the exact sequence with torsion is precobalanced precisely when it is cobalanced and in this case will split if is torsion-free of rank . It is demonstrated that containment relationships between and for a domain are intimately related to the issue of when pure submodules of Butler modules are precobalanced. An analogous statement is made regarding the dual question of when torsion-free images of Butler modules are prebalanced
Quasi-balanced torsion-free groups
summary:An exact sequence of torsion-free abelian groups is quasi-balanced if the induced sequence is exact for all rank-1 torsion-free abelian groups . This paper sets forth the basic theory of quasi-balanced sequences, with particular attention given to the case in which is a Butler group. The special case where is almost completely decomposable gives rise to a descending chain of classes of Butler groups. This chain is a generalization of the chain of Kravchenko classes that arise from balanced sequences. As an application of our results concerning quasi-balanced sequences, the relationship between the two chains in the quasi-category of torsion-free abelian groups is illuminated
Supplementierung der parenteralen Ernährungstherapie mit Glutamin bei Patienten mit akutem Nierenversagen
Ziel der Studie war es, die Effekte einer Glutaminsupplementierung mit dem Dipeptid L-Alanyl-LGlutamin (Ala-Gln) auf die Organfunktionen und den Heilungsverlauf bei Intensivtherapiepatienten zu erfassen, die der parenteralen Ernährung über mindestens fünf Tage bedurften. Die vorliegende Arbeit stellt die Ergebnisse eines Subkollektives von 33 Patienten mit Vorliegen eines akuten Nierenversagens dar.Die 14 Patienten der Prüfgruppe erhielten zusätzlich zur Aminosäurenlösung parenteral Ala-Gln (0,3 g/kg KG/d); die 19 Patienten der Kontrollgruppe eine Aminosäurenlösung exclusive Glutamin.Die Gabe von Ala-Gln führte bei einer guten Verträglichkeit zu einer signifikant kürzeren Beatmungsdauer (p < 0,015). Ein Einfluss auf die Verlaufsentwicklung des akuten Nierenversagens konnte nicht festgestellt werden. Die vorliegende Untersuchung belegt die Verträglichkeit der intravenösen Ala-Gln-Zufuhr bei kritisch Kranken mit akutem Nierenversagen
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