433 research outputs found

    The New Paternalism

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    The author argues that the belief that patient autonomy has great moral value has justified a new form of medical paternalism which can have effects similar to those of the old rejected form. He cites the argument that "all illness represents a state of diminished autonomy" and that therefore autonomy is not overridden when physicians make all decisions. Another view is that, in some situations, withholding information may prevent patient deterioration and loss of autonomy. Abridgement of present autonomy, then, is permissible if it promotes future autonomy. Strasser also rejects physician decision making based on patients' previously communicated values or on the theory that patient values are important but not decisive. He concludes that if we "allow paternalistic practices, then we should admit that we are denying autonomy in light of some other good rather than claim that, somehow, we are respecting autonomy by abridging it." (KIE abstract

    Exercitium Menstruum : Ex Prolegomenis Logicӕ ...

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    Sub Prӕsidio P. Bernardi VVenzl ... A Prӕ-Nobili Domino VVolfgango Jacobo Strasser, Carintho Niderndorffensi, Collegii Rupertini Alumno Die 16. Februarii M. DC. LXVI

    Exercitium Menstruum : Ex Prolegomenis Logicӕ ...

    No full text
    Sub Prӕsidio P. Bernardi VVenzl ... A Prӕ-Nobili Domino VVolfgango Jacobo Strasser, Carintho Niderndorffensi, Collegii Rupertini Alumno Die 16. Februarii M. DC. LXVI

    Untersuchung der Präanalytik von Blutproben für Gerinnungsanalysen bei Patienten mit abdominalen Tumoren

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    Background Pneumatic dispatch systems are used in many medical institutions to carry blood samples for analysis. Little research has been conducted to date to determine whether or not any coagulation parameters undergo any changes during transport. Consequently, the present study deals with this issue. Additionally, some blood parameters which are not yet part of the routine programs were studied in connection with some inflammation parameters on postoperative patients in order to detect possible relations between these factors. Material and Method In total, 26 ml of venous and arterial blood each were taken from 20 patients with abdominal cancers immediately after surgery and from 66 healthy donors. One half of the blood samples was transported to the lab by means of the pneumatic dispatch system, the other half was carried manually. In the lab, the TAFI, t-PA antigen and activity and u-PA antigen factors were measured by using the ELISA method. Results Only the coagulation factor TAFI showed a distinct mechanical impact caused by the pneumatic dispatch system on the results. The other parameters (t-PA antigen and activity and u-PA antigen) proved to be more stable and no significant deviations from the samples carried manually were found. There was no significant difference between type of blood sampled (venous or arterial). In addition, AT3, D-dimers, TAFI, t-PA antigen and activity and u-PA antigen were classified on the basis of the inflammation parameters CRP, lactate and leukocytes and then compared. In the case of AT3, D-dimers and t-PA antigen significant differences between the patients and the control group showed. Even the AT3 patient subgroups classified by high (group 1) and low (group 2) leukocyte count showed a statistically relevant deviation. In the case of t-PA activity the results clearly showed significant deviations between group 1, classified by the CRP value and the control group. In the subgroups structured by leukocyte counts group 1 showed significant deviations from both group 2 and the control group. Practical Conclusions Whenever TAFI is being analyzed for any purpose the transport system should first be validated in order to prevent errors in the subsequent lab test. Apparently the source of blood sample (venous or arterial) plays no decisive role in all the factors analyzed. The research for this study confirmed a link between fibrinolysis and stress reaction controlled by the sympathetic nervous system. And TAFI is not convenient for prognosis concerning postoperative patients with abdominal, malignant tumors.Hintergrund Ein pneumatisches Rohrpostsystem wird in vielen Einrichtungen der Medizin benutzt, um u.a. Blutproben für Analysezwecke zu transportieren. Ob sich bedingt durch den Transport etwaige Gerinnungsfaktoren verändern, wurde bisher nur wenig untersucht. Daher wurde dies zum Thema der vorliegenden Arbeit. Darüber hinaus wurden einige Gerinnungsparameter, welche noch nicht in den üblichen Routineprogrammen enthalten sind, in Verbindung mit einigen Entzündungsparametern bei postoperativen Patienten untersucht, um mögliche Zusammenhänge zwischen diesen Faktoren zu erkennen. Material und Methode Insgesamt wurden 20 Patienten mit abdominalen Malignomen unmittelbar nach dem operativen Eingriff und 66 gesunden Probanden je 26ml venöses und arterielles Blut entnommen. Die eine Hälfte der Blutröhrchen wurde mit Hilfe des pneumatischen Transportsystems in das Gerinnungslabor geschickt, die andere Hälfte wurde getragen. Im Labor erfolgte die Messung der Faktoren TAFI, u-PA-Antigen, t-PA-Antigen und Aktivität nach dem ELISA- Verfahren. Ergebnisse Nur bei dem Gerinnungsfaktor TAFI konnte ein Einfluss der mechanischen Einwirkung der Rohrpostanlage auf die Ergebnisse eindeutig gezeigt werden. Die übrigen Faktoren (u-PA-Antigen, t-PA-Antigen und Aktivität) erwiesen sich als stabiler und ließen keine signifikanten Abweichungen zu den manuell transportierten Proben erkennen. Ebenso wenig spielte die Entnahmemodalität (Venös und Arteriell) eine Rolle. Zusätzlich wurden die Parameter AT3, D-Dimere, TAFI, u-PA-Antigen, t-PA-Antigen und Aktivität anhand der Entzündungsparameter CRP, Laktat und Leukozyten klassifiziert und miteinander verglichen. Bei AT3, D-Dimeren und t-PA-Antigen zeigten sich signifikante Unterschiede zwischen der Patientengruppe und der Kontrollgruppe. Die AT3- Untergruppen, unterteilt nach hohen (Gruppe 1) und niedrigen (Gruppe 2) Leukozyten- Werten, ließen sich sogar innerhalb der Patientengruppe statistisch unterscheiden. Bei der t-PA-Aktivität ergaben sich deutlich differenzierte Ergebnisse: Es traten signifikante Abweichungen bei der Gruppe 1, eingeteilt nach dem CRP- Wert, und der Kontrollgruppe auf. Bei den Untergruppen, die nach den Leukozyten- Werten unterteilt wurden, zeigte die Gruppe 2 sowohl zur Gruppe 1 als auch zur Kontrollgruppe signifikante Unterschiede an. TAFI und u-PA-Antigen wiesen in keiner einzigen Kombinationsvariante Abänderungen auf. Praktische Schlussfolgerungen Wenn TAFI, in welchem Zusammenhang auch immer, gemessen wird, sollte zuerst eine Validierung des Transportsystems vorgenommen werden, um mögliche fehlerhafte Messungen bei der darauffolgenden Labor-untersuchung zu vermeiden. Es scheint bei allen gemessenen Faktoren keine entscheidende Rolle zu spielen, ob es sich um eine arterielle oder um eine venöse Plasmaprobe handelt. Ausserdem scheint TAFI keine Aussagekraft bezüglich des Zustandes postoperativer Patienten mit abdominalen Tumorerkrankungen zu haben
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