178 research outputs found
Weyl. Hn. Hans Albrechts von Heugel, Gewesenen Hochfürstl. Würtembergisch-Oelßnischen Landes-Hauptmanns, Land-Hofe-Richters und Consistorii Præsidis, Letzter Wille in geistlichen Dingen : Nebst Einer K. Pr. R. u. M. Br. H. Christlichem Glaubens-Bekenntniß Zur Ermunterung und Erbauung ... / Mit Einer Vorrede u. einigen Anmerckungen herausgegeben von Joh. Adam Steinmetz, Abten zu Closter Berga
Die Vorlage enthält insgesamt 2 WerkeVorlageform des Erscheinungsvermerks: Magdeburg u. Leipzig, Bey sel. Christoph Seidels Wittwe und Georg Ernst Scheidhauer, 1735. Druckts Christian Leberecht Faber
Retrospective web-based multicenter evaluation of F-18-FDG-PET and CT derived predictive factors Radioimmunotherapy with yttrium-90-ibritumomab tiuxetan in follicular non Hodgkin's lymphoma
Aim: Although predictive factors (PF) for conventional lymphoma therapy are established and frequently used in clinical practice and medical research, the PF for radioimmunotherapy (RIT) have not been fully defined until now. The aim of this multicenter evaluation is to prove the feasibility of the multicenter web-based data collection and to preliminary explore imaging findings and prediction of therapy response in patients with follicular lymphoma (FL) following radioimmunotherapy (RIT) with Y-90-ibritumomab tiuxetan. Patients, methods: We retrospectively analyzed and correlated clinical and imaging data (CT and FDG-PET) before and after RIT as documented by the RIT-Network. Evaluation of treatment response was done on both patient and lesion basis. Every measurable lesion was analyzed in terms of standardized uptake value (SUV), volume (CT and PET) and response. PF were identified using a uni- and multivariate model. A web-based system was used for the documentation and evaluation of clinical and imaging data. Results: 16 patients with at least one PET before and after RIT were eligible for analysis. Concerning response three months postRIT, 5 patients achieved a CR, 6 patients a PR and 4 patients remained with NC. A total of 159 lesions were measured (mean 10 +/- 8). In the multivariate model the log lesion volume (p < 0.0001), the total (p = 0.03) and maximum lesion volume (p = 0.05) were predictors for response (CR + PR). Concerning the lesional CR initial small lesion volume (p = 0.009) and its high metabolic activity (p = 0.01) were identified as predictors. The web-based system showed no major disturbances allowing secure data transfer and central image interpretation in a reasonable time. Conclusion: The use of a web-based multicenter archiving system for clinical and imaging data is technically feasible in a multicenter setting and allows a central analysis. This preliminary analysis suggests that FDG-PET may predict the likelihood of response to RIT.Bayer Vital GmbH; Hermes Medical Solution
Retrospective web-based multicenter evaluation of F-18-FDG-PET and CT derived predictive factors Radioimmunotherapy with yttrium-90-ibritumomab tiuxetan in follicular non Hodgkin's lymphoma
Aim: Although predictive factors (PF) for conventional lymphoma therapy are established and frequently used in clinical practice and medical research, the PF for radioimmunotherapy (RIT) have not been fully defined until now. The aim of this multicenter evaluation is to prove the feasibility of the multicenter web-based data collection and to preliminary explore imaging findings and prediction of therapy response in patients with follicular lymphoma (FL) following radioimmunotherapy (RIT) with Y-90-ibritumomab tiuxetan. Patients, methods: We retrospectively analyzed and correlated clinical and imaging data (CT and FDG-PET) before and after RIT as documented by the RIT-Network. Evaluation of treatment response was done on both patient and lesion basis. Every measurable lesion was analyzed in terms of standardized uptake value (SUV), volume (CT and PET) and response. PF were identified using a uni- and multivariate model. A web-based system was used for the documentation and evaluation of clinical and imaging data. Results: 16 patients with at least one PET before and after RIT were eligible for analysis. Concerning response three months postRIT, 5 patients achieved a CR, 6 patients a PR and 4 patients remained with NC. A total of 159 lesions were measured (mean 10 +/- 8). In the multivariate model the log lesion volume (p < 0.0001), the total (p = 0.03) and maximum lesion volume (p = 0.05) were predictors for response (CR + PR). Concerning the lesional CR initial small lesion volume (p = 0.009) and its high metabolic activity (p = 0.01) were identified as predictors. The web-based system showed no major disturbances allowing secure data transfer and central image interpretation in a reasonable time. Conclusion: The use of a web-based multicenter archiving system for clinical and imaging data is technically feasible in a multicenter setting and allows a central analysis. This preliminary analysis suggests that FDG-PET may predict the likelihood of response to RIT.Bayer Vital GmbH; Hermes Medical Solution
Weyl. Hn. Hans Albrechts von Heugel, Gewesenen Hochfürstl. Würtembergisch-Oelßnischen Landes-Hauptmanns, Land-Hofe-Richters und Consistorii Præsidis, Letzter Wille in geistlichen Dingen : Nebst Einer K. Pr. R. u. M. Br. H. Christlichem Glaubens-Bekenntniß Zur Ermunterung und Erbauung ...
