4 research outputs found

    Metadata, the undiscovered treasure box for book recommender systems for children: What traits can be inferred from book’s descriptive and structural metadata which could support the designers of books recommender systems for children?

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    This study examines traits that may be derived from book metadata and identifies statistically signifi- cant patterns and trends in order to assist recom- mender system designers for children’s books in selecting the most important traits to take into ac- count. This research focuses on descriptive such as publish year and structural metadata such as the chapters’ count. We rely on data from two different data sets, Goodreads and Wikisource.The findings of this study, such as the fact that there is a relationship between the number of pages and the reader’s age, may have an impact on the design of recommender systems for children’s books.This is all with the respect to the fact that children are a vulnerable audience, making it challenging to not infringe on their privacy while gathering infor- mation that can be used in statistical experiments in many fields such as education and health.CSE3000 Research ProjectComputer Science and Engineerin

    Exploring the context and potential benefits of implementing an Intermittent Preventive Treatment for malaria in infants (IPTi) in Papua New Guinea

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    Summary: Background Intermittent preventive treatment (IPTi) is an intervention aiming to reduce the risk of malaria in infants. Its concept is to deliver a full treatment course of antimalarial drugs to infants, three or four times during the first year of life, following the expanded program of immunization (EPI) schedule and regardless of clinical malaria episodes. Mainly Sulphadoxine/pyrimthamine (SP) was studied and demonstrated to reduce the risk of malaria by 30% in Africa, where Plasmodium falciparum (Pf) is the predominant species. No study has been carried out in regions of the world with a significant burden of non-Pf infections. There is therefore a need to investigate the potential benefits of IPTi in areas, such as Papua New Guinea (PNG), highly endemic for Plasmodium vivax (Pv) malaria. Apart from efficacy, which is the corner stone of an intervention, it is essential to have a clear picture of the context in which such an intervention might be implemented. Indeed, determinants of effectiveness such as the malaria context (epidemiology and case management), the acceptability and the access to the intervention need to be investigated prior to the implementation of IPTi. The present study investigates the efficacy of IPTi in PNG as well as some key aspects of infant’s health in PNG that might help to understand the context in which IPTi could be implemented. Methods Randomized controlled trial investigating the protective efficacy of 4 doses of SP associated to 3 days of artesunate (SP-AS3) or 3 days of amodiaquine (SP-AQ3) given at 3-month intervals during the first year of life. Most of infants were followed-up for an additional 12 months. The study took place in Madang and Maprik (PNG) from 2006 to 2010, but only the Madang cohort was used for the IPTi efficacy analyses. Making use of the morbidity passive case detection of the trial, the following aspects of infant’s health in PNG were investigated: · Effectiveness of treating infants with a unified treatment (artemther/lumefantrine, AL) for Pf & Pv malaria based on the result of the rapid diagnostic test (RDT) · The incidence of common illnesses based on RDT and syndromic definitions of diseases and the impact of IPTi on them. · The performances of the integrated management childhood illness (IMCI) supplemented with RDT & IPTi for the management of common syndromes/diseases in PNG. The acceptability of IPTi was also assed alongside the drug trial. Findings 1605 infants 3 months old were enrolled in the IPTi trial, 1125 in Madang and 480 in Maprik. The intention-to-treat relative risk (RR) at 15 months of age (Madang site only) was 0.72 (95%CI, 0.57 - 0.90) on all malaria episodes with SP-AQ3 and 0.88 (95%CI, 0.70 - 1.10) with SP-AS3, overall p=0.017. Using SP-AQ3, the RR was 0.63 (95%CI, 0.45 - 0.88) on Pf and 0.78 (95%CI, 0.60 - 1.01) on Pv. No difference was observed in the incidence of overall morbidity, severe diseases and non-malarial illnesses between the placebo and IPTI intervention arms. Fewer deaths were observed in the treatment arms compared to placebo: placebo=8, SP-AQ3=1 and SP-AS3=3. 7223 fever episodes occurred (in Madang and Maprik) during the study and 5670 had a negative RDT result. Out of them, 133 (3.4%) re-attended the clinic within 7 days for fever, and 1 died of lower respiratory tract infection (LRTI). 23 (0.6%) infants re-presented with a severe illness (4 with positive BS and/or RDT). 1728 children with positive RDT results were treated with artemether/lumefantrine (AL). 30 (1.7%) re-attended within 7 days for fever, none died. Out of the total cohort, incidence rates (episodes/child/year) for common syndromes/diseases were: 0.85 (95%CI, 0.81-0.90) for LRTI, 0.72 (95%CI, 0.65- 0.93) for gastroenteritis (GI), 0.62 for malaria (95%CI, 0.58 - 0.66) and 0.08 (95%CI, 0.07-0.09) for otitis. The introduction of RDT led to a high accuracy of “on site” malaria diagnosis (К =0.99). On the opposite, the clinical diagnosis accuracy for others syndromes was poor: К=0.47 for LRTI, К=0.52 for GI and К= 0.52 for otitis. 