157 research outputs found
The calcium channel blocker felodipine attenuates the positive hemodynamic effects of the beta-blocker metoprolol in severe dilated cardiomyopathy - A prospective, randomized, double-blind and placebo-controlled study with invasive hemodynamic assessment
Background: In addition to standard therapy with ACE-inhibitors, digitalis and diuretics, beta-adrenergic receptor blockers have become a widely accepted strategy in the treatment of chronic heart failure. The role of calcium antagonists in CHF however remains controversial. To evaluate if a combination therapy of metoprolol and felodipine might improve hemodynamic parameters, a randomized and placebo-controlled study was designed. Methods and results: Sixty-three patients with DCMP, LVEF 3 months in NYHA II-III on standard medication were prospectively treated with either a) a combination of metoprolol+felodipine (MF group, n=20), b) metoprolol+felodipine-placebo (MP group, n=23), or c) metoprolol-placebo+felodipine-placebo (PP group, n=20). Compared to baseline, LVEF and LVEDD significantly improved after 6 months in the MP group (LVEF: 36 +/- 2% vs 29 +/- 2%, p<0.01; LVEDD: 68 +/- 3 mm vs 64 +/- 3 mm, p<0.05), whereas in the other treatment groups only minor changes were observed. A significant benefit in hemodynamic parameters as determined by right heart catheterization was noted also only in the MP group with a marked reduction in PAP mean (17 vs 24 mmHg, p<0.01), PCWP (10 vs 15 mmHg, p<0.001) resulting in a significant increase in cardiac and stroke volume index at rest with no marked changes in the MF and PP group. Conclusion: beta-blocker treatment in CHF patients improves left ventricular function and additionally invasive hemodynamic measurements both at rest and during exercise. In contrast, the combined therapy with the long-acting calcium antagonist felodipine neutralizes these beneficial effects of metoprolol therapy to almost placebo level, providing evidence based on hemodynamic measurements that this combination should be avoided in patients with CHF. (C) 2008 Elsevier Ireland Ltd. All rights reserved
Internationally tradeable emission certificates: efficiency and equity in linking environmental protection with economic development
Three topics dominate the formulation an international greenhouse-gas regime as part of an effective global environmental policy. Efficiency, equity, and uncertainty. And three major policy instruments are discussed as regards the implementation of the 1992 Framework Convention on Climate Change: A carbon tax/C02-charge, joint implementation, and tradeable emission certificates. This paper tries to answer a question that has not been rigidly asked before: How could tradeable emission certificates be tailored in such a way as to be of benefit to the developing countries, to facilitate global environmental protection and economic development at the same time, and to meet both the efficiency and the equity criterion in international relations. Next to market organization and rules of procedure, allocation of the entitlements is crucial. The author suggests a dynamic formulae, by which the initial allocation of certificates starts on the basis of current greenhouse-gas emissions but over time turns towards equity in the form of equal per capita emissions. In this way, making emission entitlements tradeable among countries implies not only that a globally effective limit to total emissions is attained with certainty, but also that the current unfair allocation of emission entitlements is consecutively shifted in favour of the poor countries. --
The Animal-guide through Medieval Persian Poems