Mit Einer Vorrede u. einigen Anmerckungen herausgegeben von Joh. Adam Steinmetz, Abten zu Closter BergaDie Vorlage enthält insgesamt 2 WerkeVorlageform des Erscheinungsvermerks: Magdeburg u. Leipzig, Bey sel. Christoph Seidels Wittwe und Georg Ernst Scheidhauer, 1735. Druckts Christian Leberecht Faber
20. Radioimmuntherapie von niedrig malignen Non-Hodgkin-Lymphomen mit Yttrium-90-markierten anti-CD20-Antikörpern
FDG-PET im Vergleich mit CT, MRT und Sonographie zum Staging von Kopf-Hals-Plattenepithelkarzinomen
Radiojodtherapie in Europa – eine Umfrage
ZusammenfassungDie Radiojodtherapie ist sowohl bei benignen als auch bei malignen Schilddrüsenerkrankungen etabliert. Während die hochdosierte Radiojodtherapie bei differenzierten Schilddrüsenkarzinomen in ablativer Zielsetzung fast ausnahmslos unter stationären Bedingungen in Abteilungen mit entsprechenden Einrichtungen zum Strahlenschutz erfolgt, kann die niedrig dosierte, u.U. fraktionierte Radiojodtherapie der Schilddrüse bei Hyperthyreosen, Autonomien und Strumen in vielen Ländern ambulant erfolgen. Hier gibt es von Land zu Land ganz unterschiedliche Grenzwerte. In Deutschland ist die ambulante Radiojodtherapie überhaupt nicht zulässig. Bei gleichzeitig hohem Therapiebedarf und begrenzter Bettenkapazität sind die Wartezeiten auf einen Therapieplatz zum Teil auf mehrere Monate angewachsen. Dies führt zunehmend zu einem regelrechten Medizintourismus in das benachbarte Ausland, wo die ambulante Therapie z.T. zulässig ist. Dies erscheint sowohl unter medizinischen als auch gesundheitsökologischen Aspekten äußerst bedenklich und unter den ökonomischen Aspekten des Gesundheitsstrukturgesetzes sehr fragwürdig. Die Zusammenstellung und Auswertung einer Umfrage unter den Landesdelegierten der EANM zeigt eine große Varianz in den europäischen Ländern und spiegelt den aktuellen Stand der großen Unterschiede in der politischen und strahlenschutz-rechtlichen Einschätzung der medizinisch unbestrittenen Radiojodtherapie wider.</jats:p
»Heiße« Eigenurintherapie: ein überraschender Befund bei der Skelettszintigraphie
ZusammenfassungBei einem 41jährigen Patienten mit Psoriasisarthropathie fiel in der Skelettszintigraphie in den Aufnahmen der Mineralisationsphase eine flächige Aktivitätsbelegung der Beine auf. Als Ursache stellte sich das zwischenzeitliche Einreiben der Extremitäten durch den Patienten mit dem radioaktiven Eigenurin wegen eines Exanthems heraus.</jats:p
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