25% of illness episodes were inappropriately treated: 6% did not receive antibiotics when they should have and 19% received antibiotics when they should not have (according to recommendations). The prescription’s rate of antibiotics was 56% when the RDT for malaria was negative and 16% when the RDT was positive (p<0.001). The acceptability of IPTi appears to be good in Melanesian populations. Conclusion The use of RDT and artemether/lumefantrine is a safe and effective strategy for the management of malaria cases in PNG and could be implemented very easily. IPTi has demonstrated its efficacy to reduce both Pf and Pv episodes. However, the apparent absence of benefit on the overall morbidity and on severe illnesses is a concern and mitigates the interest of implementing this intervention in PNG. Furthermore, other factors such as a low EPI coverage and rapidly changing malaria endemicity due to the recent introduction in PNG of insecticide treated nets (ITN) and artemisinin combination therapies (ACT) are likely to jeopardize the potential benefits of IPTi in PNG. ---------- Zusammenfassung: Hintergrund Intermittent preventive treatment in infants (IPTi) ist eine Intervention mit dem Ziel, das Risiko von Malaria bei Kleinkindern zu reduzieren. Sein Konzept ist den Säuglingen Behandlung mit Malariamedikamenten, drei oder viermal während des ersten Lebensjahres, nach dem Zeitplan des Erweitertens Programms der Immunisierung (EPI) und unabhängig von klinischen Malaria Episoden. Haupsächlich Sulfadoxin/pyrimthamine (SP) wurde studiert und zeigte, dass das Risiko von Malaria um 30% in Afrika reduziert wurde, wo Plasmodium falciparum (Pf) die vorherrschende Spezies ist. Keine Studie wurde in den Regionen der Welt mit einer signifikanten Belastung durch nicht-Pf-Infektionen durchgeführt. Es besteht daher ein Bedarf, die potenziellen Vorteile der IPTi in Bereichen wie Papua-Neuguinea (PNG), hoch endemisch für Plasmodium vivax (Pv) Malaria, zu untersuchen. Abgesehen von Wirksamkeit, die der Grundstein für eine Intervention ist, ist es wichtig, ein klares Bild des Kontextes zu haben, in dem ein solcher Eingriff durchgeführt werden könnte. Tatsächlich, Determinante der Wirksamkeit wie der Malariakontext (Epidemiologie und Case Management), die Akzeptanz und der Zugang auf die Intervention, muss vor der Durchführung von IPTi untersucht werden. Die vorliegende Studie untersucht die Wirksamkeit von IPTi in PNG sowie einige der wichtigsten Aspekte der kindlichen Gesundheit von Kleinkindern in PNG, die helfen könnten, den Kontext, in dem IPTi implementiert werden könnte, zu verstehen. Methoden Randomisierte kontrollierte Studie, die die schützende Wirkung untersucht von vier Dosen von SP und 3 Tagen von Artesunat (SP-AS3) oder 3 Tage von Amodiaquin (SP-AQ3) in 3-monatigen Abständen, gegeben während des ersten Lebensyahres. Die meisten Kinder wurden für weitere 12 Monate beobachtet. Die Studie fand in Madang und Maprik (PNG) von 2006 bis 2010 statt, aber nur die Madang Kohorte wurde für die IPTi Wirksamkeit Analyse verwendet. Folgende Aspekte der Gesundheit der Kleinkinder in PNG wurden untersucht, indem die passiven Fälle der Studie registriert wurden: • Wirksamkeit der Behandlung von Säuglingen mit einer einheitlichen Behandlung (artemther / Lumefantrin, AL) für Pf & Pv Malaria, dem Ergebnis des rapid diagnostic test (RDT) nach. • Die Inzidenz von gewöhnlichen Krankheiten nach RDT und syndromalen Definitionen von Krankheiten und die Auswirkungen von IPTi auf ihnen. • Die Leistungen des integrierten Managementsystems Kinderkrankheiten (IMCI) ergänzt mit RDT & IPTi für die Bewirtschaftung der gewöhnlichen Syndrome / in PNG. Die Akzeptanz von IPTi wurde während dieser Studie bestimmt . Resultate 1605 3-Monate alt Säuglinge wurden in die IPTi Studie eingezogen, 1125 in Madang und 480 in Maprik. Intention-to-treat relative Risiko (RR) bei 15 Monaten alt betrug 0.72 (95% CI, 0.57 bis 0.90) auf allen Malariaepisoden mit SP-AQ3 und 0.88 (95% CI, 0.70 bis 1.10) mit SP-AS3, Insgesamt p = 0.017. Mit SP-AQ3 wurde das RR 0.63 (95% CI, 0.45 bis 0.88) auf Pf und 0.78 (95% CI, 0.60 bis 1.01) auf Pv. Es wurde kein Unterschied in der Inzidenz von insgesamter Morbidität, schwere Erkrankungen und nicht-Malaria-Erkrankungen zwischen der Placebo-und IPTi Intervention Arme beobachtet. Nur wenige Todesfälle wurden in den Behandlungsgruppen im Vergleich zu Placebo beobachtet: Placebo = 8, SP-AQ3 = 1 und SP-AS3 = 3 ist. 7223 Fieberepisode (in Madang und Maprik) sind während der Studie aufgetreten und 5670 hatten einen negativen RDT. Aus ihnen, 133 (3.4%) besuchten die Klinik innerhalb von 7 Tagen bei Fieber wieder und 1 starb an unteren Atemwegeinfektion (LRTI). 23 (0.6%) Säuglinge kamen erneut mit einer schweren Krankheit (4 mit positiven BS und / oder RDT). 1728 Kinder mit positiven RDT Ergebnissen wurden mit Artemether / Lumefantrin (AL) behandelt. 30 (1.7%) besuchten die klinik innerhalb von 7 Tagen bei Fieber wieder, keiner starb. Von der insgesamten Kohorte waren Inzidenzraten (Episode / Kind / Jahr) für gemeinsame Syndrome / Krankenheiten : 0.85 (95% CI, 0.81-0.90) für LRTI, 0.72 (95% CI, 0.65-0.93) für Gastroenteritis (GI), 0.62 f!ur malaria (95%CI, 0.58 - 0.66) und 0.08 (95% CI, 0.07-0.09) für Otitis. Die Einführung von RDT führte zu einer hohen Genauigkeit von "on site" Malaria-Diagnose (К = 0.99). Im gegenteil, war die Genauigkeit klinischer Diagnose für andere Syndrome schlecht : К = 0.47 für LRTI, К = 0.52 für GI und К = 0.52 für Otitis. 25% der Krankheitsepisoden wurden unsachgemäß behandelt: 6% erhielten keine Antibiotica, wenn sie sie haben sollten und 19% erhielten Antibiotika, wenn sie sie nicht haben sollten (den Empfehlungen nach). Die Verschreibung von Antibiotika war 56% wenn der RDT für Malaria negative war und 16% wenn der RDT postiv war (p <0.001). Die Akzeptanz für IPTi scheint in melanesischen Bevölkerung gut zu sein. Schlussvolgernd Die Verwendung von RDT und Artemether / Lumefantrin ist eine sichere und wirksame Strategie für die Verwaltung der Malariafälle in PNG und könnte sehr leicht realisiert werden. IPTi hat seine Wirksamkeit demonstriet, sowohl Pf und Pv Episoden zu reduzieren. Allerdings ist die offensichtliche Abwesenheit von Vorteilen auf die gesamte Morbidität und auf schwere Krankheiten ein Anliegen, und mildert das Interesse der Durchführung dieser Intervention in PNG. Darüber hinaus gibt es andere Faktoren, wie eine niedrige EPI Berichterstattung und die sich rasch verändernde Malaria endemizität durch die kürzliche Einführung in PNG von Insektiziden behandelte Moskitonetze (ITN) und Artemisinin- Kombinationstherapien (ACT), die die potenziellen Vorteile der IPTi in PNG gefährden könnten

