1,720,979 research outputs found

    Spatial access to palliative care units in Germany: integrated analysis of availability and accessibility using the E2SFCA method

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    Zusammenfassung Einleitung Demografischer Wandel und steigende Patient*innenzahlen sind Herausforderungen für einen wohnortnahen Zugang zu Palliativstationen. Verfügbarkeit und Erreichbarkeit als Dimensionen des räumlichen Zugangs, in bisherigen Studien meist isoliert voneinander betrachtet, werden mittels der Methode „Enhanced Two-Step Floating Catchment Area“ (E2SFCA) integriert, um durch ein realistischeres Bild der Versorgungssituation regionale Unterschiede zu identifizieren. Methoden Auf Gemeindeebene wurde mithilfe der E2SFCA-Methode ein Zugangsindex ( Z i ) berechnet. Grundlage bildeten Daten zur Bevölkerung, zu Bettenkapazitäten und zur Erreichbarkeit innerhalb von 30 min Fahrzeit. Der Index wurde in Quintile unterteilt und den Kategorien niedriger (Q1, Q2), mittlerer (Q3) und hoher Zugang (Q4, Q5) zugeordnet. Ergebnisse Der Zugang zu den 372 in Deutschland identifizierten Palliativstationen variiert stark zwischen und innerhalb von städtischen und ländlichen Gebieten. In dünn besiedelten Gebieten führen Versorgungsangebote zu einem überdurchschnittlichen Zugang. Zugleich entstehen in weiter entfernten Gemeinden lange Fahrzeiten (Beispiel Mecklenburg-Vorpommern). Städtische Regionen erreichen durch eine hohe Angebotsdichte häufig hohe Zugangsindices. Eine hohe Bevölkerungsdichte führt bei bestehendem Angebot zu einem durchschnittlichen Zugang (Beispiel Nordrhein-Westfalen). Diskussion und Fazit Die meisten Menschen in Deutschland könnten Palliativstationen in 30 min erreichen, mit regional großen Unterschieden. Die erstmals für Palliativstationen angewandte E2SFCA-Methode bietet eine präzisere Analyse als Studien, die sich an landkreisbezogenen Bettenkapazitäten und Einwohnerzahlen orientieren. Um die tatsächliche Versorgung abzubilden, muss die Versorgungssituation in Gebieten mit schlechtem Zugang detailliert untersucht werden.Abstract Introduction Demographic change and rising patient numbers pose challenges for local access to palliative care units. Availability and accessibility as dimensions of spatial access, which have mostly been considered separately in previous studies, are integrated using the method “Enhanced Two-Step Floating Catchment Area” (E2SFCA) in order to identify regional differences by providing a more realistic picture of the care situation. Methods At the community level, an access index ( Z i ) was calculated using the E2SFCA method. It was based on population data , bed capacity, and accessibility within a 30-minute drive. The index was divided into quintiles and assigned to categories with low (Q1, Q2), medium (Q3), and high access index (Q4, Q5). Results Access to the 372 palliative care units identified in Germany varies greatly between and within urban and rural areas. In sparsely populated areas, care services lead to above-average access. At the same time, long travel times arise in more remote communities (e.g., Mecklenburg-Western Pomerania). Urban regions often achieve high access indices due to a high density of services. A high population density results in average access when services are available (e.g., North Rhine-Westphalia). Discussion and conclusion Most people in Germany could reach palliative care units within 30 min, with large regional differences. The E2SFCA method, applied for the first time to palliative care units, offers a more precise analysis than studies based on district-specific bed capacities and number of inhabitants. In order to reflect the actual regional care situation, the care provision in areas with poor access must be examined in detail.Zusammenfassung Einleitung Demografischer Wandel und steigende Patient*innenzahlen sind Herausforderungen für einen wohnortnahen Zugang zu Palliativstationen. Verfügbarkeit und Erreichbarkeit als Dimensionen des räumlichen Zugangs, in bisherigen Studien meist isoliert voneinander betrachtet, werden mittels der Methode „Enhanced Two-Step Floating Catchment Area“ (E2SFCA) integriert, um durch ein realistischeres Bild der Versorgungssituation regionale Unterschiede zu identifizieren. Methoden Auf Gemeindeebene wurde mithilfe der E2SFCA-Methode ein Zugangsindex ( Z i ) berechnet. Grundlage bildeten Daten zur Bevölkerung, zu Bettenkapazitäten und zur Erreichbarkeit innerhalb von 30 min Fahrzeit. Der Index wurde in Quintile unterteilt und den Kategorien niedriger (Q1, Q2), mittlerer (Q3) und hoher Zugang (Q4, Q5) zugeordnet. Ergebnisse Der Zugang zu den 372 in Deutschland identifizierten Palliativstationen variiert stark zwischen und innerhalb von städtischen und ländlichen Gebieten. In dünn besiedelten Gebieten führen Versorgungsangebote zu einem überdurchschnittlichen Zugang. Zugleich entstehen in weiter entfernten Gemeinden lange Fahrzeiten (Beispiel Mecklenburg-Vorpommern). Städtische Regionen erreichen durch eine hohe Angebotsdichte häufig hohe Zugangsindices. Eine hohe Bevölkerungsdichte führt bei bestehendem Angebot zu einem durchschnittlichen Zugang (Beispiel Nordrhein-Westfalen). Diskussion und Fazit Die meisten Menschen in Deutschland könnten Palliativstationen in 30 min erreichen, mit regional großen Unterschieden. Die erstmals für Palliativstationen angewandte E2SFCA-Methode bietet eine präzisere Analyse als Studien, die sich an landkreisbezogenen Bettenkapazitäten und Einwohnerzahlen orientieren. Um die tatsächliche Versorgung abzubilden, muss die Versorgungssituation in Gebieten mit schlechtem Zugang detailliert untersucht werden.Abstract Introduction Demographic change and rising patient numbers pose challenges for local access to palliative care units. Availability and accessibility as dimensions of spatial access, which have mostly been considered separately in previous studies, are integrated using the method “Enhanced Two-Step Floating Catchment Area” (E2SFCA) in order to identify regional differences by providing a more realistic picture of the care situation. Methods At the community level, an access index ( Z i ) was calculated using the E2SFCA method. It was based on population data , bed capacity, and accessibility within a 30-minute drive. The index was divided into quintiles and assigned to categories with low (Q1, Q2), medium (Q3), and high access index (Q4, Q5). Results Access to the 372 palliative care units identified in Germany varies greatly between and within urban and rural areas. In sparsely populated areas, care services lead to above-average access. At the same time, long travel times arise in more remote communities (e.g., Mecklenburg-Western Pomerania). Urban regions often achieve high access indices due to a high density of services. A high population density results in average access when services are available (e.g., North Rhine-Westphalia). Discussion and conclusion Most people in Germany could reach palliative care units within 30 min, with large regional differences. The E2SFCA method, applied for the first time to palliative care units, offers a more precise analysis than studies based on district-specific bed capacities and number of inhabitants. In order to reflect the actual regional care situation, the care provision in areas with poor access must be examined in detail

