1,721,218 research outputs found

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Clinical outcomes through 12 months in patients with degenerative mitral regurgitation treated with the MitraClip (R) device in the ACCESS-EUrope Phase I trial

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    OBJECTIVES: Percutaneous treatment with the MitraClip device represents an alternative option for selected patients with degenerative mitral regurgitation (DMR) considered ineligible for surgery due to contraindications or high surgical risk by an inter-disciplinary heart team. We describe 12-month outcomes following treatment with the MitraClip device in DMR patients. METHODS: The MitraClip Therapy Economic and Clinical Outcomes Study Europe (ACCESS-EU) Study has completed the enrolment of 567 patients as of April 2011, 117 of whom were DMR. Baseline demographics, procedural and acute safety results at 30 days and survival at 12 months were evaluated in the DMR subset. Effectiveness results, defined by a reduction in MR, and improvement in clinical outcomes based on changes in New York Heart Association (NYHA) functional Class, 6-min walk test (6MWT) and quality-of-life data were also assessed. Furthermore, DMR patients were stratified into high-and low-risk subgroups (logistic European System of Cardiac Operative Risk Evaluation I (logEuroSCORE I >= 20% or <20%, respectively) and differentially evaluated. RESULTS: One hundred and seventeen DMR patients underwent the MitraClip procedure with a 94.9% rate (111 of 117) of successful clip implantation. Baseline characteristics and comorbidities included NYHA Class III/IV (74%), left ventricular ejection fraction (LVEF) <40% (9%), prior cardiac surgery (24%) and prior myocardial infarction (MI) (22%). Mean logEuroSCORE I was 15.5 +/- 13.3%. Mortalities at 30 days and 12 months were 6.0 and 17.1%, respectively. At 12 months, 74.6% (53 of 71) of patients in follow-up achieved MR <= grade 2+ and 80.8% (63 of 78) were in NYHA functional class I/II. Both Minnesota Living with Heart Failure questionnaire (MLHFQ) scores and 6MWT distance improved significantly at 12 months compared with baseline (P = 0.03 and P < 0.0001, respectively). CONCLUSIONS: The MitraClip procedure resulted in significant reductions in MR and improvements in clinical outcomes at 12 months in selected patients with severe DMR. MitraClip therapy may serve as a complementary non-surgical therapeutic option for DMR patients who are considered at high risk or ineligible for surgery by an inter-disciplinary dedicated heart team. Interventional treatment should be indicated following the discussion of patients in an inter-disciplinary conference of cardiologists and cardiac surgeons as suggested by current international guidelines

    Myeoperoxidase as a prognostic marker in patients with Pulmonal-arterial Hypertension

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    Die Pulmonal-arterielle Hypertonie (PAH) ist eine seltene Erkrankung mit hoher Mortalität, bei der es durch ein Zusammenspiel von Proliferation, Inflammation und endothelialer Dysfunktion zu einem chronischen Druckanstieg im kleinen Kreislauf und der Entwicklung einer Rechtsherzinsuffizienz kommt. Obwohl man die verminderte NO•-Bioverfügbarkeit als ein wichtiges Merkmal der PAH identifiziert hat, bleiben der Auslöser sowie die genauen molekularen Abläufe beim Entstehen dieses Krankheitsbildes unbekannt. Myeloperoxidase (MPO) ist ein Hämprotein, das hauptsächlich von neutrophilen Granulozyten und Makrophagen ausgeschüttet wird und dessen Bedeutung lange Zeit ausschließlich in der Infektabwehr gesehen wurde. Zuletzt rückte jedoch die Fähigkeit von MPO in den Fokus, die Bioverfügbarkeit von endothelial generiertem NO• zu senken. Für Erkrankungen wie Linksherzinsuffizienz und Vorhofflimmern wurde gezeigt, dass die Leukozytenaktivierung Teil des Krankheitsbildes ist. Obwohl es erste Hinweise für die Beteiligung von Leukozyten bei der PAH und der chronischen Rechtsherzinsuffizienz gibt, ist der genaue Pathomechanismus unklar. Die vorliegende klinische Studie beschreibt nun erstmals einen Zusammenhang zwischen MPO-Aktivität und PAH-Erkrankung. So waren die MPO-Plasmaspiegel des Patientenkollektivs im Vergleich zu einer gesunden Kontrollgruppe signifikant erhöht. Die Studie postuliert im zweiten Teil außerdem die mögliche Rolle von MPO als zusätzlichem Prädiktor für Funktionalkapazität und Mortalität in der Verlaufsbeobachtung von PAH-Patienten. So erreichten Patienten im unteren Quartil der MPO-Spiegel im Durchschnitt eine signifikant bessere Leistung im 6-Minuten-Gehtest bei Baseline und im Follow-up. Auch zeichneten sich diese Patienten durch eine signifikant niedrigere Sterblichkeit im Beobachtungszeitraum aus. Zusammenfassend unterstützen die Ergebnisse dieser Studie die Theorie von der Leukozytenbeteiligung am Krankheitsbild der PAH. Die Arbeit muss als vorausgreifende Untersuchung zur Bedeutung von MPO bei PAH und Rechtsherzinsuffizienz verstanden werden; weiterführende experimentelle Studien sind notwendig, um die genauen Mechanismen zu erschließen. Die mögliche klinische Rolle von MPO als Prädiktor für Funktionalkapazität und Mortalität bei PAH-Patienten muss durch größere, multizentrische Studien bestätigt werden

    Über die vasoaktiven Eigenschaften von Clopidogrel im Vergleich zu Acetylsalicylsäure bei Patienten mit ischämischer Kardiomyopathie

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    In jüngster Zeit konnte mehrfach nachgewiesen werden, dass die Verschlechterung der Endothelfunktion Folge eines entzündlichen Prozesses ist. Chronisch entzündliche vaskuläre Prozesse spielen eine entscheidende Rolle in der Entwicklung und Progression der koronaren Herzkrankheit und der Herzinsuffizienz. Die vorliegende Arbeit untersuchte die Endothelfunktion und vaskuläre Inflammation bei chronischer Herzinsuffizienz ischämischer Genese. Es konnte gezeigt werden, dass die Endothelfunktion unter einer Therapie mit Clopidogrel im Gegensatz zu ASS verbessert werden kann, was einherging mit einer Reduktion verschiedener inflammatorischer Marker. Eine interessante Beobachtung war der Rückgang der BNP-Plasmakonzentration unter Clopidogreltherapie, der eine Verbesserung der systolischen und/oder diastolischen linksventrikulären Funktion vermuten lässt, was Ziel zukünftiger Untersuchungen sein sollte. Ob die Prognose von Patienten mit ischämischer Kardiomyopathie durch eine intensivierte Thrombozytenaggregationshemmung günstig beeinflusst werden kann bleibt abzuwarten und müsste durch größere randomisierte Studien untersucht werden
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