197,826 research outputs found
Untersuchungen am Aufnahmeapparat für die Welte-Philharmonie-Orgelrollen
Das Museum für Musikautomaten Seewen besitzt seit 1991 ein Aufnahmegerät für Orgelrollen der Firma M. Welte & Söhne. Da das Aufnahmeverfahren von Welte weitestgehend unbekannt ist, kann eine Untersuchung der Funktionsweise dieses Gerätes Hinweise auf das Verfahren und seine Genauigkeit geben. Der Apparat hat einige interessante technische Details wie eine präzise arbeitende Spurhaltung des laufenden Papierbandes und einen Drehzahlmesser mit Skala zur laufenden Kontrolle der Papiergeschwindigkeit.
Diese lässt sich mit einem Schiebewiderstand einstellen. Der Apparat ist für die Aufnahme von 150 Spuren eingestellt, wie sie auf den Welte-Philharmonie-Rollen vorhanden sind. Eine spätere Erweiterung wäre leicht möglich gewesen, denn die Vorrichtung besitzt schon 175 Rädchen. Untersuchungen zur Papiergeschwindigkeit haben ergeben, dass diese bei Aufnahme und Wiedergabe gleich war. Bei Betrachtung aller Faktoren kann man annehmen, dass Welte die gleiche Technik mit den Schreibröllchen für die Aufnahme von Klavierrollen benutzt hat. Aber es finden sich keine Hinweise, wie bei Welte die Aufnahme der Dynamik beim Klavierspiel funktioniert hat
Incidence Estimates with Welte Adjustment.
<p>Incidence Estimates with Welte Adjustment.</p
Untersuchungen über die Verlagerung von Chlorid und Sulfat in verschiedenen Böden mit Hilfe der Radioisotope 36Cl und 35S
Untersuchungen über die Verlagerung von Chlorid und Sulfat in verschiedenen Böden mit Hilfe der Radioisotope 36Cl und 35S
[Erratum to: Antibiotic Stewardship 2.0 : Individualization of therapy]
Correction; Erratum for [Antibiotic Stewardship 2.0. Individualization of therapy]. [Internist (Berl). 2017
Health economics of infectious diseases
Welte R, Leidl R, Greiner W, Postma M. Health Economics of Infectious Diseases. In: Krämer A, Kretzschmar M, Krickeberg K, eds. Modern Infectious Disease Epidemiology: Concepts, Methods, Mathematical Models And Public Health. Statistics for Biology and Health. New York: Springer; 2010: 249-275
[Antibiotic Stewardship 2.0. Individualization of therapy]
Antibiotic resistance is a part of bacterial evolution and therefore unavoidable. In the context of missing novel treatment options, the restrictive use of available antibiotics in order to decelerate the spread of resistance is of high importance. This is the aim of Antibiotic Stewardship (ABS). ABS consists of two sides: a structural one and an individual one. The former deals with the formation of ABS teams, the analysis of antibiotic usage and resistance development, and the implementation of certain measures to improve antibiotic use; the latter is reflected by concrete bedside decisions: How can (broad) spectrum antibiotics be spared without harming the patient? This can be achieved, for example, by de-escalation, limiting duration of treatment, and avoiding nonindicated use. Typical nonindicated uses in both in- and outpatients are viral respiratory tract infections, asymptomatic bacteriuria and nonbacterial exacerbations of chronic obstructive pulmonary disease. Furthermore, respiratory colonization in ventilated patients, ventilator-associated tracheobronchitis, "prolonged" perioperative prophylaxis, and contaminated blood cultures reflect situations where antibiotics should be avoided. In the future, ABS will benefit from accelerated pathogen and resistance detection because early adequate treatment not only lowers the usage of antibiotics but can also improve patient outcome
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