    Methoden zur Analyse der regionalen dermatologischen Versorgung am Beispiel Hamburgs

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    Hintergrund: Regionale Ungleichheiten in der Gesundheitsversorgung werden häufig mit dem Stadt‐Land‐Unterschied in Verbindung gebracht. Untersuchungen haben aber gezeigt, dass sich bei einer kleinräumigen Betrachtung auch in Städten regionale Versorgungsdisparitäten ausmachen lassen. Für deren Bewertung sind neben Versorgungsgrad noch weitere Größen wie die Erreichbarkeit hinzuzuziehen. Zielsetzung der vorliegenden Arbeit war das Aufzeigen methodischer Werkzeuge zur Bewertung der dermatologischen Versorgung am Beispiel Hamburgs. Besonderer Fokus wurde auf die Erreichbarkeit gelegt. Methoden: Auf Basis der 97 Hamburger Stadtteile wurde zunächst die Verteilung der 101 berücksichtigten Dermatologen sowie der Versorgungsgrad ermittelt. Anschließend wurde eine Netzwerkanalyse zur Erreichbarkeit durchgeführt. Ergebnisse: In Hamburg bestehen regionale Unterschiede im Versorgungsgrad und in der Erreichbarkeit von Dermatologen. Je nach Stadtteil liegt der Versorgungsgrad zwischen 44,9 % (unterversorgt) und > 500 % (überversorgt). Ähnliche Unterschiede zeigen sich bei der Erreichbarkeit. 94,5 % der Einwohner Hamburgs erreichen den nächsten Dermatologen innerhalb von zehn Minuten (PKW). Entsprechend dem Stadtteil und Verkehrsmittel kann der Zeitaufwand auf über 30 Minuten ansteigen. Schlussfolgerungen: Mittels des Versorgungsgrades können Unterschiede in der dermatologischen Versorgung Hamburgs aufgezeigt werden. Anhand der Netzwerkanalyse wurde jedoch ersichtlich, dass es trotz dieser Unterschiede nur wenige Defizite in der Erreichbarkeit des nächsten Dermatologen gibt. Netzwerkanalysen können damit als wertvolle und ergänzende Methode dienen, um das regionale Versorgungsgeschehen zu bewerten

    Does climate change affect the incidence of skin- and allergic diseases in Germany?