    What do students learn about functions? : a cross cultural study in England and Malaysia

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    This research study investigates the concept of function developed by a sample of secondary and university students in England and Malaysia studying mathematics as one of their subjects. It shows that whilst students may be able to do the 'mechanical' parts of this concept, their grasp of the 'theoretical' nature of the function concept may be tenuous and inconsistent. The hypothesis is that students develop 'prototypes' for the function concept in much the same way as they develop prototypes for concepts in everyday life. The definition of the function concept, though given in the curriculum, proves to be inoperative, with their understanding of the concept reliant on properties of familiar prototype examples: those having regular shaped graphs, such as x2 or sinx, those often encountered (possibly erroneously), such as a circle, those in which y is defined as an explicit formula in x, and so on. The results of the study in England revealed that even when the function concept was taught through the formal definition, the experiences which followed led to various prototypical conceptions. Investigations also show significant misconceptions. For example, three-quarters of a sample of students starting a university mathematics course considered that a constant function was not a function in either its graphical or algebraic forms, and three quarters thought that a circle is a function. The extension of the study in Malaysia was made with the hypothesis that there is a significant difference between the concept as perceived to be taught and as actually learned by the students. Although the intended curriculum emphasises conceptual understanding, in the perceived curriculum (curriculum as understood by the teachers), only 45% of the teachers follow this approach. The tested curriculum as reflected in the public examination questions, only emphasises the procedural skills and the results of the learned curriculum show that learning of functions is more consistent with the theory of prototypical learning. Students in Malaysia develop their own idiosyncratic mental prototypes for the function concept in much the same way as those students in the UK
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