10 research outputs found

    Gleichzeitiges Auftreten einer endokrinen Orbitopathie und einer Schilddrüsenautonomie

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    ZusammenfassungDas gemeinsame Auftreten einer endokrinen Orbitopathie und einer zweifelsfreien Schilddrüsenautonomie könnte mit einer Häufigkeit von 0,05-0,2% erwartet werden. Entgegen dieser erwarteten Zahlen konnten, innerhalb eines Zeitraumes von 10 Jahren, in einer Schild- drüsenspezialambulanz nur 3 Patienten mit diesen Gemeinsamkeiten identifiziert werden. Der mögliche, jedoch offensichtlich nicht vollkommene Schutz vor einer Manifestation einer Immunhyperthyreose durch eine funktionell relevante Autonomie wird diskutiert.</jats:p

    Kosten-Effektivitäts-Analyse: Radioiod oder thyreostatische Medikation bei der Primärbehandlung der Immunhyperthyreose

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    Zusammenfassung Ziel: Die Erstmanifestation einer Immunhyperthyreose wird in Europa überwiegend thyreostatisch, in den USA mehrheitlich mit Radioiod definitiv behandelt. Diese beiden Alternativen wurden auf dem Hintergrund neuer nationaler Entlassungsrichtwerte nach einer Radioiodtherapie (RITh) verglichen. Methode: Aus Sicht der Gesellschaft entscheiden einerseits die langfristigen Rezidivraten, andererseits die Menge medizinischer Leistungen, der Versicherungsstatus und der Produktivitätsausfall des Patienten (Fehlzeiten, Einkommen) sowie die zeitliche Verteilung der Kosten (Diskontierung) über die Kosten-Effektivität. Lebenszeitbezogen wurden die medizinischen Leistungen auf 30 Patientenjahre hochgerechnet. Die Kosten der RITh basierten auf 300 Patienten, deren Entlassung bei 250 MBq lod-131-Restaktivität angenommen wurde. Ergebnis: Kosteneffektivität der konservativen Behandlung war bei einer Rezidivrate von 50% oder günstiger, bei einem Leistungsumfang gemäß den Empfehlungen der Fachgesellschaften und bei einem Zeiteinsatz des Patienten für eine ambulante Untersuchung von einem Viertel seines Arbeitstages oder kürzer zu erwarten. Sofern diese Annahmen nicht vorlagen, wurde die primäre RITh in 1593 von 1944 durchgeführten Modellrechnungen zur kosteneffektiven Entscheidung. Konservative Therapieversuche der Rezidivhyperthyreose besaßen eine stark kostenhebende Wirkung. Schlußfolgerung: Für die Patienten mit erhöhter Rezidivwahrscheinlichkeit im Falle der konservativen Behandlung (Struma, jüngeres Lebensalter, persistierend erhöhte TSH-Rezeptor-Antikörper beziehungsweise erhöhter Technetium-Uptake) bedeutet die primäre RITH eine kosteneffektive Entscheidung.</jats:p

    Patients with Rheumatic Diseases do not have an Increased Risk of MRSA Carrier Status

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    Article full text The full text of this article can be found here. https://link.springer.com/article/10.1007/s40744-018-0116-4 Provide enhanced content for this article If you are an author of this publication and would like to provide additional enhanced content for your article then please contact [email protected]. The journal offers a range of additional features designed to increase visibility and readership. All features will be thoroughly peer reviewed to ensure the content is of the highest scientific standard and all features are marked as ‘peer reviewed’ to ensure readers are aware that the content has been reviewed to the same level as the articles they are being presented alongside. Moreover, all sponsorship and disclosure information is included to provide complete transparency and adherence to good publication practices. This ensures that however the content is reached the reader has a full understanding of its origin. No fees are charged for hosting additional open access content. Other enhanced features include, but are not limited to: • Slide decks • Videos and animations • Audio abstracts • Audio slides</p