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    Skin diseases have great socio-economic importance in Germany due to their high and in some cases still-increasing prevalence. Little attention has yet been paid to the influence of the change in climate on these diseases

    Going Beyond Counting First Authors in Author Co-citation Analysis

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    The present study examines one of the fundamental aspects of author co-citation analysis (ACA) - the way co-citation counts are defined. Co-citation counting provides the data on which all subsequent statistical analyses and mappings are based, and we compare ACA results based on two different types of co-citation counting - the traditional type that only counts the first one among a cited work's authors on the one hand and a non-traditional type that takes into account the first 5 authors of a cited work on the other hand. Results indicate that the picture produced through this non-traditional author co-citation counting contains more coherent author groups and is therefore considerably clearer. However, this picture represents fewer specialties in the research field being studied than that produced through the traditional first-author co-citation counting when the same number of top-ranked authors is selected and analyzed. Reasons for these effects are discussed

    Variations on the Author

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    “Variations on the Author” discusses two of Eduardo Coutinho’s recent films (Um Dia na Vida, from 2010, and Últimas Conversas, posthumously released in 2015) and their contribution to the general question of documentary authorship. The director’s filmography is characterized by a consistent yet self-effacing form of authorial self-inscription: Coutinho often features as an interviewer that rather than express opinions propels discourses; an interviewer that is good at listening. This mode of self-inscription characterizes him as an author who is not expressive but who is nonetheless markedly present on the screen. In Um Dia na Vida, however, Coutinho is completely absent form the image, while Últimas Conversas, on the contrary, includes a confessional prologue that moves the director from the margins to the center of his films. This article examines the ways in which these works stand out in the filmography of a director who offers new insights into the notion of cinematic authorship

    Appropriate Similarity Measures for Author Cocitation Analysis

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    We provide a number of new insights into the methodological discussion about author cocitation analysis. We first argue that the use of the Pearson correlation for measuring the similarity between authors’ cocitation profiles is not very satisfactory. We then discuss what kind of similarity measures may be used as an alternative to the Pearson correlation. We consider three similarity measures in particular. One is the well-known cosine. The other two similarity measures have not been used before in the bibliometric literature. Finally, we show by means of an example that our findings have a high practical relevance.information science;Pearson correlation;cosine;similarity measure;author cocitation analysis

    Nachhaltige StadtGesundheit Hamburg II - Neue Ziele, Wege, Initiativen

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    Gesundheit und Nachhaltigkeit sind essenziell für das Wohlergehen jeder Stadtgesellschaft. Dieser Band führt die exemplarische Analyse Hamburger StadtGesundheit fort und fokussiert auch das Thema Nachhaltigkeit. Facetten der historischen Entwicklung, der Hamburger Stadtepidemiologie und der Steuerung von StadtGesundheit - samt Blick auf lokale Einrichtungen und Projekte - ergänzen sich mit neuen Wegen der Versorgung sowie der Prävention und Gesundheitsförderung. Gezeigt werden außerdem weitere Stadtsektoren, deren enge Verbindung zum Thema Gesundheit die Coronapandemie überdeutlich belegt. Die Fallstudie vertieft die Situationsbeschreibung einer Großstadt und den bestehenden Entwicklungsbedarf

    Dispelling the Myths Behind First-author Citation Counts

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    We conducted a full-scale evaluative citation analysis study of scholars in the XML research field to explore just how different from each other author rankings resulting from different citation counting methods actually are, and to demonstrate the capability of emerging data and tools on the Web in supporting more realistic citation counting methods. Our results contest some common arguments for the continued use of first-author citation counts in the evaluation of scholars, such as high correlations between author rankings by first-author citation counts and other citation counting methods, and high costs of using more realistic citation counting methods that are not well-supported by the ISI databases. It is argued that increasingly available digital full text research papers make it possible for citation analysis studies to go beyond what the ISI databases have directly supported and to employ more sophisticated methods
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