The article examines the figure of the animal-guide in medieval Persian literature, in particular in the narrative poetry of the 11th-14th centuries. The author focuses above all on the onager, a sort of wild donkey, and on its various functions within some works of pre-Islamic and Islamic times. In the latter, the analysis essentially concerns some epic and romance mathnavis (narrative poems) on the Sassanid King Bahrām V, a legendary figure famous as onager's hunter. This animal appears in the Persian literature mainly with the function of animal-guide, but also in some relationship with death. In the latter aspect, the onager is sometimes represented as a messenger or announcer of death or while leading the protagonist of the poem himself to the afterworld
Restrictions on the weight distribution of binary linear codes imposed by the structure of Reed-Muller codes
Abstmcf-The words of a binary linear [n,k] code C whose weights belong to a given subset I C { 0, 1,..., n} constitute a word in a certain Reed-Muller code!R!Dl((r, k). Appropriate choices of I result in low values of the order r and thus yield restrictions on the weight distribution of C. Index I?"- Binary linear d e, affine code, weight distribution, Reed-Muller code. I
Die Kontinuität des Brustkorbes als Mobilitätskriterium nach einem konventionellen Aortenklappeneingriff
Die vorliegende Arbeit untersucht, inwieweit sich minimalinvasive Zugangswege gegenüber der medianen Sternotomie bei isolierten Aortenklappeneingriffen positiv auf die postoperative Schultergelenks- und Schultergürtelmobilität auswirken. Die Beurteilung erfolgt dabei postoperativ primär durch Anwendung des Constant-Murley-Score (CMS). Weiterhin werden der Disabilities of the Arm, Shoulder and Hand Fragebogen (DASH) sowie Untersuchungen von Gelenkbeweglichkeiten und Muskelfunktion (Verlängerbarkeit und Kraft) durchgeführt. Bis dato existiert kein gesondertes Testinstrument zur Beurteilung der funktionellen Einheit Schultergürtel / Schultergelenk in der Herzchirurgie. Existierende Untersuchungen deuten jedoch darauf hin, dass größere, insbesondere herzchirurgische Eingriffe sowohl lokal als auch systemisch Einfluss auf die Funktionalität von Muskulatur haben. Sei es durch direkte Affektion oder aufgrund postoperativer Immobilisation. Für den DASH gibt es ebenfalls bereits veröffentlichte Ergebnisse, die eine Verschlechterung der Funktion der oberen Extremität nach einer Herz-OP zeigen. Bei Betrachtung der Ergebnisse des CMS in dieser Arbeit haben die Patienten nach minimalinvasivem Aortenklappenersatz sowohl rechts (78,9±10,4 minimalinvasiv vs. 60,8±8,6 konventionell, p<0,01) als auch links (80,0±8,0 minimalinvasiv vs. 61,8±5,6 konventionell, p<0,01) eine signifikant bessere Schulterfunktion als nach medianer Sternotomie. Auch die Ergebnisse des DASH zeigen nach minimalinvasiver Operation eine signifikant bessere Funktion der oberen Extremität (40,9±13,6 minimalinvasiv vs. 62,5±22,1 konventionell, p=0,02). Die Beweglichkeitsuntersuchungen lassen bessere postoperative Ergebnisse bei den minimalinvasiv Operierten, insbesondere für nach vorne gerichteten Bewegungen, wie der Protraktion links (20±2,9° minimalinvasiv vs. 13±5,7° konventionell, p<0,01) und der horizontalen Adduktion rechts (115±9,8° minimalinvasiv vs. 103±9,7° konventionell, p=0,03), erkennen. Muskelverlängerbarkeit und -kraft hingegen offenbaren in diesem Setting keine signifikanten Unterschiede zwischen minimalinvasiver und konventioneller Gruppe. Ein Grund dafür kann unter anderem das lange Untersuchungsintervall postoperativ sein. Aufgrund der kleinen Anzahl eingeschlossener Patienten ist die statistische Aussagekraft dieser Arbeit eingeschränkt. Insgesamt wird jedoch die Annahme unterstützt, dass minimalinvasive Verfahren in der Aortenklappenchirurgie eine bessere Funktion der Schulter postoperativ ermöglichen, als dies durch die mediane Sternotomie der Fall ist. Diese bessere Funktion lässt sich durch etablierte Instrumente wie den Constant-Murley-Score sowie den DASH-Fragebogen darstellen
Römisches Martyrologium wie es von dem Römischen Papst Gregorius dem Dreyzehnten eingerichtet, von Urbanus dem Achten, und Clemens dem Zehnten übersehen, von unserem allerheiligsten Vatter Benedictus dem vierzehnten sorgfältigst verbessert worden