    Effect of early palliative care for patients with glioblastoma (EPCOG): a randomised phase III clinical trial protocol

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    ​Introduction Randomised controlled trials (RCTs) have shown a positive effect of early integration of palliative care (EIPC) in various advanced cancer entities regarding patients’ quality of life (QoL), survival, mood, caregiver burden and reduction of aggressiveness of treatment near the end of life. However, RCTs investigating the positive effect of EIPC for patients suffering from glioblastoma multiforme (GBM) are lacking. After modelling work identifying the specific needs of GBM patients and their caregivers, the aim of this study is to investigate the impact of EIPC in this particular patient group.​Methods and analysis The recruitment period of this multicenter RCT started in May 2019. GBM patients (n=214) and their caregivers will be randomly assigned to either the intervention group (receiving proactive EIPC on a monthly basis) or the control group (receiving treatment according to international standards and additional, regular assessment of QoL (‘optimised’ standard care)).The primary outcome is QoL assessed by subscales of the Functional Assessment of Cancer Therapy for brain tumour (FACT-Br) from baseline to 6 months of treatment. Secondary outcomes are changes in QoL after 12 (end of intervention), 18 and 24 months (end of follow-up), the full FACT-Br scale, patients’ palliative care needs, depression/anxiety, cognitive impairment, caregiver burden, healthcare use, cost-effectiveness and overall survival.​Ethics and dissemination The study will be conducted in accordance with the Declaration of Helsinki and has been approved by the local ethics committees of the University Clinics of Cologne, Aachen, Bonn, Freiburg and Munich (LMU). Results of the trial will be submitted for publication in a peer-reviewed, open access journal and disseminated through presentations at conferences.Trial registration number German Register for Clinical Studies (DRKS) (DRKS00016066); Pre-results

    Место фиксированной комбинации индакатерола, гликопиррония и мометазона фуроата в терапии бронхиальной астмы. Заключение Совета экспертов Российского респираторного общества

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    Achieving the control of bronchial asthma (BA) in real clinical practice remains an unresolved problem, despite the expansion of therapeutic options in this area. Guidelines about when and for whom should a particular treatment be used continue to develop. Increasing of inhaled corticosteroid dose (ICS) in combination with a long-acting β2-agonist (LABA) does not always lead to the desired result, although a combined LABA-ICS inhaler could improve the course of asthma and increase adherence. The addition of tiotropium bromide to LABA-ICS requires the use of two inhalers. The targeted biological therapy is associated with the complexity of phenotyping and is possible only in specialized medical centers. Mometasone furoate, indacaterol acetate, and glycopyrronium bromide in fixed doses were combined in Breezhaler® inhaler for asthma maintenance therapy once per day. This way of treatment helps to realize full potential of maintenance inhalation therapy of bronchial asthma and to simplify the achievement of control over the disease in routine clinical practice.Достижение контроля над бронхиальной астмой (БА) в реальной клинической практике остается нерешенной проблемой, несмотря на существенное расширение терапевтических возможностей в этом направлении. Рекомендации о том, когда и для кого должны использоваться те или иные методы лечения, продолжают расширяться. При увеличении дозы ингаляционного глюкокортикостероида (иГКС) в комбинации с длительно действующим β2-агонистом (ДДБА) далеко не всегда достигается желаемый результат, хотя при использовании единого ингалятора иГКС / ДДБА может улучшиться течение БА и повыситься приверженность терапии. При добавлении тиотро-пия бромида к иГКС / ДДБА требуется использование 2 ингаляторов, а назначение таргетной биологической терапии связано со сложностью фенотипирования и возможно только в специализированных медицинских центрах. Мометазона фуроат, индакатерола ацетат и гликопиррония бромид объединены в фиксированную комбинацию, доставляемую с помощью ингалятора Бризхалер® 1 раз в день для поддерживающей терапии БА. Этот способ лечения помогает реализовать потенциал базисной ингаляционной терапии БА и упростить достижение контроля над заболеванием в повседневной клинической практике
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