Die Kontinuität des Brustkorbes als Mobilitätskriterium nach einem konventionellen Aortenklappeneingriff
Die vorliegende Arbeit untersucht, inwieweit sich minimalinvasive Zugangswege gegenüber der medianen Sternotomie bei isolierten Aortenklappeneingriffen positiv auf die postoperative Schultergelenks- und Schultergürtelmobilität auswirken. Die Beurteilung erfolgt dabei postoperativ primär durch Anwendung des Constant-Murley-Score (CMS). Weiterhin werden der Disabilities of the Arm, Shoulder and Hand Fragebogen (DASH) sowie Untersuchungen von Gelenkbeweglichkeiten und Muskelfunktion (Verlängerbarkeit und Kraft) durchgeführt. Bis dato existiert kein gesondertes Testinstrument zur Beurteilung der funktionellen Einheit Schultergürtel / Schultergelenk in der Herzchirurgie. Existierende Untersuchungen deuten jedoch darauf hin, dass größere, insbesondere herzchirurgische Eingriffe sowohl lokal als auch systemisch Einfluss auf die Funktionalität von Muskulatur haben. Sei es durch direkte Affektion oder aufgrund postoperativer Immobilisation. Für den DASH gibt es ebenfalls bereits veröffentlichte Ergebnisse, die eine Verschlechterung der Funktion der oberen Extremität nach einer Herz-OP zeigen. Bei Betrachtung der Ergebnisse des CMS in dieser Arbeit haben die Patienten nach minimalinvasivem Aortenklappenersatz sowohl rechts (78,9±10,4 minimalinvasiv vs. 60,8±8,6 konventionell, p<0,01) als auch links (80,0±8,0 minimalinvasiv vs. 61,8±5,6 konventionell, p<0,01) eine signifikant bessere Schulterfunktion als nach medianer Sternotomie. Auch die Ergebnisse des DASH zeigen nach minimalinvasiver Operation eine signifikant bessere Funktion der oberen Extremität (40,9±13,6 minimalinvasiv vs. 62,5±22,1 konventionell, p=0,02). Die Beweglichkeitsuntersuchungen lassen bessere postoperative Ergebnisse bei den minimalinvasiv Operierten, insbesondere für nach vorne gerichteten Bewegungen, wie der Protraktion links (20±2,9° minimalinvasiv vs. 13±5,7° konventionell, p<0,01) und der horizontalen Adduktion rechts (115±9,8° minimalinvasiv vs. 103±9,7° konventionell, p=0,03), erkennen. Muskelverlängerbarkeit und -kraft hingegen offenbaren in diesem Setting keine signifikanten Unterschiede zwischen minimalinvasiver und konventioneller Gruppe. Ein Grund dafür kann unter anderem das lange Untersuchungsintervall postoperativ sein. Aufgrund der kleinen Anzahl eingeschlossener Patienten ist die statistische Aussagekraft dieser Arbeit eingeschränkt. Insgesamt wird jedoch die Annahme unterstützt, dass minimalinvasive Verfahren in der Aortenklappenchirurgie eine bessere Funktion der Schulter postoperativ ermöglichen, als dies durch die mediane Sternotomie der Fall ist. Diese bessere Funktion lässt sich durch etablierte Instrumente wie den Constant-Murley-Score sowie den DASH-Fragebogen darstellen
Die Kontinuität des Brustkorbes als Mobilitätskriterium nach einem konventionellen Aortenklappeneingriff
Die vorliegende Arbeit untersucht, inwieweit sich minimalinvasive Zugangswege gegenüber der medianen Sternotomie bei isolierten Aortenklappeneingriffen positiv auf die postoperative Schultergelenks- und Schultergürtelmobilität auswirken. Die Beurteilung erfolgt dabei postoperativ primär durch Anwendung des Constant-Murley-Score (CMS). Weiterhin werden der Disabilities of the Arm, Shoulder and Hand Fragebogen (DASH) sowie Untersuchungen von Gelenkbeweglichkeiten und Muskelfunktion (Verlängerbarkeit und Kraft) durchgeführt. Bis dato existiert kein gesondertes Testinstrument zur Beurteilung der funktionellen Einheit Schultergürtel / Schultergelenk in der Herzchirurgie. Existierende Untersuchungen deuten jedoch darauf hin, dass größere, insbesondere herzchirurgische Eingriffe sowohl lokal als auch systemisch Einfluss auf die Funktionalität von Muskulatur haben. Sei es durch direkte Affektion oder aufgrund postoperativer Immobilisation. Für den DASH gibt es ebenfalls bereits veröffentlichte Ergebnisse, die eine Verschlechterung der Funktion der oberen Extremität nach einer Herz-OP zeigen. Bei Betrachtung der Ergebnisse des CMS in dieser Arbeit haben die Patienten nach minimalinvasivem Aortenklappenersatz sowohl rechts (78,9±10,4 minimalinvasiv vs. 60,8±8,6 konventionell, p<0,01) als auch links (80,0±8,0 minimalinvasiv vs. 61,8±5,6 konventionell, p<0,01) eine signifikant bessere Schulterfunktion als nach medianer Sternotomie. Auch die Ergebnisse des DASH zeigen nach minimalinvasiver Operation eine signifikant bessere Funktion der oberen Extremität (40,9±13,6 minimalinvasiv vs. 62,5±22,1 konventionell, p=0,02). Die Beweglichkeitsuntersuchungen lassen bessere postoperative Ergebnisse bei den minimalinvasiv Operierten, insbesondere für nach vorne gerichteten Bewegungen, wie der Protraktion links (20±2,9° minimalinvasiv vs. 13±5,7° konventionell, p<0,01) und der horizontalen Adduktion rechts (115±9,8° minimalinvasiv vs. 103±9,7° konventionell, p=0,03), erkennen. Muskelverlängerbarkeit und -kraft hingegen offenbaren in diesem Setting keine signifikanten Unterschiede zwischen minimalinvasiver und konventioneller Gruppe. Ein Grund dafür kann unter anderem das lange Untersuchungsintervall postoperativ sein. Aufgrund der kleinen Anzahl eingeschlossener Patienten ist die statistische Aussagekraft dieser Arbeit eingeschränkt. Insgesamt wird jedoch die Annahme unterstützt, dass minimalinvasive Verfahren in der Aortenklappenchirurgie eine bessere Funktion der Schulter postoperativ ermöglichen, als dies durch die mediane Sternotomie der Fall ist. Diese bessere Funktion lässt sich durch etablierte Instrumente wie den Constant-Murley-Score sowie den DASH-Fragebogen darstellen
Stephen Greenblatt and the making of a new philology of culture
The rise of the New Historicism or Cultural Poetics in the nineteen-eighties introduced a new school of cultural theory and inaugurated the end of the so-called New Criticism in English studies at American universities and beyond. As a founding member of the movement Stephen Greenblatt is closely associated with the New Historicism, which emerged in the 1980s. [...] What, then, are the key terms and principal aims of Greenblatt's innovative approach? The contextualization of poetic texts within cultural and political history as well as within an intellectual network of different discourses seemed vital and productive. [...] New Historicists operate by fusing two key issues in criticism since the 1960s: the 'linguistic turn' of post-structuralist and deconstructive criticism, and a return to historical readings. [...] Moreover, Stephen Greenblatt, proves to be very language-oriented in his studies. [...] In the following, Annette Simonis' contribution investigates on which levels and in what different respects Greenblatt focuses on (poetic) language and script as key elements and the foundation stone of modern cultures in his recent book "The Swerve. How the World Became Modern" (2011). Moreover, it explores in how far Greenblatt, in the wake of a recent material turn in the studies of culture, considers the process of writing itself as a crucial component in the analysis of cultural development, which he therefore closely examines in its particular material and aesthetic dimensions. As will become evident, the author is fascinated by Renaissance book culture serving simultaneously as a vehicle of intellectual ideas and a medium of art. It seems rewarding in many respects to analyze more closely Greenblatt's recent publication on the Renaissance. On the one hand the work indicates a careful reorientation in new historicist methodology, reflected in the author's attitude towards the texts themselves, which now takes into consideration the material basics and environments of writing as a cultural technique sui generis; on the other the book testifies Greenblatt's surprising accomplishments as an essayist and storyteller, as he elegantly moves on the borderline between fiction and non-fiction
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